ارتقای سواد سلامت جامعه مؤلفه مهم افزایش سطح سلامت مردم است

حسین ملک‌افضلی اردکانی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت استان یزد، مهم‌ترین عامل یک جامعه سالم را سطح سواد سلامت افراد جامعه دانست و اظهار داشت: ارتقای سواد سلامت جامعه با رویکرد خودمراقبتی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت…

حسین ملک‌افضلی اردکانی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت استان یزد، مهم‌ترین عامل یک جامعه سالم را سطح سواد سلامت افراد جامعه دانست و اظهار داشت: ارتقای سواد سلامت جامعه با رویکرد خودمراقبتی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت بهداشت در تحقق طرح تحول سلامت است.

وی با بیان اینکه ناآگاهی و بی‌اطلاعی منشأ بسیاری از بیماری‌های تغذیه‌ای در سطح جامعه است، ادامه داد: باید با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع، افراد جامعه را در جریان بیماری‌های مرتبط قرار داد تا بتوان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه مطالعات انجام شده در سطح کشور نشان دهنده آن است که باید برای ارتقای سواد سلامت در استان‌ها برنامه‌ریزی و کار بیشتری انجام داد، عنوان کرد: بر اساس طرح تحول سلامت باید اطلاعات افراد در سطح جامعه در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی باشد.

وی با بیان اینکه فراد با سواد سلامت کم و ناکافی، وضعیت سلامتی ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند، افزود: لازم است امروز در شرایطی که همه توجه برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها و درمان بیماران در زمینه ارتقای بهداشت و درمان معطوف شده است، در مراکز بهداشت نیز با نگاهی متفاوت، عملکردی متفاوت داشته باشیم.

ملک‌افضلی با تأکید بر لزوم ارائه کامل خدمات در مراکز سلامت اضافه کرد: مرکز خدمات جامع سلامت منطقه اسکان یزد در راستای توسعه سلامت و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، جامعه‌ای را در این منطقه تشکیل دهد که مردمش بر اساس آموزش‌های اجتماعی به درآمد کافی و سواد سلامت و توسعه همه‌جانبه دست پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این آیین توسعه و پیشرفت در بخش بهداشت و درمان را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

محمدعلی طالبی بیان داشت: امید است مراکز سلامت در راستای وظایفی که دارند بیش از پیش و با نگاه ارتقای سطح سلامت و سواد سلامت جامعه تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید