حفظ روحیه انقلابی در برابر دشمنان ضروری است

حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهریز با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) بود، اظهار داشت: مسلمان به ویژه شیعه هرگز در برابر دشمن منفعل نیست و همواره دارای…

حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهریز با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی و برگرفته از مکتب امام حسین (ع) بود، اظهار داشت: مسلمان به ویژه شیعه هرگز در برابر دشمن منفعل نیست و همواره دارای روحیه و عزم انقلابی است.

وی بیان کرد: کفرستیزی خصلت شیعیان است و مسؤولان ما باید با حفظ همین روحیه در برابر دشمن ایستادگی کنند.

برهان خاطرنشان کرد: مؤمن واقعی فقط ادعای ایمان ندارد بلکه از روحیه انقلابی نیز برخوردار است و در هر شرایطی از آرمان‌های اسلام دفاع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما امروز از هر راهی برای ضربه زدن به نظام اسلامی وارد می‌شود، عنوان کرد: این دسیسه‌ها و اقدامات دشمن نیازمند برخورد جدی، قاطعانه و انقلابی است در حالی که برخی مسؤولان در برابر دشمنان سکوت کرده‌اند و منفعل عمل می‌کنند.

برهان تصریح کرد: امروز در شرایطی که دشمنان ما هجمه‌های خود را تقویت کرده‌اند و برخی دیگر در حال انجام حرکت‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی هستند، قاطعیت و انقلابی‌گری یک ضرورت اساسی است.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: در کشور ما برای حفظ استقلال، اقتدار، ناموس و امنیت کشور خون‌های بسیاری ریخته شده و امروز نباید با سکوت در برابر دشمنان، این خون‌ها را پایمال کنیم.

وی بیان کرد: ملت ایران و مسؤولان باید با عزمی راسخ در برابر دشمن بایستند و از آرمان‌های امام راحل، شهدا، انقلاب و اسلام دفاع کنند و به دشمنان اجازه یاوه‌گویی ندهند.

برهان تصریح کرد: آمریکا همواره نشان داده که دشمن ما است و هرگز به دنبال دوستی نیست بلکه به دنبال تسلط بر کشور ما و رسیدن به اهداف خود در منطقه خاورمیانه است و کسانی که برای رفع مشکلات کشور چشم به دشمنان دارند، در خیال باطل به سر می‌برند.

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری بر لزوم دستگیری از فقرا و نیازمندان تأکید کرد و افزود: مسلمین باید در شرایط سخت یار یکدیگر باشند و دست یکدیگر را بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید