پیش بینی رکورد ۱۰۰ هزار تنی صادرات برای فولاد آلیاژی

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران خبرداد:     افسانه طاهر نژاد / نجمه محمد حسینی محمد‌ابراهیم قدیریان، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: این شرکت با رکورد ۱۰۰ هزار تن صادرات در سال جاری، جهش بزرگی خواهد کرد. مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ضمن تاکید…

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران خبرداد:

 

 

افسانه طاهر نژاد / نجمه محمد حسینی

محمدابراهیم قدیریان، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: این شرکت با رکورد ۱۰۰ هزار تن صادرات در سال جاری، جهش بزرگی خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ضمن تاکید بر اهمیت صادرات افزود: امسال، سال پرچالشی برای فولاد آلیاژی است و مصوب شده است ۴۵۰ هزار تن محصول از ۴۸۵ هزار تن مذاب استحصال شود و به رکورد جدید ۱۰۰ هزار تن صادرات برسیم.

قدیریان با بیان اینکه واحد حسابرسی داخلی در این مجموعه تشکیل شده است گفت: شفاف سازی و تحقق اقتصاد مقاومتی از الزامات فولاد آلیاژی است که در تمام مجموعه های دارای سهام انجام می شود و به منظور ارائه عملکرد صحیح بوده و ربطی به مچگیری ندارد.

قدیریان اضافه کرد: در مجموعه فولاد آلیاژی ایران با توجه به اینکه نگاه به نیمه پر لیوان و عملکردها موجب ایجاد امید و شادی در مردم می شود گفت: در سال ۱۳۹۵ توفیقات زیادی برای این مجموعه ایجاد شود که اطلاع رسانی شود. وی افزود: در سال گذشته ۳۴۰ هزار تن محصول از سوی هیات مدیره برای تولید در فولاد آلیاژی پیشبینی شده بود که با تلاش مجموعه کارکنان ۴۰۲ هزارتن تولید داشتیم که در حوزه فولاد در مقایسه با سال ۹۴ در حدود ۲۰ درصد افزایش تولید داشته است.

ثبت رکورد جدید صادرات در سال ۹۵

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران درباره وضعیت صادرات گفت: در سال گذشته ۴۵هزار تن به عنوان یک رکورد جدید به کشورهای اروپایی همچون آلمان ، ایتالیا و ترکیه صادرات داشتیم که آخرین رکورد سال ۹۱ که ۳۳ هزار تن بود را شکست.

قدیریان اضافه کرد: همچنین در سال گذشته برای نخستین بار شمش فولاد ریلی در این مجموعه تولید و دو هزار تن شمش فولاد ریلی به اصفهان برای تبدیل به نورد تحویل داده شد که کیفیت مطلوب استاندارد بینالمللی نیز داشت و امیدواریم امسال نیز با حمایت وزارت صنایع این محصول به تولیدات فولاد آلیاژی اضافه شود.

تولید با کیفیت بالا و با ارزش افزوده مهمترین برنامه فولادآلیاژی

مدیرعامل شرکت فولادآلیاژی با اشاره به تولید فولاد کیفی در سال گذشته و رشد ۲۵ درصدی آن اظهار کرد: تولید با کیفیت بالا و با ارزش افزوده بیشتر در کنار محصول های جدید برای مشتریان جدید و نیز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی مهمترین برنامه فولاد آلیاژی بوده است.

این مسئول درباره محورهای اقتصاد مقاومتی در حوزه فولاد گفت: افزایش تولید ، بهبود کیفیت محصولات ، تلاش برای قرار گرفتن موفق در رقابت ها ، توجه به رویکرد صادراتی و افزایش صادرات و نیز کاهش ضایعات ار محورهای اقتصاد مقاومتی مدنظر این مجموعه است .

قدیریان تصریح کرد: از مسیر همین محورها باید به سود بیشتر رسیده و از سود بیشتر به افزایش ظرفیت تولید، توسعه سرمایهگذاری برای اشتغالزایی و نیز راه اندازی مجموعه فولاد« یزد یک» برسیم؛ طرحی که سال های زیادی به دلیل چالش منابع مالی متوقف بود اما از آبانماه سال گذشته آغاز شده و تا دو سال آینده به ثمر خواهد نشست.

قدیریان با بیان اینکه با راه اندازی واحد یزد یک برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و چند هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می شود ، ادامه داد: بودجه و هزینه این طرح در واقع باید با تولید بیشتر ، قیمت پایین تر و حداقل ضایعات تامین شود که امیدواریم با بازگشت بیشتر رونق اقتصادی در این امر موفق تر باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا رونق بیشتر بازرهای جهانی و بیشتر شدن صادرات زمینه جایگزینی این موضوع با بازارهای داخلی و دور شدن از التهاب های کشور فراهم شود.

برنامه صادرات ۲۵ درصدی به بازارهای بین المللی

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در عین حال با بیان اینکه از ۳۴۵ هزار تن تولید سال گذشته حدود ۳۰۰ هزارتن مصرف داخل و مابقی صادر شده است ، گفت: برنامه مجموعه فولاد آلیاژی ایران صادرات ۲۰ تا ۲۵درصد محصولات تولید به بازارهای بین المللی است که امیدواریم طبق برنامه پیش رویم.

قدیریان دیگر دستاوردهای سال ۹۵ را افزایش ۳۱درصدی تولیدات ، ۲۳ درصدی تناژ محصولات ، ۸۰ درصدی افزایش تولیدات با کیفیت که گاززدایی شده ، کاهش ۱٫۶ درصدی ضایعات ریخته گری و تولید فولاد زنگ نزن برای نخستین بار در این مجموعه اعلام کرد.وی درباره چگونگی مدیریت هزینه ها هم اظهار کرد: هدفگیری شرکت فولاد آلیاژی ایران توسعه صادرات است که با بهرهبرداری از پروژه یزد یک قطعا تحقق می یابد با این حال ، وظیفه این مجموعه، توسعه و سودآوری است و باید بتواند در این مجموعه خصولتی به دلیل وجود سهام عدالت در آن که ارثیه اقتصاد دولتی است بی انضباطی های مالی را سرو سامان دهد.

۵۰۰ هزار تن ظرفیت تولید تا سال ۹۷

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران در بخش دیگری از سخنانش درباره مجموع ظرفیت فولاد آلیاژی و اشتغال آن اذعان داشت: ظرفیت تولید مجموعه فعلی تا سال ۹۷ باید به ۵۰۰ هزار تن برسد که با راه اندازی واحد یزد یک ۷۰۰ هزارتن در یک بازه سه سال به این ظرفیت اضافه خواهد شد .

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان و متخصصان فولاد آلیاژی در حال بررسی افزایش ظرفیت تولید در واحدهای پایین دستی هستند، تصریح کرد: یک واحد احیا نیز در مجموعه راه اندازی می شود تا زنجیره تولید از معدن تا تولید فولاد و شمش تکمیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید