رئیس اورژانس یزد از ۲ کشته و ۷ مصدوم در حادثه رانندگی خودروهای حمل غیرمجاز مهاجرین افغان خبر داد:

داستان تلخ و بی‌پایان افغانی‌کش‌ها در یزد

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور مهریز ۲ کشته و ۷ مصدوم بر جای گذاشت.
قصه پُرغصه مسافران این خودروها هم تاکنون باعث توقف کارشان نشده است. افغان هایی که جنگ و نا امنی کشورشان، آنها را مجبور به مهاجرت کرده و با وجود خطرات زیاد در مسیر یک سفر غیرقانونی، بازهم پا در این راه می گذارند. هرچند از ترس عزرائیلی به نام طالبان و داعش، مهمان ناخوانده همسایه می شوند اما مرگی دلخراش در غربت همیشه در کمین آنهاست؛ مرگ به هنگام جابه جایی با “افغانی کِش ها”! اتفاقی که هرچند وقت یکبار صفحه حوادث جراید و رسانه ها را زینت می بخشد و انگار پایانی ندارد.

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور مهریز ۲ کشته و ۷ مصدوم بر جای گذاشت

رئیس سازمان اورژانس یزد گفت: در حادثه واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور انار یزد، قبل از رسیدن نیروهای اورژانس یک نفر در صحنه و یک نفر هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

دکتر دهقان ادامه داد: سرنشنیان این خودرو نه نفر بودند که سایر مصدومان به بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز منتقل شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: یک مصدوم توسط پایگاه اورژانس انار، یک مصدوم توسط هلال احمر، دو مصدوم توسط پایگاه اورژانس سر یزد و سه مصدوم توسط پایگاه اورژانس مسجد ابوالفضل به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس خاطر نشان کرد: این حادثه ساعت چهار صبح، در ۲۰ کیلومتری مسجد ابوالفضل به وقوع پیوست و سرنشینان افاغنه بودند.

افسانه طاهرنژاد روزنامه بشارت یزد شهریور ۹۸ در گزارشی نسبت به ماجرای خودروهای حمل مهاجرین غیرمجاز افغان هشدار داده و نوشته بود:

خودرو سواری پژو ۴۰۵ با سرعتی باورنکردی به شکلی از سمت چپمان سبقت گرفت که نفهمیدیم اصلا کجای جاده در اختیار ماست. باید راننده حرفه‌ای باشید در غیر این صورت زمانی که افغان‌کِش‌ها با سرعت زیاد از پشت سر خودروی شما ظاهر می‌شوند، کنترل خودرو را از دست خواهید داد و از جاده منحرف می‌شوید.

چراغ خاموش و با سرعت می رانند؛ از گوشه خاکی جاده گرفته تا جهت مخالف، هرجا که بتوانند سریعتر به مقصد برسند و از دست ماموران نیروی انتظامی فرار کنند، از همانجا می روند. اینها همان “افغانی کِش ها” یا قاچاقچیان افاغنه میان افغانستان و ایران هستند. همانهایی که جان یک مشت آدم را کف دست می گذارند و بیش از ۱۰ نفر را در یک خودروی سواری جای می دهند و به سودای پولی بیشتر، چشم بسته در جاده ها جولان می دهند.

قصه پُرغصه مسافران این خودروها هم تاکنون باعث توقف کارشان نشده است. افغان هایی که جنگ و نا امنی کشورشان، آنها را مجبور به مهاجرت کرده و با وجود خطرات زیاد در مسیر یک سفر غیرقانونی، بازهم پا در این راه می گذارند. هرچند از ترس عزرائیلی به نام طالبان و داعش، مهمان ناخوانده همسایه می شوند اما مرگی دلخراش در غربت همیشه در کمین آنهاست؛ مرگ به هنگام جابه جایی با “افغانی کِش ها”! اتفاقی که هرچند وقت یکبار صفحه حوادث جراید و رسانه ها را زینت می بخشد و انگار پایانی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید