ملاحظه‌کاری در مقابل اقدامات آل‌سعود جایز نیست

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سخنان رهبری در مجلس خبرگان مبنی بر اینکه آمریکا دوست نمی‌خواهد بلکه خدمتگزار و نوکر می‌خواهد، اظهار داشت: آمریکا همواره در مقابل دیگر کشورها قدرتمندانه صحبت می‌کند. وی…

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سخنان رهبری در مجلس خبرگان مبنی بر اینکه آمریکا دوست نمی‌خواهد بلکه خدمتگزار و نوکر می‌خواهد، اظهار داشت: آمریکا همواره در مقابل دیگر کشورها قدرتمندانه صحبت می‌کند.

وی با بیان اینکه در برابر آمریکا باید نقاط ضعف خود را تقویت کنیم، افزود: اگر در اقتصاد ضعف داریم، باید خودمان آن را حل کنیم وگرنه دشمن اگر بداند نقطه ضعفی داریم، از همان نقطه ما را مورد حمله قرار می‌دهد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نباید در هیچ زمینه‌ای خود را ضعیف ببینیم به ویژه از نظر نظامی و اقتصادی بلکه باید توان خود را اضافه کنیم و مسؤولان نیز با مدیریت بیشتری این حوزه‌ها را اداره کنند.

وی با اشاره به زمانی که ناوگان هفتم آمریکا به خلیج فارس آمد و امام به بنی‌صدر فرمود که اگر نمی‌توانی کشور را اداره کنی، برو من خودم بهتر کشور را اداره خواهم کرد، خاطرنشان کرد: در مورد اقتصاد نیز همین است و دولت و مردم ما باید خودشان به اداره این بخش و رفع مشکلات آن بپردازند و اجازه ندهند دشمنان در این امور دخالت کنند.

ناصری با اشاره به اینکه ۶ میلیون دلار پول ما را برده‌اند، افزود: نباید در برابر این اتفاق سستی کرد بلکه باید در دادگاه‌های بین‌المللی بازخواست و سر و صدا کرد زیرا با ملاحظه‌کاری کار درست نمی‌شود و باید پرخاش کنیم و لایحه بدهیم.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: صلاح نیست که رژیم آل‌سعود با سفر به اندونزی و کشورهای اسلامی با هزینه‌های هنگفت، ایران را بین مسلمانان جهان طور دیگری جلوه دهد و ما سکوت کنیم و واکنشی نشان ندهیم.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چگونه است که وقتی مسؤولان ما با خارجی‌ها صحبت می‌کنند و به کشور باز می‌گردند، آنها علیه ما صحبت کرده و اعلامیه صادر می‌کنند، چرا ما عرضه نداریم که با قدرت حرفمان را بزنیم.

ناصری بیان کرد: چرا آل‌سعود که تنها پشتوانه مالی دارد، اندونزی را علیه ما کرده اما ما که پشتوانه خدایی داریم، نمی‌توانیم در دنیا حرف خود را به گوش مردم برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سخن رهبری این است که سیادت و فرهنگ شیعه را در جهان ترویج دهیم و در این مسیر قدم برداریم.

ناصری تصریح کرد: اکنون به نظر می‌رسد اتفاق دیگری در حال رخ دادن است، چرا نباید تربیت در دانشگاه‌ها و مدارس به نحوی باشد که دانشجویان ما با افتخار نماز خود را بخوانند و دیگران با تمسخر به دانشجویان نمازخوان ما ریشخند نزنند.

وی عنوان کرد: هم ما باید به سخنان رهبری در زمینه ترویج فرهنگ شیعه عمل کنیم و هم دولتمردان باید در این زمینه اقدام کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: کلام رهبری کلام امام و کلام امام، کلام خدا است و باید بسیار مراقبت کنیم که از مسیر ولایت دور نشویم زیرا رهبری ستون محکمی است که دیگر مسلمانان جهان از داشتن آن محروم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد یادآور شد: محمدحسن هیکل ۹۰ ساله که ۶۰ سال روزنامه‌نگاری کرده و یک مصری اهل سنت است، می‌گوید: حاصل مطالعات من این است که فهمیده‌ام رمز عظمت و سربلندی شما در دنیا این است که ولی‌فقیه دارید و این امر باعث شده بسیاری از مشکلات شما حل شود ولی قدر این موهبت را به خوبی نمی‌دانید.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تکریم شهدا و خانواده معظم شهدا که صبوری و مقاومت آنها شایسته تکریم است، اظهار داشت: باید از خانواده شهدا تقدیر کنیم تا احساس کمبود نداشته باشند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن سالگرد رحلت حاج احمد خمینی، یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) بیان کرد: او فدایی امام بود و در خارج از کشور شاهد بودم که یک لحظه از امام دست بر نمی‌داشت و همواره مراقبت می‌کرد و با دقت و ظرافت و سیاست از قائدش پیروی می‌کرد.

ناصری ادامه داد: او بعد از رحلت امام خمینی (ره) نیز به میدان آمد و از رهبری و ولایت حمایت کرد و بارها گفت که من تا آخرین قطره خونم را برای ولایت می‌دهم و همان وظیفه‌ای که در قبال امام خمینی (ره) داشت، نسبت به رهبری نیز انجام داد و به دوستان و نزدیکان خود نیز در این زمینه سفارش می‌کرد و حتی در وصیت‌نامه خود اعلام کرده بود که مطیع رهبری باشید و از رهبری دور نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید