تاسیس چند اداره جدید!

محمد علی وزیری/ در راستای خود عالِم پنداری کاکتوس (چند وقتی است هرکس ادعای سواد دارد، در هر زمینه ای مثل قراردادهای نفتی تا هنر و پزشکی و دیپلماسی اظهار نظر می کند)  کاکتوس هم که در همه زمینه ها،…

محمد علی وزیری/

در راستای خود عالِم پنداری کاکتوس (چند وقتی است هرکس ادعای سواد دارد، در هر زمینه ای مثل قراردادهای نفتی تا هنر و پزشکی و دیپلماسی اظهار نظر می کند)  کاکتوس هم که در همه زمینه ها، عالِم است در خصوص چارت تشکیلات اداری هم توصیه هایی دارد که به عرض می رساند.

حال که چند وزارتخانه جدید دولتی در شرف تاسیس است، بنده هم یک چارت سازمانی جدید برای کلیه ادارات و نهاد ها پیشنهاد می کنم که وجود ادارات زیر در آن ضروری است:

 

الف ) اداره کل صدور  پیام تسلیت:

با توجه به بروز سوانح که باتلاش مسئولان از چند سال یکبار به هر هفته تقلیل یافته و اگر با همین دست فرمان جلو بروند بعید نیست روزانه هم بشود، بودن این اداره کل در چارت سازمانی هر نهاد و وزارتخانه ای ضروری است!

ب) اداره کل  تشکیل ستاد بررسی و پیگیری:  به همان دلیل بالا و در ادامه صدور تسلیت  برای «ماست مالیزیشن» و بعد «شیره مالیزیشن» یا اقدام تاخیری، هیاتی برای بررسی فاجعه‌ و یافتن مقصر هر حادثه باید تشکیل شود که جزو وظایف این اداره کل است. حالا این هیاتها به نتیجه می رسند یا خیر و در یافتن مقصر و تنبیه احتمالی او، راهی به چاهی پیدا می کنند، چندان مهم نیست. چون بلافاصله فاجعه ای جدید می رسد و حادثه قبلی مشمول بند فراموشی می شود!

 

ج ) اداره توجیهات و پاس کاری:

از آنجا که برخی مسئولان و مدیران این ملک در برابر حوادث ناشی از اهمال و بی خیالی دارای مصونیت هستند مگر خلاف آن ثابت شود و از آنجا که بالاخره هر حادثه ای مقصری  دارد مگر آنکه خلاف آن ثابت شود لذا وجود اداره توجیهات و پاس کاری از اوجب واجبات است!!

 

دیدگاهتان را بنویسید