گفتگوی مدیرعامل ایرانایر با رویترز
مدیرعامل ایرانایر گفت این شرکت قصد دارد تا از جتهای دوربرد جدید برای فعال کردن دوباره مسیرهایی که قبلا به علت زمینگیر شدن بوئینگهای فرسوده ۷۴۷ بسته شده بود، استفاده کند. به گزارش گروه اقتصاد بینالملل فارس به نقل از…
مدیرعامل ایرانایر گفت این شرکت قصد دارد تا از جتهای دوربرد جدید برای فعال کردن دوباره مسیرهایی که قبلا به علت زمینگیر شدن بوئینگهای فرسوده ۷۴۷ بسته شده بود، استفاده کند.
به گزارش گروه اقتصاد بینالملل فارس به نقل از رویترز، دومین جت ایرباس مدل A330-200 وارد ایران شد.
این هواپیما در شهر تولوس فرانسه تحویل داده شد و به نخستین هواپیمای A330 که در اوایل سال به ایران تحویل شد، پیوست.
به نوشته رویترز، انتظار میرود این هواپیما در ابتدا در مسیرهای اروپایی و پروازهای پکن و کوآلالامپور مورد استفاده قرار گیرد.
فرهاد پرورش، مدیرعامل ایرانایر به رویترز گفت ایرانایر قصد دارد تا از جتهای دوربرد جدید برای فعال کردن دوباره مسیرهایی که قبلا به علت زمینگیر شدن بوئینگهای فرسوده ۷۴۷ بسته شده بود، استفاده کند.
تحویل هواپیماهای جدید A330 در لحظات آخر مذاکرات به علت موتورهای رولز-رویس و قطعات یدکی این هواپیماها متوقف شد اما در نهایت به ایران تحویل شد.
این هواپیمای ۲۳۸ صندلی در ابتدا برای خطوط هوایی آوینسا در آمریکای لاتین ساخته شد اما پس از اینکه این ایرلاین خواستار کاهش در سفارشات خود شد، به ایرباس پس داده شد.
منابع صنعتی میگویند انتظار می رود ایران بر سر یک قیمت رقابتی مذاکره کرده باشد تا جتهای مازاد ایرباس را از دستش خارج کند.
در مورد زمان بندی باقی سفارشها بلاتکلیفی وجود دارد چراکه بانکها از قراردادها با ایران دور میکنند و از بازگشت دوباره تحریمها علیه ایران یا جریمههای آمریکا در صورت تخطی از تحریمهای پابرجای این کشور میترسند.
پرورش افزود: «ما با ایرباس به دقت در حال همکاری هستیم و هر دو طرف بسیار تمایل داریم تا بر سر برنامه زمانبندی و قرارداد فی مابین بمانیم.»
همچنین ایرانایر در حال مذاکره برای نهایی کردن قراردادی برای خرید ۲۰ هواپیما از سازنده هواپیمای اروپایی ایتی آر است.