حمیدرضا قمی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان یزد در آیین تجلیل از پیشکسوتان حمل و نقل یزد:

چرخه اقتصادی حمل و نقل استان معیوب است

وضعیت حمل و نقل یزد در حال حاضر تاسف آور است. اینکه یک شرکت حمل و نقل در حالت عادی تعطیل شود و یا کار خود را در یک چرخه عادی اقتصادی عوض کند مشکلی نیست اما در یک چرخه اقتصادی غیر عادی و معیوب قرار داریم و این برای حمل و نقل ما اصلا مناسب نیست.

آیین تجلیل از پیشکسوتان شرکت حمل‌ و نقل یزد به همت انجمن صنفی رانندگان و با حضور غلامعلی سفید رئیس شورای شهر، محمد رستگاری فرماندار و قمی عضو شورای شهر و هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان یزد و جمعی از مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل شامگاه یکشنبه دوم دی ماه در هتل راه و ما برگزار شد.

پسته رفسنجان به واسطه حمل و نقل یزد به شهرهای کشور صادر شد

حمیدرضا قمی عضو شورای شهر و هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان یزد در این نشست صمیمی ضمن توصیفی از پیشینه حمل و نقل یزد اظهار داشت: سنگ هایی که در بنای کاخ سعدآباد تهران استفاده شده از مجموعه حمل و نقل یزد به تهران برده شد آن هم در شرایطی که شاگرد راننده در طول مسیر کاسه آبی در دست داشت و به صورت راننده آب می پاشید تا بتواند گرمای هوا را تحمل کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد یزد در آن زمان بیشتر داخلی بود و صادراتی هم به آن صورت وجود نداشت، گفت: پسته رفسنجان به واسطه حمل و نقل یزد به شهرها و نقاط دیگر کشور صادر و باعث رونق خشکبار شد

پایانه حمل و نقل اولین سابقه مشارکت جمعی رانندگان یزدی است

قمی از تاسیس پایانه حمل و نقل به عنوان اولین سابقه مشارکت جمعی رانندگان یزدی نام برد و خاطرنشان کرد: برای تاسیس اولین پایانه حمل و نقل بار سرقفلی یک مغازه را نبش خیابان کرمان یا دهم فروردین فعلی به قیمت هر متر ۹۰ هزار تومان خریداری کردیم تا به امید رونق بیشتر همه رانندگان در آنجا جمع شوند. به اعتقاد من این اولین قدمی بود که در مسیر مشارکت جمعی و آنچه امروز از آن به عنوان سرمایه اجتماعی یاد می شود برداشته شد.

وی افزود: این مشارکت جمعی در تاریخ یزد سابقه بسیار طولانی دارد که تاسیس کارخانه سعادت نساجان یزد نمونه بارز این مشارکت جمعی و سرمایه اجتماعی بود که متاسفانه ما قدر این فرصت ها را نمی دانیم. در حالی که این فرصت ها می توانست به یک دستاورد بزرگ برای شهر تبدیل شود.

شهر ۶۰۰ هزار نفری یزد بار اقتصادی کل استان را به دوش می کشد

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان یزد با بیان اینکه اکنون شهر ۶۰۰ هزار نفری یزد بار اقتصادی کل استان را به دوش می کشد، تصریح کرد: در حال حاضر یزد با وجود جمعیتی که دارد، به لحاظ سهم بار رانندگان جزو دو شهرستان آخر استان است.

در حال از دست دادن سرمایه گذار و سرمایه اجتماعی هستیم

وی با اشاره به اینکه در حال از دست دادن دو نقطه مثبت و تاثیرگذار یزد هستیم اذعان کرد: یکی از این موارد سرمایه گذار است و دیگری سرمایه اجتماعی که از گذشته در شهر وجود داشته است. ما پای کار هستیم و فقط می خواهیم کسی به ما خط دهد و ما را راهنمایی کند. در تاریخ ۴۰ ساله پس از انقلاب را که نگاه می کنیم متوجه می شویم زمانی که کار از دست کاردان خارج شده ناهنجاری های اقتصادی پدید آمده است.

در حال حاضر وضعیت حمل و نقل یزد تاسف آور است

حمیدرضا قمی عضو شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه وضعیت حمل و نقل ما در حال حاضر تاسف آور است، یادآور شد: اینکه یک شرکت حمل و نقل در حالت عادی تعطیل شود و یا کار خود را در یک چرخه عادی اقتصادی عوض کند مشکلی نیست اما در یک چرخه اقتصادی غیر عادی و معیوب قرار داریم و این برای حمل و نقل ما اصلا مناسب نیست.

لزوم استفاده بیشتر از تجربیات پیشکسوتان حمل و نقل

علی علیخانی مدیر‌کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد نیز با تقدیر از پیشکسوتان حوزه حمل و نقل استان گفت: پیشنهاد من این است که انجمن صنفی رانندگان از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان و آنچه که ممکن است مفید فایده قرار بگیرد استفاده کند و اگر احیانا خطایی وجود دارد به ما گوشزد کنند.

پیشکسوتان حمل و نقل یزد

در طول یک سال گذشته تلفات جاده های استان ۶۲ درصد کاهش داشت

وی با اشاره به اقداماتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از آذر ماه سال گذشته تا امروز انجام داده است، اظهار داشت: اجرای طرح نوروزی که با تعامل مناسب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه استان منجر به کاهش ۶۲ درصدی تلفات جاده های استان شد، مشارکت در خدمات رسانی به استان های سیل زده لرستان و خوزستان به عنوان استان معین با استفاده از تجهیزات و نیروهای متخصص و کمک به هم وطنان خسارت دیده، بازسازی محورهای مواصلاتی استان که در سیل ابتدای سال آسیب دیده بودند و اجرای طرح تابستانی با مشارکت پلیس راه و انجمن صنفی رانندگان استان از جمله اقداماتی بود که از آذرماه سال گذشته انجام شده است.

مدیر‌کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در خصوص اجرای طرح عظیم اربعین حسینی افزود: با وجودی که افزایش ۳ برابری زوار اربعین را شاهد بودیم با مشارکت شرکت های حمل و نقل و پلیس راه استان توانستیم این حجم از مسافر را به خوبی مدیریت کنیم.

رانندگان و شرکت های حمل و نقل یزد در تخلیه بندر امام مشارکت خوبی داشتند

وی با اشاره به مشارکت خوب رانندگان و شرکت های حمل و نقل در تخلیه بندر امام، تشریح کرد: رانندگان با وجود کمبودهایی که وجود داشت با هماهنگی اداره کل راهداری استان در بنادر مستقر شدند که این موضوع یکی از اقدامات ارزشمند این عزیزان است.

علیخانی در پایان با تاکید بر لزوم همفکری، هماهنگی و تعامل بیشتر برای حل مشکلات یادآور شد: در طول سال همه اعضای انجمن صنفی رانندگان را با کمال میل پذیرا بودیم. هرچند که شاید بعضی مشکلات و معضلات کماکان پابرجا و به نتیجه مطلوب نرسیده باشد اما عمدتا کارهایی که مدنظر بوده با همفکری و مشارکت همه اعضا انجام شده است.

تجلیل از پیشکسوتان شرکت حمل و نقل یزد

در پایان این نشست، از پیشکسوتان شرکت های حمل و نقل شهر یزد همچون محمدعلی صادقیان، جمشید معین زاده، حسن بهپور، احمدعلی دهقان، محمدعلی وطن خواه، ابوالقاسم مجاهدی، علی فخر نیا، محمود حافظی و عبدالخالق داد با اهدای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از اعضای هیئت مدیره دوره های گذشته انجمن صنفی رانندگان، نظیر سیدمحمود رسولی حسینی، اکبر فتوحی، علیرضا امیر دوسرا، غلامرضا حقدوست و ناصر دهقان تجلیل ویژه ای انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید