افشاگری مشاور ورزشی چادرملو از هزینه‌های غیرشفاف در والیبال استان یزد:

ملی‌پوش کرجی خاتم اردکان برای ۲ بازی ۹۰۰ میلیون تومان گرفت

مشاور ورزشی مدیرعامل چادرملو با بیان اینکه تیم والیبال خاتم اردکان در هزینه کردن و جذب بازیکن شفاف عمل نکرده است گفت: یک بازیکن ملی پوش کرجی در تیم خاتم برای دو بازی ۸۰۰ ، ۹۰۰ میلیون تومان گرفت. بازیکن خارج از قانون می گرفتند که به مدیریت آن زمان مربوط است و شاید برای حفظ نشاط عمومی لازم بوده است.


به گزارش یزدانه؛ چندی قبل محمدرضا شریف مشاور ورزشی مدیر عامل چادرملو در یک نشست خبری که برای تشریح فعالیت های ورزشی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به عنوان یکی از صنایع پیشرو استان در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ترتیب داده شده بود در خصوص انحلال تیم والیبال خاتم اردکان نیز توضیحاتی داد که در ادامه می خوانید:

خاتم اردکان از ابتدا برای چادرملو نبود ولی کمک‌های مالی به آن می شد.
همیشه به اشتباه این سوال از چادرملو پرسیده می شود که چرا خاتم اردکان منحل شد و از هم پاشید. ‌نمیدانم چرا از خود کسانی که خاتم اردکان را به وجود آوردند و به گونه‌ای مدیریت کردند که حالا نمی‌توان آن را نگه داشت این سوال را بپرسیده نمی‌شود. پاسخگویی به این موضوع نباید با چادرملو باشد چون در تملک ما بود. چادرملو یکی از صدها واحد صنعتی شهرستان اردکان است.

هیچگاه رقم های آنچنانی هم کمک نمی شده اما در جلساتی که با چادرملو گذاشتند اعداد عجیب غریبی درخواست شد که اعلام کردیم اگر کمک مالی می‌خواهید حساب موسسه و باشگاه را بدهید چون ما نمی توانستیم به حساب شخص پول واریز کنیم. مهندس تقی زاده مدیرعامل چادرملو باید در بازرسی کل کشور و مجمع از چه چیزی دفاع کند. مجمع ایشان را متهم خواهد کرد. آیا میدانستید این باشگاه روی حساب شخصی می چرخد؟ پس این سوال را نباید از چادرملو پرسید که این همه کمک مالی برای حفظ آن کرد. واقعا آیا چادرملو باید پاسخ دهد که چرا خاتم اردکان به اینجا رسیده است یا گردانندگان آن؟

این باشگاه برای مردم است و برای مردم هم باید شفاف‌سازی کنند. شفاف سازی این موضوع وظیفه ما نیست. مگر ما بارها کمک مالی نکردیم؟ روز اولی که در چادرملو مشاور ورزشی شدم در همان جلسه اول ورزشی که همه بزرگان شهرستان، نماینده امام جمعه، نماینده مردم، مسئولان ورزشی و هیئت والیبال شهرستان حضور داشتن و از لحاظ مسئولیت حاضرین، جلسه وزن سنگینی داشت به هرحال ما مورد خطاب قرار گرفته بودیم. در ابتدای ورود ما بحث باشگاه خاتم اردکان بود و برای اینکه بدانند نمی‌خواهیم فرار کنیم اطاعت کردیم. ولی اعلام کردیم برای کمک مالی باید حساب باشگاه را بدهید اما حساب شخص را جلوی ما گذاشتند.

بنابراین ما گفتیم برای کمک کردن باید یک حساب مشترک درست کنید تا ما به عنوان کمک به شهر این پول را واریز کنیم و خیر و شر و بهشت و جهنم آن با خود شماست. خودتان تصمیم بگیرید هر چقدر می‌خواهید به خاتم بدهید، تصمیم با خود شما.

دوستان به اسم باشگاه خاتم اردکان مراجعات مستقیمی داشتند و مبالغی را هم گرفتند

در کنار آن دوستان به اسم باشگاه خاتم اردکان مراجعات مستقیمی داشتند و مبالغی را هم گرفتند. چادرملو فراتر از وظیفه خود در رابطه با حفظ والیبال خاتم اردکان عمل کرد. اگر خاتم به این روز افتاده است که الان احساسات مردم و علاقه‌مندان به باشگاه جریحه دار شده از مدیران تیم باید پرسید ما که منحل نکردیم. بلاتشبیه شعب ابی طالب را درست نکرده‌ایم که آب و ‌غذا و کمک نرسد. پول را هم در اختیار امین و صدیق شهر قرار دادیم. آنها هم به باشگاه خاتم اردکان دادند فکر نکنید آنها پول را جای دیگر هزینه کرده‌اند. میزان کمک هم میزان خوبی بود

عدد کمک به باشگاه خاتم اردکان ۶۰ میلیارد تومان نیست ولی عددی بوده است که بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

در سال ۹۵ یک بدهی مالیاتی وجود داشته است. ما که کارمان را در سال ۹۹ شروع کردیم و آن زمان که نبودیم. پس چرا بدهی های مالیاتی انباشته شد؟ سازمان امور مالیاتی می تواند بیاید بگوید این تخلف بوده و سیستماتیک باید رفتار شود. البته این به ما مربوط نیست که وارد ریز مدیریت باشگاه شویم اصلاً ما آن موقع ها نبوده ایم. چادرملو کمک های مالی خود به والیبال خاتم اردکان را به دست خود نمایندگان مردم در قسمت های مختلف دادیم و خودشان مدیریت کردند. بروید از مدیران باشگاه سوال کنید که چه کردید که اینطور شد. این موضوعات به مدیران چادرملو ربطی ندارد چادرملو از ابتدا هیچ عنادی با هیچ باشگاهی نداشته و هیچ اقدامی نکرد که باعث انحلال یک باشگاه شود ولی اینکه بگویند حتماً این باشگاه عزیز است الا و بلا فقط باید پول بدهید، که نمی شود. هرچند که ما نه گفتیم. فقط گفتیم باید این پول را به چه کسی بدهیم؟ پول شخصی نیست که به حساب شخص واریز شود. بارها گفتیم که یک حساب مشترک درست کنید شرکت حساب و کتاب دارد به خدا. مدیر عامل مسئولیت تضامنی دارد. باید حسابی باشد که ما بنویسیم که فقط رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل حق برداشت دارند.

به هر حال ما هیچ مسئولیتی در باشگاه خاتم اردکان نداریم و به این باشگاه کمک نکردیم و فقط به حساب مشترک پول واریز کردیم تا اگر صاحبان امضای حساب مشترک می‌خواهند به خاتم اردکان کمک کنند.

من وظیفه دارم مر قانون را رعایت کنم. بنده باید به عنوان مشاور اجازه ندهم که شرکت در هر شرایطی پول به حساب شخص بریزد و اگر قبلاً این کار را انجام می‌دادند اشتباه بوده است. نمی‌توانند موجودیتی برای خود ایجاد کنند که خلاف قانون فقط بگویند به من پول بده… بده… بده… بعد یک سری فشارهای غیر متعارف اتفاق بیفتد.

هیئت والیبال شهرستان بیاید بگوید به نام خاتم اردکان باشگاه تشکیل دهد با دیده منت کمک‌ مالی خواهیم کرد. بروید ببینید که هیئت والیبال چه می گوید. متولی والیبال شهر می‌گوید ۸۵۰ نفر استعداد ماه در والیبال از بین میرود.

ملی‌پوش کرجی برای دو بازی ۹۰۰ میلیون تومان گرفت

تناقض را ببینید. این همه در مورد داشتن یک تیم اردکانی صحبت می شود اما خاتم اردکان که این‌همه عرق ناسیونالیستی به آن دارید چند بازیکن اردکانی داشت؟ یک بازیکن ملی پوش کرجی برای دو بازی ۸۰۰ ، ۹۰۰ میلیون تومان گرفت.

پرهیز داده شده بودم که وارد بحث های چالشی نشوم اما الان خاتم اردکان به سمبل شهرستان اردکان تبدیل شده است به ما ربطی ندارد و اگر هست ما به آن احترام می‌گذاریم و عنادی با این تیم نداشتیم ولی کجا به مردم اردکان در بحث بازیکن گرفتن و هزینه کردن احترام گذاشتند و شفاف بودند؟

هرگز آخرتم را برای دنیای دیگری خراب نمی کنم و مدیرعامل خودمان را به چالش قانونی نمی‌برم. به حساب شخصی پول واریز ی‌کنیم و بدهی مالیات شخص را پاس کنیم؟ اگر این کار را می کردیم آیا خاتم اردکان حفظ می شد؟ آیا شما با یک قرون و دو زار تیم را نگه می داشتید؟ اصلاً اینطور نیست باید شفاف برخورد می‌کردند و تقاضای درست می داشتند.

وظیفه ما تا زمانی که هستیم سرمایه گذاری در ورزش شهرستان است این پول هزینه نیست ولی در خاتم اردکان با مدلی که از ما می‌خواستند هزینه بود و هزینه غیر قانونی هم بود.

بازیکن خارج از قانون می گرفتند که به مدیریت آن زمان مربوط است و شاید برای حفظ نشاط عمومی لازم بوده است.
ما الان تیم والیبال تشکیل داده ایم و می خواهیم از یزد بازیکن بگیریم باید بترسیم. این تناقض بسیار بزرگی است و ما احساس می‌کنیم که دوگانگی وجود دارد.
یک بار برای همیشه این بحث خاتم اردکان و چادرملو را شفاف کردیم ولی اگر سوالی هست باید از خود عزیزان موسس در خاتم اردکان و گردانندگان آن پرسیده شود.این باشگاه هیچ تعلقی به ما ندارد و به چادرملو مربوط نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید