پیشبرد اهداف اقتصادی کشور با تولید و خرید کالای ایرانی

حجت الاسلام محمد علی جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید کنندگان داخلی باید با مرغوب کردن کالاها و افزایش کیفیت آنها بتوانند با کالای خارجی رقابت کنند و با افزایش در تنوع و کیفیت…

حجت الاسلام محمد علی جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تولید کنندگان داخلی باید با مرغوب کردن کالاها و افزایش کیفیت آنها بتوانند با کالای خارجی رقابت کنند و با افزایش در تنوع و کیفیت بتوانیم کالاهای ایرانی را به دیگر کشورها صادر کنیم .


وی خاطرنشان کرد: مردم نیز در تحقق پیشبرد اقتصاد کشور نقش دارند و باید با خرید این کالاها و ترغیب تولید کنندگان داخلی به تولید بیشتر و ایجاد اشتغال برای جوانان موجب رونق اقتصاد شوند.
وی یادآور شد: مسئولان باید از وارد کردن کالای خارجی خودداری کنند و تنها طبق فرمایش مقام معظم رهبری کالاهایی که نمونه داخلی ندارد و در کشور تولید نمی شود جهت رفع نیاز وارد شوند.
وی گفت: از دوران گذشته در جامعه نهادینه شده که کالای خارجی از کیفیت خوبی برخوردار است و این پیش زمینه موجب گردیده تا مردم بیشتر به سمت خرید این کالاها بروند که باید این ذهنیت را از جامعه زدود.
جعفری تاکید کرد: کالاهای خارجی نیز تا زمانی که مشابه آن در داخل تولید نشده است مسئولان وارد کنند و بعد از تولید دیگر این کالاها وارد نشوند تا موجب اشتغالزایی و توسعه اقتصاد کشور شوند.
امام جمعه هرات اظهار کرد: مردم و تولید کنندگان کالاهای داخلی باید با افزایش حس میهن دوستی و کمک به تولید کننده دست به دست داده و از ورود کالای خارجی جلوگیری کنند تا موجب پویایی اقتصاد کشور شوند.
وی خاطرنشان داشت: تقویت خرید کالای ایرانی نیاز به غیرت ایرانی دارد و مردم همانطور که در جنگ دست به دست هم دادند و دشمن را شکست دادند امروز هم در میدان جنگ اقتصاد باید دشمن را شکست دهند.
جعفری افزود: مردم، مسئولان و تولید کنندگان باید بتوانند با وحدت موجب پویاتر شدن اقتصاد کشور و رقابت کالای ایرانی با کالای خارجی در خارج از کشور و داخل شوند.
وی یادآور شد: امروز زمانی نیست که بخواهیم مشابه یک کالا را وارد کنیم بلکه باید با زیباتر کردن و همچنین افزایش کیفیت آن به رقابت با کالای خارجی بپردازیم تا بتوانیم بازارهای اقتصادی را تصرف کنیم.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، از این هفته آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید