مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در یزد تاکید کرد:

پرداخت آسان و سریع «تسهیلات حمایتی» در بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در یزد به مناسبت شانزدهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این بانک نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه ایران در راستای تحقق شعارهای انقلاب اسلامی، حمایت از مستضعفان و اقشار کمتر برخوردار جامعه، در راستای برقراری عدالت اجتماعی و در نهایت رسیدن به یک جامعه قوی و امیدوار است.

به گزارش بشارت یزد، «امیر حسینی» همچنین در ادامه ترویج فرهنگ قرض الحسنه از مهم ترین اهداف را اندازی این بانک دانست و گفت: اکنون بیش از ۱۶ میلیون نفر از مردم ایران مشتری این بانک هستند و بانک قرض الحسنه مهر ایران جزو ۱۰ بانکی است که منابعی بالای ۲۰۰ همت دارد.

وی با اشاره به حمایت مهم دولت سیزدهم مبنی بر امکان انتقال حقوق و مزایای ادارات دولتی به این بانک، گفت: در این راستا وزارت اقتصاد و دارایی نامه ای به نهادهای دولتی ارسال کرده تا حقوق و مزایای کارمندان خود را به بانک های مهر ایران منتقل کنند و در این راستا بسیاری از ادارت دولتی و خصوصی حقوق و مزایای کارمندان خود را به این بانک منتقل کردند که این اقدام در سیستم نظام بانکی برای نخستین بار اتفاق افتاد و پایه گذار رشد بانک مهر ایران ایران در سطح کشور بود.

وی تصریح کرد: اکنون در کشور حقوق و مزایای ۷۰ هزار کارمند و کارگر از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت می شود که این رقم در استان یزد ۲ هزار و ۳۷۰ مورد است.

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد گفت: یک طرحی را بانک از ابتدای سال معرفی کرد به اسم “وام فوری” تا سقف ۵۰ میلیون تومان. فقط کافی است رتبه اعتبار وام گیرنده A یا B باشد تا بتواند بدون ضامن و چک ضمانت وام دریافت کند و این خدمات به صورت غیر حضوری ارائه می گردد. این طرح امسال رونمایی شد و مورد استقبال قرار گرفت و عنوان بهترین طرح بانکی در جشنواره دکتر نوربخش را به خود اختصاص داد.

به گفته وی؛ بانک مهر علاوه بر همراه بانک، نرم افزار دیگری به نام “کیو بانک” نیز در نظر گرفته که در آن تمامی خدمات بانکی، بیمه ای و طرح های گردشگری به مشتریان ارائه می شود و فعلا در مرحله تست و آزمایش قرار دارد.

حسینی با اشاره به تسهیلات “کالاکارت” به افراد بالای ۱۸ سال در استان گفت: طرح “کالا کارت” به عنوان یکی از مهم ترین طرح های این بانک است که طبق آن بانک قرض الحسنه مهر ایران در چارچوب این طرح یک کارت اعتباری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می کند که می توانند از پذیرنده های متنوعی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند، این کارت بدون نیاز به سپرده گذاری یا کسب معدل حساب و با کارمزد ۴ درصد ارائه می شود که می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه های مردم در این شرایط اقتصادی دشوار کاهش یابد. وام خرید کالای ایرانی با سقف ۱۵۰ میلیون امسال تاکنون به میزان سه هزار و ۹۸۸ فقره به ارزش۷ /۰ همت در استان پرداخت شده است. در راستای این طرح همچنین از تولیدات کنندگان ایرانی حمایت می شود که روز به روز بر تعداد آنان نیز افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک مهر ایران سومین بانک از نظر تعداد تراکنش های غیر حضوری در کشور است، بیان داشت: بانک مهر ایران همچنین پنجمین بانک کشور از نظر تعداد تراکنش های شبکه پرداخت شاپرک است.

به گفته این مسئول، بانک مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت در طرحی مشترک بنا دارند تا کارمزد ۴درصد خود را کاهش داده و فقط یک مرتبه کارمزد دریافت کنند و پس از آن صرفا اصل وام دریافت گردد. همچنین بانک مهر ایران جرائم دریافتی از مشتریان را صرف کارهای عام المنفعه از جمله خرید تجهیزات پزشکی، آزادی زنان زندانی سرپرست خانوار و کمک های بلاعوض به مددجویان بهزیستی می کند.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان یزد با بیان این‌که از فروردین ماه امسال تاکنون دو میلیون و ۵۶۸ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۳۰ هزار میلیارد تومان توسط این بانک در کشور پرداخت شده است، گفت: در استان یزد طی هشت ماهه امسال ۵۴ هزار و ۱۸۱ فقره تسهیلات به ارزش ۳۴ هزارو ۷۴۳ میلیارد ریال معادل ۴/۳ همت پرداخت شده است.

وی مجموع منابع مالی در کشور را هشت هزار و ۳۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) بیان کرد و گفت: ۱/۳درصد از این، منابع بانک مهر ایران در استان است. این مهم نشان دهنده عملکرد بهتر بانک های استان نسبت کشور است و همچنین طی هشت ماه امسال ۱۱.۹ همت پول در استان یزد اضافه شده است که از این میزان ۲۰ درصد توسط بانک مهر ایران جذب شده است.

حسینی افزود: سپرده های بانکی در کشور نسبت به سال گذشته ۷/۱۳رشد داشته است. این رقم در استان ۵۶/۱۳ درصد رشد داشته اما در ارتباط با بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان این افزایش ۵۱ درصد بوده که نشان از اعتماد شهروندان به سپرده‌گذاری قرض الحسنه است.

وی با اشاره به ظرفیت استان یزد در حوزه بانکداری قرض الحسنه و برخورداری این استان در حوزه سرمایه گذاری و ارزش آفرینی، تصریح کرد: به طور مثال شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی سیم و کابل یزد جزو برترین‌های کشور در حوزه اقتصادی هستند.

حسینی با بیان این‌که سپرده های ارزی استان طی هشت ماه گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است، بیان کرد: حسابهای قرض الحسنه بانک مهر ایران ۲۲ درصد و حسابهای بلند مدت ۲۳ درصد رشد یافته است و به طورکلی یزد استانی با بیشترین حساب های سپرده بلند مدت در کشور محسوب می شود.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران یزد، آنلاین شدن خدمات بانکی به ویژه پرداخت تسهیلات را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار بانک مهر ایران دانست و بیان کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود برداشته و طرح های تشویقی نیز برای توسعه خدمات غیرحضوری در نظر گرفته که از جمله می توان به عدم نیاز به ضامن در صورت ثبت درخواست غیر حضوری وام، افزوده شدن دو قسط به اقساط بازپرداخت وام و واریزی ۲۴ ساعته وام اشاره کرد. همچنین امسال در استان یزد ۲۶ هزار و ۱۹۵پرونده تسهیلات بانک مهر ایران در استان یزد به صورت آنلاین تشکیل و پرداخت شده که ۴۸ درصد فرآیند پرداخت تسهیلات این بانک را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، جایزه ملی فناوری ایران به نام ریموتکس ۲۰۲۳ نیز امسال به این بانک داده شده است.

این مسئول در ادامه نیز بیان داشت: توجه به بانکداری الکترونیک بدین معنا نیست که شعب بانک ها تعطیل می شوند بلکه با حفظ شعب و همچنین افزایش آن ها این مهم انجام می گیرد زیرا استقبال عمومی از این بانک زیاد بوده و بانکداری الکترونیک از حجم مراجعات کاسته است و این مهم نیز می تواند از فساد اقتصادی نیز بکاهد زیرا دخالت مستقیم فردی در این روند کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که طی هشت ماه امسال ۱۰۱۱۵پرونده تسهیلات بانک مهر ایران در استان یزد بدون ضامن تشکیل و پرداخت شده است، گفت: تسهیل‌گری در پرداخت تسهیلات حمایتی از جمله رویکردهای جدی این بانک در استان یزد و کشور است.

مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران سقف پرداخت تسهیلات در این بانک را ۳۰۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: طی هشت ماه امسال ۱۲۵۰ فقره تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ به ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان از ارگان های مختلف مانند اداره کار، استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد برکت در استان یزد پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید