یزد پرچمدار درمان نازایی در کشور است/ اعتماد مردم به پزشکان یزدی

سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد  صبح امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهید رهمنون یزد با حضور وزیر بهداشت اظهار داشت: یزد از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه پزشکی برخوردار است و بسیاری از پزشکان یزدی در کشور دارای شهرت هستند. وی…

سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد  صبح امروز در مراسم افتتاح بیمارستان شهید رهمنون یزد با حضور وزیر بهداشت اظهار داشت: یزد از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه پزشکی برخوردار است و بسیاری از پزشکان یزدی در کشور دارای شهرت هستند.

وی عنوان کرد: سرانه تخت بیمارستانی استان یزد به مراتب بیشتر از میانگین کشوری و مازاد بر نیاز مردم است و این امر به این دلیل است که بیمارانی از سراسر کشور به یزد مراجعه می‌کنند که دلیل آن اعتماد مردم به پزشکان و پرستاران این استان است.

میرمحمدی بیان کرد: در دولت یازدهم مباحث پزشکی و درمانی بسیار رشد قابل توجهی داشته و بیش از ۹۰۰ تخت بیمارستانی از وزارت بهداشت در استان یزد مجوز دریافت کرده و چند بیمارستان احداث شده که شامل بیمارستان‌هایی در بافق، بهاباد، نیر، اردکان و یزد است و توجه ویژه‌ای به نیازهای بهداشتی و درمانی استان شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: حتی در مناطق روستایی تا حد زیادی نیازهای درمانی برطرف شده و امیدواریم با توجه ویژه وزارت بهداشت، شاهد رفع نیازهای مردم استان و منطقه باشیم زیرا مردم شرق و جنوب شرق کشور چشم امیدشان به خدمات بهداشتی و درمانی یزد است.

وی یادآور شد: یزد در بسیاری از حوزه‌ها از جمله درمان نازایی پرچمدار بوده است ضمن اینکه در حوزه آموزش پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان یزد بر خلاف دانشگاه‌های علوم پزشکی سایر نقاط کشور با افزایش تعداد دانشجو مواجه بوده‍ایم که این نشان از ظرفیت استان دارد.

میرمحمدی با اشاره به ویژگی پزشکان یزدی بیان کرد: انسانیت و جوهره انسانیت را در مراکز درمانی یزد می‌بینیم و خدا را شاکریم که چنین فرشتگان نجاتی را به مردم ارزانی داشته و با محبت و لطف پزشکان و پرستاران شرایط بیماران بهتر و رضایت آنها جلب شده است.

وی با اشاره به درخواست‌های برخی پزشکان بیان کرد: امیدواریم طرح پلکانی که باعث نگرانی پزشکان شده، با تلاش وزیر بهداشت حل شود زیرا برای نجات جان انسان‌ها هرچه سرمایه گذاری شود، باز هم کم است.

میرمحمدی تصریح کرد: مسائل پزشکی را نمی‌توان با حقوق کارگری و کارمندی مقایسه کرد زیرا کار پزشکی ارزش دیگری دارد و هرچیزی باید با ارزش خودش مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید