محسن عباسی هرفته رییس کمیسیون عمران شورای شهر:

نباید انتظار داشت کم‌کاری ۵۰ سال گذشته در حل بحران آبگرفتگی، در شرایط اقتصادی کنونی جبران شود

متأسفانه توسعه شهر یزد بدون توجه جدی به ایجاد زیرساخت‌های دفع آب‌های سطحی و هدایت آنها بوده و اجرای آن به لحاظ شرایط اقتصادی در کوتاه مدت برای شهرداری ممکن نیست.
نباید انتظار داشت کار انجام نشده طی پنج دهه گذشته در شرایط اقتصادی کنونی تحقق یابد، اما با این حال شهرداری با شناسایی ۴۰۰ نقطه بحرانی شهر با حفر ۵۰۰ چاه جذبی در مناطق پنج‌گانه یزد، مسیرهای هدایت آب را اصلاح کرد.

محسن عباسی هرفته در حاشیه جلسه شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بعد از بارندگی شدید سال ۹۷، آب گرفتگی‌های شهر مورد آسیب شناسی قرار گرفت، اظهار کرد: متأسفانه توسعه شهر یزد بدون توجه جدی به ایجاد زیرساختط های دفع آب‌های سطحی و هدایت آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در شهر کم آبی مثل یزد، آب‌های سطحی می‌تواند جمع‌آوری و پس از تصفیه حداقلی مورد استفاده مجدد در آبیاری فضای سبز قرار گیرد، افزود: با توجه به مسطح بودن نسبی شهر یزد، لزوم اجرای طرح جامع جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی ضرورتی انکار ناپذیر است که متأسفانه اجرای آن به لحاظ شرایط اقتصادی در کوتاه مدت برای شهرداری ممکن نیست.

کم‌کاری ۵۰ سال گذشته در حل بحران آبگرفتگی، در شرایط اقتصادی کنونی جبران نمی‌شود

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه نباید انتظار داشت کار انجام نشده طی پنج دهه گذشته در شرایط اقتصادی کنونی تحقق یابد، تصریح کرد: با این حال شهرداری در قالب اقدامات رفع بحران در حال اجرای بخش‌هایی کوچک اما ضروری از طرح مذکور است.

عباسی هرفته گفت: در اولین گام، نقاط بحرانی شهر که نزدیک به ۴۰۰ نقطه بود شناسایی شد و به صورت موضعی با حفر چاه جذبی و احداث مسیرهای هدایت آب اصلاح شد.

حفر ۵۰۰ حلقه چاه جذبی در مناطق پنج گانه شهرداری ظرف دو سال

وی با بیان اینکه برای دفع آب‌های سطحی بیش از ۵۰۰ حلقه چاه جذبی در مناطق پنج گانه شهرداری ظرف دو سال گذشته حفر شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری نقاط شهر که دچار چالش آبگرفتگی می‌شد، رفع بحران شده است.

آبگرفتگی در معابر یزد نداریم

پاییز سال گذشته و در پی آبگرفتگی برخی معابر شهر یزد عباسی با بیان اینکه شهر یزد شهری سطحی است  گفته بود: شهروندان در صورت بارندگی نگرانی بابت  آبگرفتگی معابر در سطح شهر نداشته باشند.

معاون کمیسیون عمران و معماری شهر یزد از مرمت و بازسازی سیل بندها در سطح شهر یزد  نیز خبر داد و گفت: پیش بینی های لازم صورت گرفته و در این زمینه نگرانی نخواهیم داشت.

عباسی همچنین با اشاره به احیاء مسیر رودخانه های یزد افزود: این مسیر می تواند کمک کند که بارندگی سطح شهر را جمع آوری وبه بیرون هدایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید