بزرگترین گردهمایی زرتشتیان جهان در زیارتگاه چک چک

بر اساس آئین کهن زرتشتیان از ۲۴ تا ۲۸ خرداد به مدت ۵ روز بزرگترین گردهمایی زرتشتیان جهان در چک چک اردکان برگزار می گردد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، حمید…

بر اساس آئین کهن زرتشتیان از ۲۴ تا ۲۸ خرداد به مدت ۵ روز بزرگترین گردهمایی زرتشتیان جهان در چک چک اردکان برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، حمید مشتاقیان رئیس اداره شهرستان اردکان در این خصوص گفت: همه ساله زیارتگاه چک چک اردکان در تاریخ ۲۴ تا ۲۸ خرداد پذیرای هزاران زرتشتی از سراسر دنیا برای برگزاری مراسم آئینی – عبادی زرتشتیان می باشد، این آئین که در میان زرتشتیان از قداست خاصی برخوردار است توسط انجمن زرتشتیان شریف اباد اردکان برگزار خواهد شد.

حمید مشتاقیان افزود: زرتشتیان بر این باورند که نیک بانو دختر آخرین پادشاه ساسانی دراین منطقه ناپدید شده است و جایی که کوه  نیک بانو را در برگرفته به صورت اعجازی آب در طول سال به صورت چکه فرو می ریزد که به زیارتگاه چک چک یا پیر سبز معروف شده است.

مشتاقیان بیان کرد: در شهرستان اردکان سه زیارتگاه زرتشتیان چک چک،  پیرهریشت و زیارتگاه پارس بانو قرار دارد و مراسم های خاصی از طرف زرتشتیان در این سه زیارتگاه برگزار می گردد.

 مشتاقیان خاطر نشان کرد: آژانس های مسافرتی و هتل ها در حین برگزاری این مراسم از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ خرداد از فرستادن تورهای داخلی و خارجی خود به سمت چک چک جدا خودداری فرمایند.

 

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید