قیام یک پارچه برخی مسئولان یزد در حمایت از کاندیدایی خـاص!

غلامعلی سفید، استاندار یزد در دولت اصلاحات گفت: دور اول انتخابات متاسفانه با پایین نرخ مشارکت برگزار شد و آنچه بر ایران گذشت، اثرات خود را بر این انتخابات گذاشت و بخش بزرگی از جامعه ایرانی با مسئولان و انتخابات قهر کردند. این واقعیتی روشن است هرچند عده ای بدان بی توجه هستند.

غلامعلی سفید از «هزینه بیت المال» برای تبلیغ گسترده کاندیدایی خاص در یزد انتقاد کرد:

غلامعلی سفید، استاندار یزد در دولت اصلاحات گفت: دور اول انتخابات متاسفانه با پایین نرخ مشارکت برگزار شد و آنچه بر ایران گذشت، اثرات خود را بر این انتخابات گذاشت و بخش بزرگی از جامعه ایرانی با مسئولان و انتخابات قهر کردند. این واقعیتی روشن است هرچند عده ای بدان بی توجه هستند.
به گزارش بشارت یزد، فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه افزود: امیدوارم مردم در دور دوم انتخابات مشارکت بیشتری داشته و کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند که بتواند اندکی اوضاع کشور را سامان دهد. امید بی جا به کسی نمی دهم چون شرایط کشور را به خوبی می دانم و هرکس که انتخاب شود باید در چارچوب خاصی فعالیت کند و انتظار معجزه نمی توان داشت اما بی شک انتخاب فردی اصلح در این انتخابات می تواند از بدتر شدن اوضاع کشور جلوگیری کند و می تواند قدم های کوچکی برای اصلاح امور بردارد.
رئیس شورای شهر پنجم یزد بیان داشت: متاسفانه در برخی انتخابات خصوصا انتخابات ریاست جمهوری اخیر بداخلاقی ها و رفتارهای نادرست شدت می یابد، کارهای غیرقانونی، قانونی می شود، دروغ گویی فضای انتخابات را آلوده می کند و فعل حرام، توسط عده ای حلال جلوه داده می شود و اتفاقاتی می افتد که آدمی شرمنده می شود که چرا بخشی از افرادی که داعیه دار مسلمانی هستند، چنین رفتارهایی انجام می دهند چه در سطح کشور و چه در داخل استان یزد.
سفید در ادامه افزود: مگر همه دست اندرکاران برای جمهوری اسلامی کار نمی کنند؟ مگر می شود جمهوری اسلامی را از طریق دروغ، تهمت و افترا یاری کرد؟ وقتی در مناظرات مطالبی را می شنویم که گوینده این مطالب به دروغ بودن سخنانش واقف است. بطور مثال یکی از کاندیداها که روزهای آخر هم انصراف داد مدعی شد «کی از حمله به سفارت عربستان حمایت کرده ایم؟!» در حالی که خود این افراد اعلام کردند که «گروهی از جوانان خودجوش و متدین به سفارت عربستان حمله کردند…» که به نوعی حمایت از حمله کنندگان بود و در واقع با حمایت آنها امکان حمله به سفارت ممکن شد.
استاندار یزد در دولت اصلاحات با اشاره به اینکه «در استان یزد متاسفانه قیامی یکپارچه و غیرقانونی جمعی از مسئولان برای تبلیغ یک کاندیدایی خاص شکل گرفته است» بیان داشت: وقتی استاندار فعلی یزد عکسی را در کنار رئیس جمهور شهید و متنی را هم کنار این عکس منتشر می کند که عملا با بیان صفت هایی به مردم یزد، رای دادن به کاندیدایی خاص را القا می کند، این سوال پیش می آید که چرا باید با پول بیت المال و در مقیاسی وسیع، استاندار یزد بولتن تبلیغاتی برای کاندیدایی خاص منتشر کند؟ چه کسی پاسخگوی این رفتار غیرقانونی است؟ مگر می شود برای حاکمیت قانون، از خلاف قانون استفاده کرد؟ مگر می شود برای برپایی حق از روشی ناحق بهره برد؟ یا وقتی یک پیام صوتی با صدای استاندار یا معاون وی برای مردم استان فرستاده می شود و صفت هایی برای کاندیدای اصلح عنوان می شود که مردم را به سوی یک کاندیدای خاص هدایت کند، خلافی بزرگ انجام شده است. باید استانداری به عنوان مجری انتخابات خود با تخلفات برخورد کند نه اینکه رفتارهایی خلاف از این نهاد سربزند یا از خلافکاران و مدیرانی که به جای بیطرف بودن، از کاندیدایی خاص حمایت می کنند، حمایت شود.
وی افزود: متاسفانه به نظر می رسد راه برای تخلفات مختلف در این انتخابات باز شده و مردم هم شاهد آن هستند آنجا که یک مقام دولتی در استان به آقای پزشکیان تهمت بزند که اگر وی رئیس جمهور شود، مسکن ملی دیگر ادامه نخواهد داشت در صورتی که این یک تهمت و دورغ است و بر خلاف نظر آقای پزشکیان است. چرا مدعیان ارزش ها حاضرند چنین دروغ بگویند؟ چرا کسانی که داعیه مسلمانی بیشتر از بقیه دارند می خواهند از طریق باطل، حق مدنظرشان را به کرسی بنشانند؟ نمی شود کسانی بخواهند برای هدفی که به باورشان مقدس است از اسباب و وسایل غیرشرعی و غیراخلاقی استفاده کنند. امیدوارم خداوند توان پیروری از قوانین اسلامی و ملی را به همه بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید