خسارت های پیمانکار انتقال آب خلیج فارس به یزد؛ صبر مدیرعامل موسسه کوثر را به سر آورد

چندی پیش خبری مبنی بر شکستن خط انتقال آب پساب تصفیه خانه کوثر به سبب تداخل با خط انتقال آب از خلیج فارس منتشر شده بود. مدیرعامل مجموعه کوثر یزد در گفتگو با روزنامه بشارت یزد ضمن گلایه از پیمانکار متولی انتقال انشعاب خط لوله آب خلیج فارس به یزد، اظهار داشت: مجموعه کوثر برای اجرای خط انتقال پساب تصفیه خانه مسیر اجرای خط به عرض ۶ متر را خریداری کرده و این مسیر اختصاصی مجموعه کوثر است و هیچ فرد یا نهادی نمی تواند در آن دخل و تصرف کند.

شکستگی لوله روبروی شهرک صنعتی یزد(کارواش)

مدیر عامل موسسه کوثر یزد از تکرار خطاهای شرکت پیمانکار انتقال آب خلیج فارس به یزد در خسارت به خطوط انتقال آب این موسسه به کاریزبوم برای سومین بار طی چندهفته گذشته انتقاد کرد.

شرکت پیمانکار خط انتقال آب بی تعهد و بی تخصص است
«غلامرضا منتظری» تصریح کرد: زمانیکه بحث انتقال انشعابی از خط لوله آب خلیج فارس به یزد مطرح شد، پیمانکار انتخابی شرکت چادرملو متولی انجام این مهم شده که بدون اجازه موسسه کوثر به کریدور اختصاصی این موسسه وارد گردید و در سه نوبت سبب شکسته شدن خط لوله پساب تصفیه خانه کوثر شد. با این حال این موسسه با توجه به اهمیت و اولویت پروژه انتقال آب خلیج فارس در این خصوص مصالحه کرد این درحالی است که مانور زیادی روی پیمانکار این پروژه صورت گرفته بود که بررسی عملکرد آن نشان می دهد پیمانکار مذکور از کمترین تعهد و تخصص در این زمینه برخوردار نمی باشد.
وی از جمله مصادیق ناکارآمدی این پیمانکار را انجام ندادن به موقع پروژه انتقال آب از خلیج فارس خواند و گفت: با توجه به تجربه خود در این زمینه می گویم که تکمیل این انشعاب بیش از سه یا چهار ماه زمان لازم ندارد درحالی که پیمانکار کنونی با گذراندن ۶ ماه از آغاز کار هنوز این طرح را به پایان نرسانده است، این انشعاب برای جبران احتمال کمبود آب استان در تابستان کنونی در نظر گرفته شده بود تا بتوان مشکل کمبود آب را تا حدودی حل کرد اما با پایان نیافتن این پروژه نه تنها مشکل تابستان ۱۴۰۱ را رفع نکرده بلکه خسارت های زیادی را نیز به تاسیسات موسسه کوثر وارد ساخته است.

شکستگی لوله بعداز پل هوایی

سهل انگاری پیمانکار پروژه لوله های موسسه کوثر را در سه نقطه درهم شکست
منتظری ادامه داد: روند پروژه جاگذاری لوله های انتقالی به گونه ای است که در صورت بارش باران باید با پوشاندن لوله ها با خاک، جلوی غوطه ور شدن و نزدیکی آنها به سطح زمین گرفته شود اما متاسفانه با وجود هشدار قرمز هواشناسی با سهل انگاری پیمانکار مسئول، لوله های موسسه کوثر در سه نقطه شکسته شد این درحالی است که از قبل نقاط تقاطع با مسیر خط انتقال آب پساب تصفیه خانه کوثر مشخص شده بود. اکنون نیز به سبب باتلاقی شدن بستر، امکان رفع این مشکل تا حداقل ۲ هفته دیگر امکان پذیر نیست و این باعث شده است که موسسه کوثر متحمل هزینه های زیادی جهت تامین آب با تانکرها بشود.

شکستگی لوله ورودی پمپ بنزین زیارتگاه شیخ محمد سلطان

مسئولین استان درباره پیمانکار پروژه انتقال آب خلیج فارس به یزد تجدید نظر کنند
مدیرعامل مجموعه کوثر یزد تجدید نظر مسئولین استان در خصوص پیمانکار این پروژه را ضروری دانست و افزود: درحال پیگیری های قانونی برای نشان دادن بی کفایتی پیمانکار به مسئولین استان هستیم. اگر پیمانکار چنین پروژه حیاتی به وسیله مناقصه انتخاب می شد چنین مشکلاتی رخ نمی داد. عموما پیمانکاران قبل از آغاز طرح یا پروژه نقشه تاسیسات مسیر را ارزیابی می کنند و این نشان می دهد علیرغم آشنایی پیمانکار مذکور با مسیر لوله گذاری این اقدامات صورت گرفته و شرکت پیمانکار با عدم تعهد کاری و تخصص در این حوزه در حال سواستفاده از فوریت و ضرورت این مسئله است زیرا مسئولین استان مایل اند تحت هر شرایطی انشعاب آب خلیج فارس به یزد برقرار شود.
منتظری در نهایت خاطرنشان کرد: بهترین حالت برای پیشبرد این طرح این بود که پیمانکار متولی به وسیله خود مسئولین استان انتخاب می شد و یا با آب منطقه ای در این خصوص مشورتی صورت می گرفت تا در این شرایط کم آبی و خشکسالی با مسائل این چنینی رو به رو نشده و هزینه بالایی نیز متحمل نمی شدیم زیرا متاسفانه پیمانکار این پروژه علیرغم حضور ناظرین مجموعه و تذکرات مکرر تا کنون نسبت به موانع در مسیر بی تهعد و بی دقت بوده است.

عبور نامناسب و بدون ایمنی از خط انتقال کوثر

دیدگاهتان را بنویسید