وحید مظاهری سرمربی شهید قندی با انتقاد از ناداوری‌ها و اتفاقات مشکوک در لیگ ۲ مطرح کرد:

به پیشکسوتان استان احترام می‌گذارم اما به هیچکس اجازه زورگویی و دخالت غیر مسئولانه نمیدهم/ استقلال ملاثانی امروز باید از ما بترسد

تیم شهید قندی فوتبالی به صدر جدول رفت اما غیرفوتبالی این تیم را پایین ‌آوردند. من به مسئولین باشگاه هم گفتم که زور مقابله با این کارهای غیرفوتبالی و پشت پرده را ندارم و خودتان باید رسیدگی کنید. وقتی ناظر داوری ما را یک آستارایی می‌گذارند که تیم شهرش با ما در کورس رقابت قرار دارد چه می‌شود کرد.
تیم استقلال ملاثانی هم تیم خوب و قابل احترامی است اما فقط در یک کلمه بگویم باید شدیداً از ما بترسد. به همه پیشکسوتان و ورزشی‌های استان احترام می گذارم اما به هیچ فردی اجازه زورگویی و دخالت‌های غیرمسئولانه و حرف‌های بیهوده را نمی‌دهم.

تیم فوتبال شهید قندی یزد در اولین فصل حضور خود در رقابت‌های فوتبال کشور پس از ۱۵ سال، تا قبل از تعطیلات کرونایی لیگ دو، با کسب نتایج درخشان و تنها با یک باخت در صدر جدول قرار داشت اما پس از شروع دوباره مسابقات نتوانست روند نتیجه‌گیری خود را حفظ کند به طوری که از دو بازی پایانی خود در برابر کاسپین قزوین و مس نوین کرمان، تنها یک امتیاز به دست آورد تا با دو پله سقوط در جایگاه سوم جدول قرار بگیرد.
شاید بر روی کاغذ امیدهای قندی برای صعود به لیگ یک نسبت به گذشته کمرنگ تر شده باشد اما با توجه به بازی رودرروی دو تیم مدعی خیبر خرم آباد و استقلال ملاثانی، یزدی‌ها می‌توانند با کسب سه پیروزی در دیدار‌های آتی، جواز مستقیم حضور در لیگ یک کشور را به دست بیاورند.

سه بازی سرنوشت ساز شهید قندی در مسیر صعود به لیگ یک

هر چند پیروزی در هر سه دیدار آینده برای تیم بحران‌زده شهید قندی که برخلاف بازی‌های پیش از تعطیلات به آسانی امتیاز از دست می‌دهد، کار سختی به نظر می‌رسد، اما در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و در صورتی که بازیکنان با کیفیت این تیم، بار دیگر فعل خواستن را صرف کنند یکی از سه مسافر لیگ یک لقب خواهند گرفت. نماینده یزد امروز سه‌شنبه ۱۴ امرداد در دیداری سخت و نفس‌گیر در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف استقلال ملاثانی خواهد رفت و در ادامه در بازی ماقبل آخر میزبان تیم پرقدرت فولاد نوین اهواز خواهد بود و در ایستگاه پایانی مسابقات این فصل، در بجنورد مقابل اترک این شهر صف‌آرایی خواهد کرد.

به بیان دیگر حتی اگر شهید قندی در بازی قبل خود با پیروزی زمین را ترک می‌کرد هم باید استقلال ملاثانی را در خانه خود شکست می‌داد بنابراین می‌توان گفت شرایط این تیم تغییر چندانی نکرده و برای صعود، باید حتما پیروز نبرد ملاثانی باشد.

  • برای اطلاع بیشتر از شرایط تیم شهید قندی یزد سراغ وحید مظاهری سرمربی این تیم رفتیم که در ادامه حاصل این گفتگو را می‌خوانید.

ناداوری علیه شهید قندی در یزد غیرقابل قبول است

بعد از موفقیت هایی که در نیم فصل اول و قبل از تعطیلات ناخواسته لیگ دو به دست آوردید، در دو بازی اخیر نتایج خوبی حاصل نشد. تیم شهید قندی در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد؟

خوشبختانه شرایط تیم خوب است. در دو بازی گذشته هم وضعیت ما خوب بود چه در قزوین در مقابل کاسپین و چه در یزد در مقابل مس نوین بازی خوبی را ارائه دادیم اما دچار یک ناباوری ناخواسته شده‌ایم که داور نقش مهمی را در این میان بازی کرد.

داوری ها در این دو دیدار چطور بود؟

در قزوین تا دقیقه ۱۰ یک گل زدیم و یک موقعیت ۱۰۰ درصد هم داشتیم که داور هر دو را مردود اعلام کرد و در مقابل با یک سوت اشتباه و نگرفتن خطای محرز بر روی دروازه بان ما تیم را عقب انداخت و در ادامه بازیکن ما را بی دلیل به خاطر یک اعتراض معمولی از زمین اخراج کرد و در واقع تیم را خلع سلاح کرد. ما همه این‌ها را پذیرفتیم چون معتقدیم فوتبال است و باید یک روزی هم باخت اما اینکه در یزد علیه ما داوری کنند غیر قابل قبول است. داور دانسته یا ندانسته در یزد هم علیه ما سود زد.

یعنی معتقدید دلیل اصلی ناکامی در ۲ دیدار قبل داوری بود؟

ببینید واقعیت فوتبال مشخص است تیم قندی فوتبالی به صدر جدول رفت اما غیرفوتبالی این تیم را پایین ‌آوردند. من به مسئولین باشگاه هم گفتم که زور مقابله با این کارهای غیرفوتبالی و پشت پرده را ندارم و خودتان باید رسیدگی کنید. زور من همین قدر است که یک تیم آبرومند در شان و شخصیت استان یزد درست کنم که خداوند عزت داد و مردم پشتیبانی کردند و مسئولین هم سخت افزار و نرم افزار تیم را آماده کردند. مطمئنا اگر این تیم امسال صعود کند، سال بعد در لیگ یک مدعی خواهد بود و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما طی این دو هفته اتفاقاتی افتاد که نگذاشتند تیمی که در ۲۱ هفته ۴۲ امتیاز جمع کرده است به هدف خود برسد.

ناظر داوری را از شهری انتخاب میکنند که تیم شهرش با ما در کورس قرار دارد

اوایل فصل هم از داوری متضرر شده بودید اما گویا این بار وضعیت متفاوت است.

بله ما قبلا هم در خانه مساوی کرده بودیم و به خیبر باخته بودیم و من مسئولیت همه آنها را گردن گرفته بودم الان هم با وجود اینکه یقین داشتم در بازی کاسپین با ناداوری بازی را واگذار کردیم و ناظر داوری هم یک آستارایی بود که تیم شهرش با ما در کورس رقابت قرار داشت، باخت را گردن گرفتم تا برای تیم حاشیه درست نشود اما مجدداً همان بلا را در بازی مس نوین سر تیم آوردند. وقتی داور پنالتی واضح را بیرون از محوطه تشخیص می دهد شک برانگیز است در حالی که اگر همان توپ به گل تبدیل می‌شد مس نوین ۵ گل از شهید قندی دریافت می کرد و دیگر رو به ضد فوتبال بازی نمی‌آورد.

در یک کلمه بگویم استقلال ملاثانی باید شدیداً از ما بترسد

از بازی با استقلال ملاثانی بگویید.

طرف دیگر داستان این است که تیم را متمرکز کنیم. شرایط بسیار بسیار خوبی داریم و در حال حاضر در اهواز هستیم و برای بازی با استقلال ملاثانی آماده می‌‌شویم. از نظر فنی برای این بازی هیچ مشکلی نداریم. تیم ملاثانی هم تیم خوب و قابل احترامی است فقط در یک کلمه بگویم استقلال باید شدیداً از ما بترسد. اگر حتی بازی مس نوین را هم می بردیم باید در بازی فردا پیروز می‌شدیم اگر می خواستیم در یزد مس نوین را ببریم و افکار عمومی فوتبال یزد را راضی نگه داریم و با این تفکر به ملاثانی بیاییم که در صورت باخت هم اشکالی ندارد، این به درد ما نمی‌خورد. ما قصد داریم فردا با یک تیر دو نشان را بزنیم. یعنی هم رقیب را از کورس رقابت بیندازیم و هم خودمان به صدرجدول بازگردیم. این برد خیلی شیرین تر و بهتر خواهد بود و معتقدم خدا هم این راه را مقابل ما قرار داده است.

قشنگ نیست با یک تساوی برای تیم حاشیه بسازند

بعد از اتفاقات دو هفته اخیر شاهد حواشی جالبی کنار تیم نبودیم.

خیلی دوست دارم کسانی که تیم را دوست دارند چه در قامت مسئول و چه در قامت هوادار و همشهری، در روز برد همان رفتار را داشته باشند که در روز باخت تیم دارند. هیچکس از فردای خود خبر ندارد و قشنگ‌ نیست با یک تساوی برای تیمی که هفته های متوالی بین تیم‌های اول و دوم جدول بالا و پایین شده است توسط یکی دو شخص معلوم الحال حاشیه درست شود و جنجال به راه بیاندازند. اصلاً این را نمی پسندم و اصلاً به کسی اجازه نمی‌دهم. اگر کسی فکر می‌کند ایراد از من است باید مستقیماً آن را به من منتقل کند تا جوابگو باشم در غیر این صورت به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم کسی برای تیم حاشیه درست کند.

همیشه از انتقاد استقبال می‌کنم اما به هیچکس اجازه دخالت‌ غیرمسئولانه نمی‌دهم.

در این مدت با عملکردتان منتقدان تیم را هم با خود همراه کردید. با اصل انتقاد که مشکلی ندارید؟

فکر می‌کنم اگر منتقد نبود ما انقدر پیشرفت نمی‌کردیم و بخش اعظم پیشرفت خود را مدیون منتقدانی هستیم که همه جوره کنار تیم بودند. یک منتقدی داریم که دوست آدم است و یک منتقد داریم که دشمن ماست به هر حال هر اجتماع و گروهی وقتی مسیری را آغاز می‌کند موافقین و مخالفینی دارد. ما همیشه از انتقادات سازنده مخالفان خود استقبال و استفاده کردیم و باز هم این کار را انجام می‌دهیم. من به همه پیشکسوتان و ورزشی‌های استان احترام می گذارم اما به هیچ فردی اجازه زورگویی و دخالتهای غیرمسئولانه و حرف‌های بیهوده را نمی‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید