طرح پایش سلامت جانبازان و خانواده شهدا در یزد اجرا شد

سیروس آقابزرگی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۲۰۰ پدر شهید در استان یزد بالای ۸۰ سال سن دارند، اظهار داشت: با افزایش سن خانواده‌های شهدا، مشکلات جسمانی و درمانی…

سیروس آقابزرگی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۲۰۰ پدر شهید در استان یزد بالای ۸۰ سال سن دارند، اظهار داشت: با افزایش سن خانواده‌های شهدا، مشکلات جسمانی و درمانی آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: بر این اساس طرح پایش سلامت در طول سال جاری اجرا شد و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

آقابزرگی، ارتقاء سلامت خانواده معظم شهدا و جانبازان را اولویت اصلی بنیاد شهید دانست و افزود: در این راستا طرح پایش سلامت سال آینده نیز در یزد با قوت اجرا خواهد شد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد یادآور شد: در حال حاضر ۲۷ هزار جانباز و ۵ هزار خانواده شهید زیر پوشش خدمات درمانی بنیاد شهید هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی در منزل نیز برای خانواده‌های شهدا و جانبازان انجام می‌شود، بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۱۰۰ ویزیت در منزل انجام شده است.

آقابزرگی همچنین با اشاره به اعزام جانبازان به مراکز درمانی تخصصی خاطرنشان کرد: در صورتی که جانبازان نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند، به مراکز شاخص استان تهران اعزام می‌شوند و در صورتی که امکانات درمانی کشور دارای محدودیت باشد، مقدمات سفر آنها به خارج از کشور فراهم می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح‌های توانبخشی‌، بازتوانی، ساخت پروتز و … خبر داد و عنوان کرد: بدهی بنیاد جانبازان و امور ایثارگران به مراکز درمانی طرف قرارداد به صفر رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید