کمک بلاعوض ۵۰میلیاردریالی دولت به کشاورزان ابرکوه

مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه روز دوشنبه در گفت و گویی اعلام این خبر ،میانگین هزینه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار را ۱۴۰میلیون ریال عنوان کرد که دولت برای اجرای هرهکتار آن ۷۰میلیون ریال به صورت کمک…

مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه روز دوشنبه در گفت و گویی اعلام این خبر ،میانگین هزینه برای هر هکتار آبیاری تحت فشار را ۱۴۰میلیون ریال عنوان کرد که دولت برای اجرای هرهکتار آن ۷۰میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض و۵۰درصد هم به صورت تسهیلات به کشاورز پرداخت می کند. 


وی افزود: برای برداشت بی رویه آب دربخش کشاورزی و جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری در ابرکوه با احتساب ۷۰۰هکتار یاد شده در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۲هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی این شهرستان به روش آبیاری قطره ای تجهیز گردیده است .
 غیب الهی ادامه داد: برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی روند توسعه سیستم آبیاری نوین در این شهرستان رو به رشد است و در این راستا بیش از یکهزار و۵۰۰هکتار از این نوع آبیاری در دست اجراست.
این مسئول اضافه کرد: طی برنامه ۱۰ ساله باید سالانه یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه را به سیستم های نوین آبیاری مجهز کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم تاکیدکرد: بخاطرکاهش شدید منابع آبی بسیاری از قنات های شهرستان ابرکوه خشک شده است و در ۴۰ سال گذشته از مجموع ۹۱ رشته قنات ابرکوه هم اکنون ۱۱ رشته آن آب دارد و مابقی خشکیده است.
غیب الهی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۴۸ حلقه چاه کشاورزی و ۱۱ رشته قنات، منابع تامین آب بخش کشاورزی شهرستان ابرکوه است.
وی خاطرنشان کرد: کشاورزان خطه کویری ابرکوه از سطح بیش از ۱۷ هزار هکتار اراضی سطح زیرکاشت سالانه ۱۹۰ هزارتن محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید