احترام به خبرنگار، به سبک فرماندهی انتظامی یزد در روز خبرنگار؛

نیروی انتظامی به بهانه پوشش! خبرنگار نشریه بانوان را به «نشست تجلیل از خبرنگاران» راه نداد!

روز ۱۷ مرداد موسم تجلیل از خبرنگاران در یزد است و نهادهای مختلف با حضور در دفتر رسانه ها یا دعوت از خبرنگاران تلاش می کنند روز خبرنگار را گرامی بدارند اما امسال فرماندهی انتظامی یزد کام بانوی خبرنگار نشریه سی و سه را تلخ کرد!

فرماندهی انتظامی یزد گویا هماهنگ و همزمان با فرماندهی سراسر کشور؛ از رسانه ها خواست تا خبرنگار خود را جهت شرکت در مراسم‌ تجلیل از خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار معرفی کنند. اما خبرنگار هفته نامه سی وسه_ نشریه ویژه بانوان در یزد_که یکی از خانم های خبرنگار با سابقه بیش از دوسال در این حوزه و تحصیل کرده این رشته است؛ وقتی راس ساعت مقرر در محل فرماندهی انتظامی استان حاضر شد با کمال تعجب به بهانه پوشش ظاهری! از ورود وی به جلسه جلوگیری و با ادب انتظامی برگردانده شد! این در حالی است که پوشش این خبرنگار پوشش عرفی و متعارفی بود و با همین پوشش در نشست های خبری دیگر بارها شرکت کرده بود!

یکی از پرسنل معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد در تماس با این‌مجموعه علیرغم پذیرش حجاب عرفی خبرنگار و رفت و آمد خبرنگاران با همین پوشش تا چندی قبل، گفت: معاونت جدید اجتماعی این فرماندهی در این زمینه کوتاه نمی آید!

گفتنی است چندی پیش محمدرضا مزیدی جای خود را در این معاونت پس از ۸ سال تلاش و همکاری و تعامل رسانه ها به «مجید نعیم یاوری» داد.

 نکته جالب اینکه همین خبرنگار با همین پوشش در روزهای ابتدایی معرفی معاون جدید اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد به همراه همکاران گروه رسانه ای بشارت یزد و یزدانه در محل معاونت حضور یافته بودند و حجاب بانوی خبرنگار “امروز” با “همان روز” هیچ تغییری نداشت اما معاونت اجتماعی جدید اصرار داشت به تعبیر خود؛ بخاطر قرار داشتن در صف اول مبارزه فیزیکی و سخت با حجاب؛ روز خبرنگار را بر بانوی خبرنگار یک رسانه محلی و ویژه بانوان تلخ کند که کرد!

نکته دیگر گزارش حضور خبرنگاران و حتی پرسنل وزارت ارشاد در مراسم مشابه در تهران و توسط وزارت ارشاد با حضور رئیس جمهور بود که تصاویر آن به معاونت اجتماعی یزد که چنین برخورد “قاطعی” را در یزد به ثبت رساند، ارسال شد. به نظر می رسد اقدام معاونت اجتماعی نیروی انتظامی یزد در برخورد نادرست با خبرنگار سی و سه، عملی جهت توجه و تشویق گروهی تندرو بوده تا عملکرد خود را با دوقطبی سازی جبران کند.

دیدگاهتان را بنویسید