محمدصالح جوکار نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و اشکذر:

می‌خواهم یزد به جایی برسد که در آنجا فقر مطلق وجود نداشته باشد

در حوزه اقتصاد با توجه به روند توسعه‌ اشتباهی که در پیش گرفته‌ایم باید یک اصلاحات و یک تحول جدی در نقشه راه خود ایجاد کنیم.
در سال ۱۳۹۱ تا ۹۷ سبد تغذیه ۱۱ درصد کاهش داشت که نشان دهنده کوچکتر شدن سفره مردم است
می‌خواهم یزد به جایی برسد که در آنجا فقر مطلق وجود نداشته باشد و مردم در آسایش و آرامش کامل باشند.

محمدصالح جوکار نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و اشکذر در گفتگو با بشارت یزد با تشبیه جامعه به خانه و خانواده، گفت: این خانه و خانواده ای که ما در آن قرار گرفته‌ایم، پدر، مادر و اعضایی دارد که پدر خانواده باید بتواند دخل و خرج خانواده را به درستی محاسبه کند و بسیار مهم است که او همه اعضا را در جای خود ببیند و برنامه‌ریزی داشته باشد.

نمایندگان و مدیران استانی همراه همدیگر باشند

وی با اشاره به اینکه علاوه بر نماینده یک حوزه، مدیران استانی نیز نقش مهم و اثرگذاری در اداره شهر دارند، اظهار داشت: اگر این نمایندگان و مدیران استان با هم همراه باشند کارهای آنها بهتر انجام می شود و جلو می رود. اما اگر با هم نباشند و یکدیگر را تخریب کنند کار مردم به درستی پیش نخواهد رفت.

محمدصالح جوکار با تاکید بر اینکه برای پیشرفت استان به مدیرانی نیاز داریم که روحیه جهادی داشته باشند، یادآورشد: مدیران باید به خوبی با وظایف خود آشنا و به مسائل استان اشراف داشته باشند و در یک نگاه بتوانند هم گذشته و حال و هم شرایط آینده را ترسیم کنند و این موضوع به عنوان یک نقشه راه در ذهن آنها شکل بگیرد.

وی منظور از توسعه را، توسعه‌ای همه جانبه و در عرصه های مختلف دانست و تصریح کرد: توسعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید با یک برنامه منسجم برای توسعه پایدار و متوازن همراه باشد و به طور حتم توسعه نامتوازنی که باعث رشد یک منطقه و عقب افتادگی منطقه دیگر شود کارگشا نخواهد بود و این همان چیزی که امروز در استان مشاهده می‌کنیم و یقینا اگر در آینده با همین وضعیت و جهت و آهنگ حرکت کنیم برخی از مناطق استان با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

بدون در نظر گرفتن شرایط گذشته و حال نمی توان چشم‌انداز خوبی برای آینده ترسیم کرد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و اشکذر با بیان اینکه اقداماتی که امروز باید انجام دهیم این است که بر اساس شرایط محیطی تهدیدها، فرصتها و نقاط قوت و ضعف را ارزیابی کنیم و بر اساس ارزیابی این عوامل، تصمیمی درست برای آینده و تدوین استراتژی اتخاذ کنیم. بدون در نظر گرفتن شرایط گذشته و حال نمی توان چشم‌انداز خوبی برای آینده ترسیم کرد. باید بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های داخل استان و مزیت هایی که امروز در مقابل ما قرار دارد، حرکت کنیم.

وی به توضیح توانمندی ها و ظرفیت های استان پرداخت و افزود: موقعیت جغرافیایی خوب و قرارگیری استان یزد در مرکزیت کشور و برخورداری از زیرساخت‌های حمل و نقل، منابع انسانی تحصیل کرده و نخبه که اساسی تر از هر ظرفیت دیگری است، منابع طبیعی که به عنوان دارایی ها و ارزش های ما در استان محسوب می شود و مردمی صادق و پرتلاش و با سابقه ای درخشان و دارای برند خاص یزدی از جمله توانمندی ها و ظرفیت های این استان است که ما آنها را به عنوان شاخص‌های رشد و توسعه استان در نظر خواهیم گرفت. بایستی با برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت ها، به گونه ای حرکت کنیم که در ۵ سال آینده بتوانیم تغییرات جدی در مسیر پیشرفت استان داشته باشیم.

محمدصالح جوکار در ادامه به تحلیل شرایط حوزه انتخابیه یزد و اشکذر پرداخت و یادآور شد: مسائل اقتصادی اعم از سرمایه گذاری، رونق تولید و اشتغالزایی در استان ما حائز اهمیت بیشتری است. در حوزه اقتصاد با توجه به روند توسعه‌ اشتباهی که در پیش گرفته‌ایم باید یک اصلاحات و یک تحول جدی در نقشه راه خود ایجاد کنیم. استان ما بر حسب درخواست سرمایه‌گذار، بیشتر به سمت صنایع سخت‌افزاری رفته و اشتغال‌هایی هم ایجاد کرده است اما بخش مهمی از این اشتغال را در اختیار نیروهای فیزیکی از استان های دیگر که به سمت استان ما سرازیر شده‌اند قرار داده‌ایم.

بخش زیادی از نیروی تحصیل کرده ما برای جستجوی شغل به خارج از استان عزیمت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای تحصیل کرده یزدی با توجه به عدم تناسب رشته تحصیلی خود با مشاغلی که در استان ایجاد شده و جنبه سخت‌افزاری داشته است، نتوانسته‌اند جذب بازار کار شوند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بخش زیادی از نیروی تحصیل کرده ما برای جستجوی شغل به خارج از استان عزیمت کرده‌اند. شاید این موضوع در کوتاه مدت تاثیری بر وضعیت استان نداشته باشد اما در دراز مدت در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت و قطعاً به نفع استان یزد نخواهد بود.

جوکار تغییر و اصلاح نقشه راه و سند توسعه را یکی از اصلی ترین سیاست‌های موردنیاز استان برشمرد و اذعان کرد: بایستی با حفظ شرایط موجود به سمتی برویم که دیگر صنایع جدیدی تولید نکنیم و در عوض به سمت صنایع کم آبخواه و حافظ محیط زیست مانند صنایع های‌تک که حرف نو و جدیدی است و تولید تکنولوژی را به همراه دارد، حرکت کنیم. در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ما از زیرساخت‌های خوبی در استان برخوردار هستیم و در این بخش می‌توانیم مشاغل زیادی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی خود ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز خدمات جدیدی در بستر فضای مجازی شکل گرفته و به عنوان کارآفرینی نو در جامعه مطرح شده است می‌توان با توسعه این صنعت، زمینه ایجاد اشتغال در استارتاپ ها را فراهم کنیم و مانند بقیه استان های کشور و یا بقیه دنیا که بیشترین خدمات را در بستر آی تی ایجاد کرده‌اند عمل کنیم.

باید سر و سامانی به بازار توریست سلامت بدهیم

محمد صالح جوکار با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای استان یزد در حوزه خدمات پزشکی، گفت: با توجه به داشتن ظرفیت های بسیار خوب در حوزه درمان و برخورداری از پزشکانی متخصص و حاذق می توانیم بحث گردشگری سلامت را به صورت جدی دنبال کنیم و سر و سامانی به بازار توریست سلامت بدهیم. واقعیت این است که در حال حاضر برنامه ریزی دقیق و مدونی در این زمینه وجود ندارد. چه در بخش خدمات آموزشی و چه در بخش خدمات درمانی هرچقدر توسعه پیدا کنیم قدر مسلم نیروهای بیشتری اشتغال پیدا می کنند و مخصوصا زنان جامعه ما به محیط کار مناسبی دست پیدا خواهند کرد.

وی با طرح این پرسش که حال باید دید، آیا حرکت و آهنگی که هم اکنون داریم به نفع استان است یا خیر، بیان کرد: در بررسی هایی که انجام داده ایم به آمارهایی رسیدیم که نشان می‌دهد در دهه هشتاد به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان سپرده مردم در بانک ها ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و این اضافه بر ۱۰۰ میلیون تومان سپرده از استان های دیگر به سمت استان ما سرازیر و در این استان سرمایه‌گذاری شده است. با توجه به اینکه ما از قدیم الایام در بحث تجارت حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌ایم می‌توانیم یک بازگردانی در این زمینه داشته باشیم و اشتغالزایی کنیم.

بازگشت به وضعیت دهه ۸۰ منوط به برقراری ارتباطات جدی در حوزه سیاست خارجی است

جوکار مسئله بازگشت به وضعیت دهه ۸۰ را منوط به برقراری ارتباطات جدی در حوزه سیاست خارجی دانست و گفت: در این زمینه نقش نمایندگی های وزارت امور خارجه در استان بسیار حائز اهمیت است و می تواند گام موثری در شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ما به استان های دیگر کشور بردارد.

وی با اشاره به اینکه یزد در صنعت نساجی از جمله استان هایی است که بیشترین تولید پارچه و منسوجات نخی را دارد و بیشترین حجم پارچه مبلی در آن تولید می شود، یادآور شد: در مقابل هیچگاه صنایع چوب خوبی نداشته‌ایم و نتوانستیم چوب‌سازی را ترویج کنیم. بنابراین اگر بتوانیم در حوزه چوب سازی و صنعت چوب هم خوب عمل کنیم می توانیم در این مورد هم موفق باشیم. این‌ها ارزش افزوده بسیار بالایی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

باید بحث آب را به صورت جدی دنبال کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید بحث آب را به صورت جدی دنبال کنیم و آنچه نیاز صنعت ما و آب شرب ماست باید تامین شود، خاطرنشان کرد: در حوزه بیرون استان خط لوله‌ با ۱۵۰ میلیون متر مکعب که از استان چهارمحال بختیاری و اطراف آن تامین می‌شود و همین طور بحث انتقال آب از دریای عمان باید پیگیری شود. میزان آبی که ما در سال ۲۰۲۵ نیاز داریم ۵۱۱ میلیون مترمکعب است اما وقتی نگاه می کنیم منابع آب زیرزمینی ما به شدت در حال کاهش است.

نامزد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه یزد و اشکذر با بیان اینکه بیلان منفی منابع آبی استان باید به نحوی قرار بگیرد که قابل جبران باشد، ادامه داد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که حداقل جلوی این بیلان منفی آبی استان گرفته شود. یعنی وقتی می‌خواهیم صنایع جدیدی را برپا کنیم اولین موضوع آن باید مبتنی بر شرایط آبی باشد و منابع آبی استان را در مدنظر قرار دهیم و بعد برای آینده آن صنعت تصمیم بگیریم.

وی درخصوص وضعیت صنعت پوشاک در استان توضیح داد: سالیانه میلیاردها دلار قاچاق پوشاک را در داخل کشور داریم چرا که نمی‌توانیم پوشاک مرغوب در داخل کشور تولید کنیم تا جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود. همین موضوع خود یک نوع ایجاد اشتغال برای مردم ما خواهد بود. البته در بحث توسعه صنعت پوشاک باید شرایط جغرافیایی و بومی استان را هم در نظر بگیریم.

استان‌های فارس و اصفهان به لحاظ توسعه از یزد جلو افتاده‌اند

محمد صالح جوکار با اعلام هشدار نسبت به اینکه استان‌های فارس و اصفهان به لحاظ توسعه از یزد جلو افتاده‌اند، عنوان کرد: برای مثال این استان‌ها در بحث صنایع الکترونیک حرف های زیادی برای گفتن دارند اما متاسفانه در یزد نتوانستیم به خوبی این صنایع را برپا کنیم. قطعاً باید در آینده به سمت جلو برویم و بیشترین اشتغال را برای جوانان مخصوصاً فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ۴۰ درصد از جامعه ما بین سنین ۱۴ تا ۳۴ سال هستند و از یک جامعه جوان برخورداریم، اضافه کرد: با توجه به جمعیت یزد که نسبت به کل کشور جوانتر است و همچنین با توجه به داشتن چنین جایگاهی که گذشتگان ما و کارآفرینان ما به وجود آورده‌اند، حیف است که یزد در مسیری قرار بگیرد که به هدف اصلی منتهی نشود.

نرخ بیکاری در پایان تابستان سال ۹۸ به ۱۵.۱ درصد رسیده

محمدصالح جوکار به توضیح در خصوص مشکل کمبود اشتغال در استان پرداخت و گفت: همانطور که گفته شد در سال ۱۳۸۰ سرمایه‌گذاری زیادی در استان یزد انجام می‌شد و به همین دلیل ما کمترین نرخ بیکاری را در کشور داشتیم اما به مرور زمان که سرمایه گذاری کم شد این نرخ بیکاری افزایش یافت و برای اولین بار در چند روز اخیر متوجه شدیم که نرخ بیکاری در پایان تابستان سال ۹۸ به ۱۵.۱ درصد رسیده در صورتی که هیچگاه در استان یزد نرخ بیکاری دو رقمی نبوده و یا به ندرت اتفاق افتاده است. این موضوع تاثیر بسزایی در آینده استان خواهد داشت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی روند توسعه استان و آمار و ارقام موجود در این رابطه بیانگر این است که همخوانی وجود نداشته و حتی تفرق هم وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۷ که دولت یازدهم شروع به کار کرده است در بحث اشتغال با افزایش بیکاری روبرو بوده ایم. با توجه به همین آمارهایی که بانک مرکزی ارائه کرده است از سال ۹۱ تا ۹۷ چیزی نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان پول از استان خارج شده است و این موضوع یقینا مشکلاتی را برای استان در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر آینده استان تضمین و از ظرفیت های محلات مختلف استفاده نشود نهایتاً در طول چند سال آینده همان هسته اولیه‌ای که تشکیل داده ایم هم از بین خواهد رفت، افزود: یک سوم واحدهای صنعتی که در شهرک صنعتی وجود دارد رو به تعطیلی رفته است که باید با تولید سرمایه در گردش از این کار جلوگیری کنیم. اگر بانک ها بخواهند این مشکل را حل کنند و نخواهند با بنگاه‌داری و شرکت‌داری، در مسائلی مثل سفته‌بازی که ارتباطی به بانک ندارد دخالت کنند، می توانند نقش مهمی در جلوگیری از این اتفاق داشته باشند.

یک سوم واحدهای صنعتی که در شهرک صنعتی وجود دارد رو به تعطیلی رفته است

وی به مشکلات موجود در حوزه اجتماعی اشاره و عنوان کرد: طبق آمارهای اعلام شده، تعداد ازدواج جوانان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۱۱.۶ درصد کاهش داشته است که با نگاهی دقیق می‌بینیم در همین سال خانواده ها با مشکلات جدی در حوزه مسکن یا اشتغال دست به گریبان بوده‌اند و برای همین میزان طلاق ۵.۶ درصد افزایش پیدا کرده است. این هم مشکل دیگری است که امروز استان ما با آن مواجه است و باید به نحوی پاسخ داده شود تا مردم احساس نکنند که ما آنها را به طور کلی رها کرده ایم.

محمد صالح جوکار با اظهار تاسف نسبت به اینکه در شش سال گذشته ساخت مسکن در کشور ما کاملا تعطیل شده است، اذعان کرد: در استان یزد نیز همین تعطیلی ساخت مسکن اتفاق افتاد و منجر به گرانی مسکن و زمین شد. در حالی اکنون مسکن و زمین به عنوان دارایی تلقی می‌شود که قبل از آن به این صورت نبود و مسکن به اندازه وسع کسی که می خواست زندگی کند در نظر گرفته می‌شد و به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه با متوقف شدن ساخت مسکن بیش از ۹۰۰ شغل در کشور به تعطیلی کشیده شده است، گفت: این موضوع در استان یزد بیشتر تاثیر می گذارد چرا که تولیدات واحدهای صنعتی استان بیشتر در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شد و این هم یکی دیگر از جمله مباحثی است که باید جواب داده شود. اینها همه در حالی است که ما در استان یزد مانند استان‌های مازندران و گیلان مشکل زمین نداریم.

نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ناتوانی دولت در حفظ زمین های دولتی و موات اشاره و عنوان کرد: متاسفانه زمین‌خواران، به صورت قانونی و یا غیرقانونی این زمین ها را به تصرف خود در آورده، با قیمتهای گزاف به فروش می رسانند و مردم را دچار دردسر می کنند. انتظار ما این است که به گونه‌ای حرکت کنیم که چنین اتفاقاتی در سطح جامعه ما رخ ندهد و بتوانیم از وجود بخش عظیمی از نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی که بیکار شده اند در بخش مسکن استفاده کنیم تا علاوه بر ایجاد رونق در بازار کسب و کار از گردش مالی بسیار بالای آن در جهت بهبود اقتصادی بهره بگیریم.

وی دلیل افزایش قیمت مسکن را تعطیلی ساخت و ساز در کشور عنوان کرد و افزود: همزمان با کاهش عرضه، تقاضا افزایش پیدا کرد و در نتیجه نرخ یک واحد ساختمانی به شدت بالا رفت تا جایی که در بعضی از مناطق یزد، قیمت زمین به متری ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هم رسیده است و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که هر چقدر قیمت زمین و مسکن افزایش پیدا کند جوانان ما دیرتر صاحب خانه خواهند شد و باید از بخشی از درآمد خود را برای مسکن صرف کنند که به همان اندازه از سبد غذایی خانوارها کاسته می شود. این موضوع در طولانی مدت آثار روحی روانی و مسائل سلامتی را به همراه خواهد داشت که به هیچ عنوان به نفع ما نخواهد بود.

دلیل افزایش قیمت مسکن تعطیلی ساخت و ساز در کشور بود

محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه شهر یزد یک شهر تاریخی است که به ثبت جهانی هم رسیده است، تصریح کرد: برای اینکه شهر را حفظ کنیم و آن را توسعه دهیم نباید آن را به حال خود رها کنیم. به شهر به عنوان یک موجود زنده نگاه می‌شود. حتی اگر برخی نقاط بافت تاریخی خالی از سکنه شده باشد باید در آنجا نیروی انسانی قرار داد تا حافظ بناهای آن باشند. اگر در بحث گردشگری سرمایه‌گذاری اندکی را داشته باشیم و کار را توسعه دهیم یعنی از بافت تاریخی خارج و به حوزه کویر هم وارد شویم و یا بخش صنایع دستی را تقویت کنیم، می‌توانیم تحولی بزرگ در صنعت گردشگری استان به وجود بیاوریم

نباید شهر جهانی یزد را به حال خود رها کنیم

وی با بیان اینکه بین درآمدها و بودجه های اختصاص داده شده دولت به استان ها همخوانی وجود ندارد گفت: بین مقدار پولی که به جیب دولت می‌ریزیم و مقدار پولی که دولت به جیب ما می ریزد هیچ همخوانی وجود ندارد. یعنی درآمدهای استان افزایش داده می شود اما در بحث بودجه جاری استان این افزایش بودجه را نمی‌بینیم.

معاون پارلمانی سابق سپاه در مجلس شورای اسلامی تعداد پروژه نیمه تمام در استان یزد را ۱۷۰۰ عدد اعلام کرد و افزود: منطقی است که این پروژه ها را به اتمام برسانیم و این یکی از مشکلات جدی استان است چرا که بخشی از سرمایه گذاری‌ در این پروژه‌ها در حال از بین رفتن و مستهلک شدن به مرور زمان است. ما باید در مجلس و دولت این موضوع را دنبال کنیم و بتوانیم برای تکمیل این پروژه های نیمه تمام حداقل میزان پولی که به حساب دولت واریز می‌شود را به عنوان درآمدهای استان به خود استان برگردانیم.

وی با توضیح در خصوص مشکلات معیشتی و کوچکتر شدن سفره مردم اذعان کرد: در سال ۱۳۹۱ در مجموع ۳۶ درصد هزینه خانوارها را برای تغذیه اختصاص می دادیم اما تا سال ۹۷ این عدد به ۲۵ درصد رسیده است. یعنی ۱۱ درصد کاهش داشته که نشان دهنده کوچکتر شدن سفره مردم است. این موضوع تبعات روحی و روانی زیادی بر روی افراد جامعه خواهد داشت و در حوزه سلامت هم تاثیرگذار خواهد بود.

محمد صالح جوکار به تشریح راهکارهای خود برای حل مشکل معیشتی مردم پرداخت و افزود: برای برون رفت از این موضوع باید یک سیاستگذاری فعالانه اقتصادی در مولفه های سرمایه گذاری تولید و اشتغال را دنبال کنیم. اگر بخواهیم به صورت کوتاه مدت این مشکلات را حل کنیم می توان روی صنعت توسعه‌ای حرکت کرد چرا که ایجاد صنایع جدید مستلزم صرف زمان زیادی خواهد بود. یعنی صنعتی که فعلا وجود دارد و بخشی که دچار رکود و تعطیلی شده است را فعال کنیم و همین کارخانجات صنعتی را توسعه دهیم.

وی ضمن توضیح در خصوص مزایای صنعت گردشگری و تاثیر آن در اشتغال و اقتصاد استان، تشریح کرد: صنعت گردشگری هم تولید ثروت و پول می کند و هم برخی صنایع مانند صنایع دستی و مشاغل خانگی را توسعه می دهد. می‌توان با تمرکز کردن روی صنایع دستی که در این بخش هنرمندان بسیار زیادی داریم با استفاده از آنها صنایع دستی و خصوصا مشاغل خانگی را توسع دهیم.

فرمانده اسبق سپاه استان‌های یزد چهارمحال و بختیاری و هرمزگان افزایش سرمایه اشتغال را از جمله اقدامات لازم در بخش کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: البته لازم است تا بخش کشاورزی با جهت گیری صحیح از منابع آبی کشور و همچنین فناوری های جدید و رفتن به سمت کشت گلخانه ای توسعه یابد.

همت کنیم تا دولت الکترونیک تشکیل شود

وی به ظرفیت‌های بخش آی تی و فناوری ارتباطات و اطلاعات اشاره و عنوان کرد: در این حوزه بحث دولت الکترونیک مطرح شده است و اگر همت کنیم تا دولت الکترونیک تشکیل شود خیلی از تحصیل کرده‌های دانشگاهی ما می توانند در این بخش فعال و مشغول به کار شوند.

جوکار با تاکید بر استفاده از ظرفیت های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یادآور شد: در بحث بهبود محیط کسب و کار باید به شناسایی و رفع موانع سرمایه گذاری در استان و ایجاد کسب و کارهای جدید و نو کارآفرینی مثل استارتاپ ها بپردازیم. در بحث رفع موانع سرمایه گذاری می‌توان از ظرفیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که مصوبه قانونی است استفاده کرد. البته این شورا باید دارای کمیسیونهای تخصصی باشد و اعضا به صورت واقعی بررسی و پژوهش کنند تا نهایتا خروجی مناسب داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه آینده ای را برای استان یزد متصور هستید اظهار داشت: آینده خوب چیزی نیست که ما به آنجا برویم بلکه آینده را باید خودمان بسازیم و خلق کنیم. آینده مطمئنی که در آن همه شاخص ها به نفع مردم استان باشد و شاخصه هایی مثل عدالت، رشد علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و کاهش فقر در نظر گرفته شود. ما می خواهیم به جایی برسیم که در آنجا فقر مطلق وجود نداشته باشد و مردم در آسایش و آرامش کامل باشند.

دیدگاهتان را بنویسید