در جلسه ساماندهی موتورسواران بررسی شد:

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تقاطع‌های حادثه‌خیز یزد

در جلسه ساماندهی موتورسیکلت سواران با حضور معاون حمل و نقل شهری، مدیر مهندسی ترافیک و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و نمایندگان راهنمایی و رانندگی طرح ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تقاطع‌های حادثه‌خیز یزد بررسی شد.

.

به گزارش یزدانه ؛ در این جلسه بر ادامه فعالیت سه کارگروه آموزش، ایمنی ترافیک، مهندسی ترافیک و اعمال قانون تاکید و در خصوص عدم کارایی لازم مسیر ویژه موتورسیکلت و اولویت اجرای مسیرهای دوچرخه سواری نسبت به مسیر موتورسیکلت ها بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه با توجه به احتمال وقوع تصادفات موتورسیکلت ها در تقاطعات غیر همسطح، اصلاح هندسی برخی نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد بانک اطلاعاتی جامع تصادفات توسط راهور جهت ایمن سازی معابر و اصلاح نقاط حادثه خیز در اختیار شهرداری قرار گیرد و ممنوعیت تردد موتورسیکلت ها در این تقاطعات بررسی و مسیرهای جایگزین مشخص شود.

مطالعات طرح ساماندهی موتور سیکلت ها توسط متخصصین و مشاورین ذیصلاح، تولید موتورهای ایمن با سرعت محدود شده، آرام سازی ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز در مناطق مختلف شهر از دیگر تصمیمات مهم این نشست در حوزه آموزش و ایمنی ترافیک بود.

همچنین حوزه مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک در بحث آموزش رفتارهای ترافیکی، اقدامات موثری نظیر ساخت کلیپ های آموزشی، آموزش از طریق چاپ کتاب، بروشور و موشن گرافیک، برگزاری جشنواره و همایش های ترافیکی و … انجام داده که نتایج بسیار ارزنده ای حاصل شده است.

در ادامه مقرر شد قوانین مرتبط با موتور سیکلت جهت اطلاع رسانی به راکبین، توسط کارگروه فرهنگ و آموزش ترافیک آماده و در اختیار پلیس راهور قرار گیرد و یک محدوده مشخص در یکی از خیابان های پر تردد شهر برای ایجاد کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط موتورسیکلت سواران در بازه زمانی سه ماهه به صورت آزمایشی انجام شود و در گام بعدی گسترش آن به کل محدوده شهر صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید