یعقوب یسنا، نویسنده افغان که در یزد به بیماری کرونا مبتلا شد از روند بهبودی‌اش در بیمارستان شهیدصدوقی می‌گوید:

کرونا را از مهمانی که از شرق کشور به یزد آمده بود گرفتم/ پزشکان بیمارستان شهید صدوقی ۴۰ درصد به زنده ماندنم امید داشتند.

یعقوب یسنا نویسنده و استاد زبان و ادبیات پارسی دانشگاه البیرونی افغانستان که به خاطر پیشبرد درسهای دوره دکترای خود به همراه چهار دختر و همسرش اورانوس یسنا، در یزد حضور دارد، به کرونا مبتلا شد و اکنون رو به بهبودی است.

یعقوب یسنا، نویسنده اهل افغانستان است که در شهر یزد به بیماری کرونا مبتلا شد:

در یزد مهمانی از شرق ایران داشتم که تب داشت اما علایمی دیگری از کرونا در او موجود نبود. ممکن است بیماری را از او گرفته باشم.

علائم بیماری کرونا در من و همسرم اورانوس در هفته اول اسفندماه پیدا شد. پس از گذشت چند روز درد بیشتری در وجودمان احساس کردیم و بیماری‌مان با تب و لرز شدید همراه شد.

همسرم در بیمارستان شهیدصدوقی یزد وضعیت بهتری داشت اما خودم هر لحظه توانم را از دست می‌دادم. من را به بخش مراقبت‌های ویژه، آی سی یو، بردند و ۸ روز را در این بخش گذراندم.

به همراه همسرم به بیمارستان مراجعه کردم اما بستری نشدم. تشخیص پزشک این بود که او بیماری ریوی دارد. اما پس از گذشت دو روز ورق برگشت و در بیمارستان شهید صدوقی شهر یزد که بیمارستان مخصوص کرونا است بستری شدیم و آزمایش‌های کرونای ما مثبت شد.

پزشکان بیمارستان یزد ۴۰ درصد امکان بازگشت سلامتی‌ام را پیش‌بینی کرده‌ بودند

ریه‌ام خیلی آسیب دیده بود، پزشکان بیمارستان یزد ۴۰ درصد امکان بازگشت سلامتی‌ام را پیش‌بینی کرده‌ بودند. بنابراین برای پذیرش مرگ آماده شده بودم. بنابه برداشتی که از زندگی، مرگ و جهان داشتم، نگرانی‌ای برای بعد از مرگ نداشتم.

چهار فرزند دارم که در موقع بیماری ۱۳ روز با آن‌ها یکجا بودیم و نگران بیمار شدن آنها بودم اما یک ماه می‌شود که علایم ندارند.

به کودکان مان فکر می‌کردیم. می‌گفتیم یکی از ما زنده بمانیم که از کودکان مراقبت کنیم. من که وضعیتم وخیم شد، به اورانوس گفتم من می‌میرم اما تو قوی باش که برگردی خانه پیش کودکان و از آن‌ها مراقبت کنی.

نگرانی دیگرم دو کتاب تقریبا آماده به چاپ داشتم، بود. به سمیع فرجاد دوستم پیام دادم که این دو کتاب در فلان پوشه‌ کمپیوترم است، آن‌ها را بعد از مرگم چاپ کن.”

توصیه پزشکان بیشتر تاکید به تغذیه و استراحت بود. دارو می‌دادند. همسرم به اکسیژن نیاز پیدا نکرد. من ۱۰ روز پشت سر هم از اکسیژن استفاده می‌کردم.

پس از سپری کردن ۱۲ روز در بیمارستان شهیدصوقی یزد به خانه برگشتیم و اکنون بیش از یک هفته می‌شود که به همراه همسرم در قرنطینه خانگی به سر می‌بریم و وضعیت‌مان رو به بهبود است.

گفتگو با bbc فارسی

صحبت‌‌های ویدئو کنفرانسی یعقوب یسنا از بیمارستان شهیدصدوقی با رییس جمهور

ما را دردها و درمان‌های مشترک به هم پیوند می‌دهد. روحانی در ویدئوکنفرانسی با بیمارستان صدوقی یزد، با یعقوب یسنا شاعری از افغانستان که در یزد بستری است گفتگو کرد. او به رییس‌جمهور از فداکاری کادر درمانی ایرانی گفت، از تاریخ ایران و از اینکه این دشواری هم می‌گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید