پایان بافت قالی‌های صحن حضرت زینب (س) در کربلا توسط بانوان میبدی

مسعود سعیدی، مسئول کارگاه قالی‌بافی محله یخدان شهرستان میبد در حاشیه مراسم بریدن دار قالی صحن حضرت زینب (س) در میبد اظهار داشت: قالی‌های بافته شده توسط بانوان محله یخدان شهرستان میبد، پس از فروش صرف ساخت صحن حضرت زینب…

مسعود سعیدی، مسئول کارگاه قالی‌بافی محله یخدان شهرستان میبد در حاشیه مراسم بریدن دار قالی صحن حضرت زینب (س) در میبد اظهار داشت: قالی‌های بافته شده توسط بانوان محله یخدان شهرستان میبد، پس از فروش صرف ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی خواهد شد.

وی بیان کرد: دو قالی که هر کدام ٩ متر است، توسط خواهران و بانوان کارگاه قالی‌بافی این محله بافته شده است.

سربرست کارگاه قالی‌بافی محله یخدان عنوان کرد: هزینه مواد اولیه برای بافت قالی حدود ۳ میلیون است که توسط خیران تأمین شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: ارزش این دو قالی حدود ١٢ میلیون تومان است و حدود ١٠ ماه طول کشیده تا هر دوی آن بافته شود.

وی با تأکید بر فعالیت بانوان در زمینه بافت قالی اظهار داشت: حدود ١٢ نفر در این کارگاه به طور ثابت در حال فعالیت هستند و هر ماه بر تعداد بانوانی که علاقمند به کار برای ائمه اطهار (ع) هستند، افزوده می‌شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان میبد نیز در این مراسم اظهار داشت: بانوانی که به این مجموعه خدمت می‌کنند و به امر قالی‌بافی مشغول هستند،‌ عشق و ارادت به اهل بیت (ع) را با دستان هنرمند خود متجلی می‌کنند.

در این مراسم با مداحی و روضه‌خوانی و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کارگاه قالی‌بافی محله یخدان، دار قالی‌های ۹ متری در این کارگاه بریده شد.

دیدگاهتان را بنویسید