خانواده‌ها از نقش خود در پیشگیری از بروز آسیب‌ها غافلند

سیدعلی‌اصغر رفاهی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش خانواده در پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی و تربیت نسل جدید اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در مبارزه با آسیب‌ها و کنترل ناهنجاری‌ها در سطح جامعه موفق باشیم باید خانواده‌ها…

سیدعلی‌اصغر رفاهی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش خانواده در پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی و تربیت نسل جدید اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در مبارزه با آسیب‌ها و کنترل ناهنجاری‌ها در سطح جامعه موفق باشیم باید خانواده‌ها نقش خود را در این زمینه پررنگ کنند و به ایفای نقش و وظیفه خود بپردازند.

وی با بیان اینکه نقش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌ها تا ۹۰ درصد تاثیرگذاری خواهد داشت ادامه داد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به تحکیم بنیان خانواده دارند و بر همین اساس در معاونت اجتماعی نیز عمده فعالیت‌هایی که در مبارزه با انواع آسیب‌ها انجام می‌شود بر محور خانواده خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد به تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و اضافه کرد: اصلی‌ترین آسیب‌هایی که در سطح خانواده دیده می‌شود و مشکلات بعدی و آسیب‌های بیشتری را به بار می‌آورد پدیده اعتیاد است.

وی با بیان اینکه اعتیاد در خانواده‌ها منجر به کاهش روابط عاطفی در سطح خانواده خواهد شد که زمینه‌ساز آسیب‌های دیگر است اظهار داشت: هر میزان که روابط عاطفی در خانواده‌ها بیشتر باشد و نظارت‌های بیشتر و صحیح بر رفتار و برخوردها باشد معضلات اجتماعی کمتری نیز خواهیم داشت.

رفاهی با تاکید بر اینکه ایفای نقش درست و اصولی خانواده‌ها موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح گسترده خواهد شد عنوان کرد: اگر خانواده نقش خود را به خوبی ایفا کند، شاهد ترک تحصیل، خشونت‌های خیابانی و درگیری‌های لفظی یا فیزیکی که منجر به بروز شدید آسیب خشونت در اجتماع می‌شود را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است تصریح کرد: برای پیشگیری از این آسیب‌ها مراکزی در سطح استان ایجاد شده که با مداخله به موقع، زوجینی که به هر دلیلی درخواستی در سطح قوه قضائیه مطرح می‌کنند باید به این مراکز مشاوره معرفی شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به بروز اختلافات شدید به ویژه در پنج‌ سال نخست زندگی زوجین و اقدام برای طلاق عنوان کرد: نداشتن مهارت‌های زندگی در سطح جامعه همچنین دخالت‌های نابجا موجب می‌شود تا بسیاری از زوج‌ها برای طلاق اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید