نماینده یزد و اشکذر با اشاره به رانت‌خواری برخی از افراد خاص مطرح کرد:

نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد می‌شود اما به بازار آزاد راه پیدا می‌کند

نهاده ها با ارز دولتی وارد می شود ولی بخشی از نهاده ها به بازار آزاد راه پیدا می کند و بخش دیگر به سختی به دست مرغدار و دامدار می رسد. شبکه توزیع هم در دست افرادی خاص است، همین می شود که الان در گمرک فردی هزینه ها را کامل داده ولی اجناس ۶ ماه است که ترخیص نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی یزدانه و به نقل از تسنیم نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در نشست راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه دپوی کالاها در گمرک گفت: در حال حاضر واردات نهاده های دامی در کشور تنها با ارز دولتی انجام می شود اما در بازار این نهاده ها با دو قیمت دولتی و آزاد عرضه می شود.

وی تصریح کرد: الان کمبودی که در این حوزه وجود دارد بر روی گوشت، لبنیات، مرغ، تخم مرغ و موارد مختلف دیگر تاثیرگذار است؛ الان مشکل است است که نهاده ها با ارز دولتی وارد می شود ولی در شبکه توزیع مشکلات بسیاری وجود دارد و بخشی از نهاده ها به بازار آزاد راه پیدا می کند و بخش دیگر به سختی به دست مرغدار و دامدار می رسد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ارز دولتی در کشور ما منحصراً در عهده عده ای خاص قرار گرفته و شبکه توزیع هم در دست افرادی خاص است، همین می شود که الان در گمرک فردی هزینه ها را کامل داده ولی اجناس ۶ ماه است که ترخیص نمی‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که تا زمان وجود ارزهای چند نرخی و انحصار در زمینه های مختلف کشور این مشکل را خواهیم داشت، اگر قرار است دولت یارانه بدهد، باید به آخر زنجیره تولید که تولید کننده یا مصرف کننده است پرداخت کند و اگر به میانه این زنجیره یارانه تعلق گیرد جز فساد و فشار به مردم چیزی به وجود نمی آید.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی تفاوت نرخ ارز را یک مصیبت جدی دانست و گفت: این تفاوت نرخ ارز سبب شده که تولید کننده ای ارز ۷ هزار تومانی دریافت کرده و الان که سررسید بازپرداخت آن است باید ارز ۳۰ هزار تومانی بدهد؛ این موضوع مشکلی است که در نظام بانکی ما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید