با تعطیلی روزنامه‌ها و نشریات مکتوب، انتقادها از این تصمیم بالا گرفت:

ماجرای نامه گلایه آمیز روزنامه نگاران به رئیس جمهور

در پی ممنوعیت موقت نسخه کاغذی نشریات و با بیکار شدن چندین هزار خبرنگار، شنیده می شود گویا خبرنگاران در حال تهیه نامه ای الکترونیکی گلایه آمیز و تند و تیز خطاب به رئیس جمهور روحانی هستند تا به بی تفاوتی وی نسبت به بیکار شدن خبرنگارانی که معمولا از حداقل حقوق رایج برخورداند، هستند انتقاد کنند. به اعتقاد تمامی کارشناسان رسانه ای ، این اقدام دولت تدبیر و امید در واقع تیر خلاص به حیات رو به اضمحلال روزنامه ها است. گویا قرار است این نامه پس از امضا الکترونیکی خبرنگاران بیکار شده روزنامه ها برای رییس جمهور ارسال شود.
 بدون شک با این تصمیم علاوه بر روزنامه نگاران و خبرنگاران تعداد زیادی از عوامل تهیه و توزیع نشریات چاپی و پرسنل اداری و بازرگانی دفاتر روزنامه‌ها نیز بیکار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری یزدانه؛ کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است نظر به اینکه انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از افراد از خبرنگاران تا صنعت چاپ و توزیع است و این روند بالقوه ممکن است به شیوع بیشتر بیماری بینجامد، لذا در راستای اجرای حداکثری طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، نسخه کاغذی نشریات تا پایان این طرح چاپ نخواهد شد و رسانه‌های مکتوب تمام ظرفیت خود را در فضای برخط و شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان اطلاع‌رسانی و کارکرد آموزشی مقابله با کرونا همانند هفته‌های اخیر به‌کار خواهند گرفت.

در پی این تصمیم و با بیکار شدن چندین هزار خبرنگار ، شنیده می شود گویا خبرنگاران در حال تهیه نامه ای الکترونیکی گلایه آمیز و تند و تیز خطاب به رئیس جمهور روحانی هستند تا به بی تفاوتی وی نسبت به بیکار شدن خبرنگارانی که معمولا از حداقل حقوق رایج برخورداند،انتقاد کنند. به اعتقاد تمامی کارشناسان رسانه ای ، این اقدام دولت تدبیر و امید در واقع تیر خلاص به حیات رو به اضمحلال روزنامه ها است . گویا قرار است این نامه پس از امضا الکترونیکی خبرنگاران بیکار شده روزنامه ها برای رییس جمهور ارسال شود

 بدون شک با این تصمیم علاوه بر روزنامه نگاران و خبرنگاران تعداد زیادی از عوامل تهیه و توزیع نشریات چاپی، پرسنل اداری و بازرگانی دفاتر روزنامه‌ها نیز بیکار می‌شوند.
مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق نیز در این باره می‌گوید: بیکاری عوامل چاپ نشریات چیزی است که به شدت ما را آزار می دهد. یک نفر هم در این شرایط خاص نباید از کار بیکار شود؛ چرا که مسئله فراتر از اشتغال است. الان بحث ارتزاق است و مسئله این نیست که یک نفر شغل داشته باشد. مسئله این است که یک نفر نان داشته باشد که بخورد، به همین دلیل نباید این باب بسته شود. در کنار پرینت و چاپ کاغذی، رفتن به سمت انتشار دیجیتال خوب است، اما انتشار مکتوب حذف شود، موضوع چیز دیگری می‌شود

تیر به قلب روزنامه‌نگاران

بهروز بهزادی روزنامه‌نگار و سردبیر پیشین روزنامه اعتماد هم معتقد است که دولت روحانی با تعطیلی روزنامه‌ها تیر خلاص به قلب به روزنامه‌‌نگاران زده‌ است.
او نوشته است: منتظر تعطیلی برخی مطبوعات کاغذی و بیکاری گسترده نیروهای فنی و شمار ی از نیروهای تحریریه در سراسر ایران باشیم.
تعطیلی چاپخانه‌ها به بهانه «کرونا» تیری است که دولت روحانی به قلب روزنامه‌نگاران می زند. دولت باید بداندکه در روزهای بحرانی مطبوعات باید در صف اول مبارزه با بحران باشند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران خواستار بازگشایی مطبوعات پس از بیستم فروردین ماه شد

انجمن روزنامه‌نگاران تهران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور کرونا در جامعه و خطری که از سوی این ویروس سلامت جامعه را تهدید می‌کند، موجب شده‌است که تمامی دولت‌ها و جوامع درگیر، سیاست‌هایی را برای کاهش این خطر اتخاذ کنند. سیاست‌هایی که بنیان آن بر قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

رسانه‌ها از جمله مطبوعات و روزنامه‌نگاران نیز از مدافعان این سیاست‌‌ها بوده و از این رو متعهد به حمایت از اجرای آن‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید