مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در یزد اعلام کرد:

گام های بلند بانک قرض الحسنه مهر ایران برای ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در یزد گفت: این بانک نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه ایران در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی، حمایت از مستضعفان و اقشار کمتر برخوردار جامعه، در راستای برقراری عدالت اجتماعی و در نهایت رسیدن به یک جامعه قوی و امیدوار است.

«امیر حسینی» به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران ترویج فرهنگ قرض الحسنه را از مهم ترین اهداف اندازی بانک قرض الحسنه مهر ایران دانست و گفت: توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیتهای اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمانهای حمایتی و سازمانهای مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه مهم ترین اهداف فعالیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

وی با اشاره به حمایت مهم دولت سیزدهم مبنی بر امکان انتقال حقوق و مزایای ادارات دولتی به بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی نامه ای به نهادهای دولتی ارسال کرده تا حقوق و مزایای کارمندان خود را به بانک های قرض الحسنه منتقل کنند و در این راستا بسیاری از ادارت دولتی و خصوصی حقوق و مزایای کارمندان خود را به این بانک منتقل کردند که این اقدام در سیستم نظام بانکی برای نخستین بار اتفاق افتاد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در یزد تصریح کرد: اکنون در کشور حقوق و مزایای ۲۸۷ هزار کارمند و کارگر از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می شود که این رقم در استان ۵۲ هزار نفر است.

حسینی همچنین تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران همواره جزو برترین بانک های کشور در زمینه رشد منابع بوده به طوریکه در سال گذشته ۸۰ همت رشد منابع در کشور به وسیله این بانک رقم خورد و از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۸۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۳۸ هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شده که ۱۰درصد آن بدون ضامن بوده است. 

وی به مناسبت هفته دولت و بانکداری اسلامی با بیان اینکه تسهیلات در بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت قرض الحسنه و با کارمزد چهاردرصد است، افزود: از مبلغ یاد شده ۱۹ هزار و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب ۳۳ هزار فقره تسهیلات در ۵ ماه اول امسال به متقاضیان اعطا شد. 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات تکلیفی مانند وام تبصره ۱۶، وام ازدواج و فرزندآوری، کمیته امداد، بیماران خاص و غیره در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار کرد: تاکنون به طور‌ کلی پنج هزار و ۴۷۱ فقره تسهیلات به ارزش ۳هزار ۹۹۱ هزار میلیارد ریال در این حوزه پرداخت شده است. در همین راستا از هفته دولت سال گذشته تاکنون ۸۸۹ فقره وام ازدواج به ارزش هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال، هزار و ۶۹۵ فقره وام فرزندآوری به ارزش ۷۵۴ میلیارد ریال اعطا شده است.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد با اشاره به تسهیلات “کالاکارت” به افراد بالای ۱۸ سال در استان گفت: طرح “کالا کارت” به عنوان یکی از مهم ترین طرح های این بانک است که طبق آن بانک قرض الحسنه مهر ایران در چارچوب این طرح یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود ارائه می کند که می توانند از پذیرنده های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، این کارت بدون نیاز به سپرده گذاری یا کسب معدل حساب و با کارمزد ۴ درصد ارائه می شود که می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار کاهش یابد و این وام خرید کالای ایرانی با سقف ۱۵۰ میلیون تومان تاکنون به چهار هزار و ۳۸۵ نفر در استان پرداخت شده است.

حسینی با اشاره به حمایت بانک قرض الحسنه مهر ایران از شرکت های دانش بنیان افزود: در سال گذشته تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت های پرداخت می شد که این رقم اکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: اکنون ۵۲۰ هزار نفر شهروند استان یزد در بانک قرض الحسنه مهر ایران حساب دارند که ۳۸ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و این بانک ۱۴ شعبه فعال در استان دارد.

مدیر استان یزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از معضلات اساسی بانک مهر ایران در یزد را شلوغی شعب دانست و حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی را راهکار این مشکل عنوان کرد و افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است.

وی افزود: این بانک برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست وام را به صورت آنلاین جهت جلوگیری از ازدحام و ترددهای شهری، کاهش شیوع انتقال بیماری ها، صرفه جویی در وقت مردم و کاهش مصرف انرژی ارائه می کند و در نهایت متقاضیان به صورت شبانه روزی می توانند از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند.

این مسئول در این خصوص نیز بیان داشت: توجه به بانکداری الکترونیک بدین معنا نیست که شعب بانک ها تعطیل می شوند بلکه با حفظ شعب و همچنین افزایش آن ها این مهم انجام می گیرد و در این راستا طرح های تشویقی نیز در نظر گرفته شده است به صورتی که اگر کسی اقساط خود را به موقع و به صورت الکترونیکی پرداخت کند به مدت زمان اقساط وام اضافه خواهیم کرد.

به گفته وی، دریافت کنندگان وام های تا سقف ۳۰ میلیون تومان می توانند از خدمات تسهیلات فوری تعریف شده در اپلیکیشن استفاده کنند که یکی دیگر از طرح های مهم بانک مهر ایران در جهت حرکت به سمت بانکداری الکترونیکی است.

حسینی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران کمترین نرخ مطالبات بانکی کشور را داشته و یکی از دلایلی که بانک به سمت تسهیلات بدون ضامن رفته نیز همین عامل بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید