در راستای طرح «هدفمندی مسئولیت های اجتماعی در استان» انجام می شود:

کلنگ زنی آموزشگاه ۱۲ کلاسه در اشکذربا حمایت «شرکت فولاد آلیاژی ایران»

*/مهران فاطمی، استاندار یزد: صنایع ساخت ۱۰ مدرسه با مشارکت مالی ۲۵۰ میلیارد تومان را برای اشکذر متقبل شده اند که یکی از مجموعه های پیشتاز در این حوزه، فولاد آلیاژی ایران است. فولاد آلیاژی ساخت ۲ مدرسه یکی در اشکذر و دیگری در مجومرد را تقبل کرده و امید است هر چه سریعتر این مدارس ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد زیرا مسئله ای مهم تر از آموزش و پرورش نیست.

*/محمد کمال زاده، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: طرح استاندار یزد با عنوان «هدفمندی مسئولیت های اجتماعی در استان» مورد استقبال هیئت مدیره فولاد آلیاژی ایران نیز قرار گرفته و امید است که بتوان در اشکذر مجموعه ای در خور نام و منزلت فولاد آلیاژی و این شهرستان ایجاد کنیم.

*/محسن کاظمی، مدیرکل  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد: در استان هم اکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان تعهد از طرف صنایع برای انجام مسئولیت اجتماعی وجود دارد که سهم شهرستان اشکذر ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و امید است ۱۰ تا ۱۲ مدرسه از محل مسئولیت های اجتماعی در شهرستان اشکذر ساخته شود

مراسم کلنگ زنی آموزشگاه ۱۲ کلاسه اشکذر با حمایت مالی شرکت فولاد آلیاژی ایران و با حضور مسئولین ارشد استان و شهرستان اشکذر و مدیرت شرکت فولادآلیاژی ایران برگزار شد.
به گزارش بشارت یزد، فرماندار اشکذر در آغاز این مراسم با اشاره به ابتکار عمل استاندار یزد در خصوص مشارکت صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی در بحث آموزش و پرورش استان اظهار داشت: جلساتی در این خصوص در محل استانداری با حضور نمایندگان مجلس، بخش صنایع و معادن استان برگزار شد و بنای همکاری جهت ساخت و نوسازی مدارس با همکاری صنایع گذاشته شد.
«روح الله ردائی» افزود: مشارکت ۸ صنعت بزرگ استان در قالب ۴ طرح سهم شهرستان اشکذر از محل مسئولیت های اجتماعی صنایع و معادن بود که ۲ مورد از آن در تعهد فولاد آلیاژی ایران قرار گرفته که تقبل زحمت کرده اند و اکنون شاهد کلنگ زنی اولین مدرسه در اشکذر هستیم. طرح بعدی نیز کلنگ زنی مجموعه فولاد آلیاژی در اشکذر خواهد بود و امید است در آینده نه چندان دور این اتفاق نیز رقم بخورد.
به گفته وی، ساخت سه مورد از مدارس جدید اشکذر نیز به عهده خیرین استان گذاشته شده که یک مورد با حضور وزیر کشور افتتاح و دو مورد آن نیز در حال انجام است و امید است هر سه این مدارس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری شود.

پیشتازی صنایع استان در عمل به مسئولیت های اجتماعی

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در ادامه این مراسم بیان داشت: به طوری کلی برای ساخت مدارس ۴ روش پیش بینی شده؛ کمک از ادارت دولتی، مشارکت خیرین، مشارکت صنایع و معادن در قالب مسئولیت های اجتماعی و تامین سرمایه از محل فروش املاک مازاد دولت، که خوشبختانه معادن و صنایع استان در عمل به مسئولیت های اجتماعی پیشتاز و این عمل نیز به خاطر ابتکار خوب استاندار یزد و همراهی همه مسئولان استان بوده است.
«محسن کاظمی» افزود: در استان هم اکنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان تعهد صنایع برای مسئولیت اجتماعی وجود دارد که سهم شهرستان اشکذر ۲۵۰میلیارد تومان بوده و امید است ۱۰ تا ۱۲ مدرسه از محل مسئولیت های اجتماعی در شهرستان اشکذر ساخته شود.
کاظمی اشاره کرد: در دولت سیزدهم سه مدرسه در شهرستان اشکذر افتتاح شده که شامل مدرسه شهید غفوری، مدرسه شهید الله دادی و همچنین مدرسه شهید دهقانی است و امید است سه مدرسه دیگر نیز تا اول مهر سال آینده به بهره برداری برسد.
وی در پایان اظهار داشت: جا دارد از شرکت فولاد آلیاژی تشکر که هزینه ساخت دو مدرسه را تقبل کرده کمال تشکر را داشته باشیم.

ضرورت ساخت مدارسی باکیفیت در اشکذر

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به طرح هدفمندی مسئولیت های اجتماعی در استان به عنوان طرحی بسیار خوب که از جانب استاندار یزد مطرح شده، خاطر نشان کرد: این طرح مورد استقبال هیئت مدیره فولاد آلیاژی ایران نیز قرار گرفته و امید است که بتوان در اشکذر مجموعه ای در خور نام و منزلت فولاد آلیاژی و شهرستان ایجاد کنیم.
«محمد کمال زاده» افزود: همچنین خواهشمندیم که اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مدرسه ای که با مشارکت فولاد آلیاژی ایران می سازد را با طراحی خاص و ویژه انجام دهند زیرا شرکت فولاد آلیاژی ایران به عنوان واحدی خاص در سطح کشور شناخته می شود.

مشارکت صنایع استان در حل مشکلات آموزش و پرورش

استاندار یزد نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: در راستای تقویت زیرساخت های آموزش و پرورش جلسات مشترکی با صنایع استان برگزار شد و یکی از این حوزه ها شهرستان اشکذر بود که جلسات آن با حضور صنایع و نماینده مردم اشکذر در مجلس و فرماندار شهرستان برگزار و بنا بر این شد که عقب ماندگی هایی که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد توسط صنایع جبران شود.
«مهران فاطمی» افزود: صنایع قریب به ۱۰ مدرسه و نزدیک به ۲۵۰میلیارد تومان را برای اشکذر متقبل شدند و یکی از مجموعه های پیشتاز در این حوزه، مجموعه فولاد آلیاژی است که ۲ مدرسه را یکی در اشکذر و دیگری در مجومرد تقبل کرده اند و امید است هر چه سریعتر این مدارس ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد زیرا مسئله ای مهم تر از مسئله آموزش و پرورش نیست.
گفتنی است؛ در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد آلیاژی ایران، این شرکت اقدام به ساخت یک مدرسه با ۱۲ کلاس آموزشی در دو طبقه با متراژ ۱۱ هزار متر مربع کرده که ۴ هزار متر مربع آن زیربنا و مابقی نیز فضای بازی و سرگرمی است. این عمل خیرخواهانه با موافقت هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران و با همت مدیرعامل شرکت به اتمام خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید