یزد دارای ۲۵ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است

محمدحسین ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه و توسعه تولید و بهره‌وری عوامل تولید از رویکردهای مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است که در سطح استان فعالیت می‌کنند….

محمدحسین ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه و توسعه تولید و بهره‌وری عوامل تولید از رویکردهای مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است که در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مراکز در سطح استان بر اساس ارزیابی‌ از طرح‌های کارآفرینانه و اشتغال‌زایی به توسعه مشاغل کارآفرینی خواهند پرداخت ادامه داد: ارائه مشاوره‌های تخصصی و هدایت صاحبان ایده برای تبدیل ایده‌ها به کسب و کار و تولید از اهداف این مراکز در سطح استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نقش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در سطح استان اضافه کرد: راه‌اندازی و توسعه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح استان بهترین فرصت برای حمایت از کسانی است که به کارآفرینی علاقه دارند تا بر اساس فعالیت این مراکز بتوانند در راستای اهداف خود و ایجاد اشتغال پایدار فعالیت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از ایده‌های جدید و خلاقانه در راستای توسعه پایدار استان عنوان کرد: ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره و کارآفرینی از مصوبات شواری عالی اشتغال کشور است که به عنوان یکی از مراکز قانونی در سطح استان‌ها فعالیت دارند.

ریاحی با بیان اینکه هدایت و مشاوره شغلی با تکیه بر نظام کارآفرینی  گام موثری در راستای خوداشتغالی است افزود: عوامل متعددی بر ایجاد اشتغال و اشتغالزایی در سطح جامعه تاثیرگذار هستند اما توجه به خوداشتغالی و کارآفرینی می تواند راهکار موثری برای برون رفت از معضلات اشتغال در سطح استان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید