تاثیر واکسیناسیون در تعداد فوتی‌ها و بیماران بدحال کرونایی استان یزد

دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز اعلام کرد بستری های کرونایی استان به مرز ۹۰۰ نفر رسیده و گروه‌های هدف واکسیناسیون باید سریع تر ثبت نام کنند. اما تأثیر واکسیناسیون در کنترل و مهار پاندمی کرونا در استان یزد تا چه اندازه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی یزدانه؛ آخرین باری که تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان یزد حدود ۹۰۰ نفر بود، به ۸ ماه پیش بازمی‌گردد.

روز سوم آذرماه سال گذشته در حالیکه تعداد بستری های کرونایی استان یزد حدود ۹۰۰ نفر بود، ۱۹۸ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها بستری بودند و فوتی های کرونایی در این روز ۱۸ نفر اعلام شد.

اما امروز با ۸۹۷ بستری، بیماران کرونایی حاضر در بخش مراقبت های ویژه ۱۳۰ نفر هستند و فوتی های کرونایی نیز به عدد ۷ کاهش پیدا کرده است.

این مقایسه آماری نشان می دهد در آمار برابر مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد فوتی های کرونایی ۱۱ نفر و بیماران بدحال بستری در بخش آی سی‌یو بیمارستان های استان ۶۸ نفر کمتر شده است که این مهم از تاثیرگذاری واکسیناسیون در کنترل و مهار بیماری مرگبار کرونا حکایت دارد.

شهر یزد با ۹ درصد واکسیناسیون، در صدر شهرهای کشور

تبریزی قائم مقام معاون وزارت بهداشت چند روز قبل با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۲ درصد جمعیت ۸۰ سال، ۷۱ درصد گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال و ۷۶ درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ درصد واکسینه شدند، گفت: بیشترین میزان واکسیناسیون مربوط به شهرهای خمین، خلال، اراک، شیراز، یزد، گناباد، دزفول، جهرم و ساری است که بالای ۹ درصد جمعیت را واکسینه کرده‌اند.

تزریق بیش از ۱۱۰ هزار دوز واکسن در استان یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۸۱ هزار یزدی نوبت اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند، اظهار کرد: با جمع بندی واکسن های تزریق شده در نوبت اول و دوم به گروه های هدف در استان یزد، تاکنون ۱۱۶ هزار و ۷۹۰ دوز واکسن در استان یزد تزریق شده است.

دکتر شریفی ادامه داد: از ابتدای انجام واکسیناسیون در استان، ۸۱ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن در نوبت اول و ۳۴ هزار و ۹۹۰ دوز واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، ۲۴۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد پذیرش شدند، اعلام کرد: افراد در گروه‌های سنی اعلام شده (۶۰ سال به بالا) در اولین فرصت ممکن نسبت به ثبت نام در سامانه واکسن به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و اخذ نوبت اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید