نخستین عمل جراحی تعویض مفصل آرنج در استان یزد انجام شد

   مدیر بیمارستان سید‌الشهداء از انجام نخستین عمل جراحی تعویض مفصل آرنج در این بیمارستان خبر داد.   مرتضی مناقب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد انجام این عمل را عملی شبیه جایگزینی مفصل زانو دانست و اظهار داشت:…

  مفصل مدیر بیمارستان سید‌الشهداء از انجام نخستین عمل جراحی تعویض مفصل آرنج در این بیمارستان خبر داد.   مرتضی مناقب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد انجام این عمل را عملی شبیه جایگزینی مفصل زانو دانست و اظهار داشت: در این جراحی نیز مثل عمل تعویض مفصل زانو، سر هر دو استخوان در دو طرف مفصل با پروتز جایگزین می‌شود.

وی با بیان اینکه این تکنیک و پروتز مخصوص آن به تازگی و به مدت شش ماه است که وارد ایران شده، ادامه داد: شکستگی‌های وخیم آرنج که با پیچ و پروتز معمولی اصلاح نمی‌شوند از این تکنیک سود می‌برند و می‌توان بیمار را درمان کرد.

مدیر بیمارستان سیدالشهداء یزد اظهار داشت: بیمار مورد جراحی قرار گرفته خانمی ۶۸ ساله است که شش ماه پیش به دنبال سقوط از ارتفاع کم، دچار شکستگی استخوان بازو شده بود و امروز مورد جراحی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بعد از اصلاح اولیه و به دلیل عدم جوش‌خوردگی شکستگی، بیمار دچار دردهای شدید و آرتروز زودرس مفصل آرنج شده بود که با استفاده از این تکنیک مشکل وی حل خواهد شد.

مدیر بیمارستان سیدالشهداء یزد با بیان اینکه این روش در موارد دیگری نیز کاربرد دارد، اضافه کرد: این تکنیک همچنین در شکستگی‌های وخیم استخوان بازو که امکان اصلاح آن به روش‌های معمول نیست، کارآیی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید