هافبک بومی نماینده فوتبال استان در لیگ دو از دلایل اعتصاب بازیکنان می‌گوید:

مردم در فرودگاه‌های کشور بازیکنان شهید قندی یزد را مسخره می‌کنند

در حالی تنها تیم لیگ دویی استان یزد با مشکلات متعددی دست به گریبان است، استان همجوار کرمان به‌ تنهایی هفت تیم در لیگ برتر، لیگ آزادگان و لیگ دسته دوم فوتبال کشور دارد. به همین بهانه به بررسی دلایل اعتصاب چند روز پیش بازیکنان شهید قندی یزد پرداختیم.


به گزارش یزدانه ؛ چند روز قبل سرمربی شهید قندی یزد با اعلام خبر اعتصاب بازیکنان و امتناع از حضور در تمرینات این تیم در آستانه بازی های مهم بعدی، به شدت از مدیران باشگاه و مسئولین استان انتقاد کرد و از آنان خواست تا اگر قادر به تامین هزینه‌های باشگاه نیستند تیمداری را کنار بگذارند.

برای پیگیری این موضوع با محمود انصاری سرپرست باشگاه و محمد حسین دهقان بازیکن بومی شهید قندی یزد گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید:

پایان اعتصاب بازیکنان شهید قندی به دلیل عدم پرداخت مطالبات مالی

سرپرست تیم فوتبال شهید قندی یزد با بیان این که تمرینات این تیم بار دیگر از سر گرفته شده است، اظهار کرد: در حال حاضر تمرینات تیم در زمین شماره ۲ ورزشگاه شهید نصیری یزد برگزار و تمامی بازیکنان به همراه کلیه اعضای کادر فنی در تمرینات این تیم حاضر می شوند.

وی در خصوص دلایل اعتصاب اخیر بازیکنان تیم فوتبال شهید قندی یزد توضیح داد: پرداخت مطالبات مالی بازیکنان یک هفته به تاخیر افتاده بود که پس از حضور اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه و وعده پرداخت این مطالبات، غائله ختم به خیر شد.

سرپرست تیم فوتبال شهید قندی یزد افزود: طی صحبتی که مدیران باشگاه با بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم داشتند تمامی حقوق آنها طبق قرارداد طی هفته آینده پرداخت می شود.

برای رفتن به بوکان ۲۶ ساعت در اتوبوس بودیم

محمدحسین دهقان هافبک گلزن شهید قندی یزد هم به عنوان یکی از بازیکنان با سابقه این تیم پاسخگوی سوالات ما بود.

سرانجام اعتصاب بازیکنان شهیدقندی چه شد؟ به هدف خود از این اعتصاب رسیدید؟

واقعیت این است که هنوز به پول‌مان نرسیده‌ایم اما آقای هوشنگ کیا چک خودشان را دادند تا ما تمرینات را شروع کنیم ما هم به اعتبار ایشان قبول کردیم. از اعضای هیئت مدیره هم فقط آقای آسیابان پور رئیس هیئت مدیره آمدند و شخص خاص دیگری نیامد. آقای نارگانی مدیرعامل باشگاه هم یک فصل زحمت کشید اما مسئولین باید کمک کنند و ارگان‌ها پای کار بیایند.

بازیکنان شهید قندی چه مطالباتی دارند که برای رسیدن به آن دست به اعتصاب زده‌اند؟

بحث ما این است که چرا باید در حساس ترین بازی فصل ۲۳ ساعت در اتوبوس در راه باشیم. با این همه مشکلی برای سفر زمینی با اتوبوس نداریم اما وقتی بین راه پلیس اتوبوس تیم را به دلیل تردد در محورهای ممنوعه، دو ساعت در بیابان معطل می‌کند، تیم از نظر روانی به هم می ریزد. اکثر بازی‌ها همین طور بود. بازی با سردار بوکان ۲۶ ساعت با اتوبوس در راه بودیم یعنی برای ما دیگر عادی شده است. اما آیا روز بازی باید بفهمیم که در زمین چمن مصنوعی بجنورد باید بازی کنیم. وقتی که به ورزشگاه رسیدیم تازه متوجه شدیم زمین چمن مصنوعی است طوری که همه بازیکنان جا خوردند. بازی در زمین چمن مصنوعی نیاز به تمرین دارد که ما از این موضوع محروم بودیم.

معمولا سرپرست باشگاه مسئول هماهنگی این مسائل است. اقدامی از سوی آقای انصاری انجام نشد؟

متاسفانه آقای انصاری هم در جلسه هماهنگی پیش از بازی متوجه شده‌اند که بازی در زمین چمن مصنوعی برگزار خواهد شد. یعنی ایشان هم تا آن لحظه اطلاعی از این موضوع نداشتند.

سرپرست تیم گفته مطالبات مالی بازیکنان فقط ۱۰ روز عقب افتاده است. نظر شما به عنوان بازیکن یزدی و با سابقه تیم چیست؟

الان در هفته بیست و دوم لیگ هستیم نزدیک به دو هفته است که مطالبات ما عقب افتاده است. مسئولان تیم همواره روی بازی های ۶ امتیازی و مهم باقیمانده شهید قندی تاکید دارند و از پاداش ویژه صحبت می‌کنند و این در حالی است که پاداش ویژه ما در هر بازی به ۵۰۰ هزار تومان هم نمی رسد.

وضعیت ناهماهنگ لباس بازیکنان در فرودگاه و هتل باعث تمسخر شده است

گویا از عدم تامین امکانات اولیه و معمولی در تیم هم ناراضی هستید؟

بله به بازیکنان تیمی که در کورس صعود به لیگ یک قرار دارد برای یک فصل فقط یک دست تیشرت و شلوار داده اند. الان بیش از نیمی از بازیکنان تیشرت و شلوار خود را گم کرده اند و واقعاً هر کسی شکل تیمی شهید قندی را در فرودگاه و هتل می‌بیند مسخره می کند. وقتی از اتوبوس پیاده می شویم و به هتل می رویم یک بازیکن شلوار مشکی پوشیده و دیگری شلوار جین آبی، که واقعاً خجالت می‌کشیم. الان حدود ۶ هفته است که برای سفارش پیراهن از یکی از برندهای معمولی اقدام کرده‌اند اما موفق نشده‌اند چون تولیدکننده ها پول نقد می‌خواهند و باشگاه بودجه ندارد. این‌ها مسائل ابتدایی و معمولی در فوتبال است.

سرمربی فصل قبل شهید قندی هم از مشکل رفت و آمد زمینی به شهرستان‌ها گلایه داشت. هنوز این مشکل رفع نشده است؟

برای سفرهای زمینی چندین ساعته بهانه می آورند که ظرفیت هواپیما تکمیل بوده در حالی که برای رزرو کردن بلیت هواپیما باید از یک ماه قبل اقدام کنند بنابراین نتیجه می گیریم که به فکر نبوده‌اند و دیر اقدام کرده‌اند. مشکلات ما این‌هاست و می‌گوییم تیمی که در کورس رقابت‌ قرار دارد و برای صعود بازی می‌کند مسئولین باید بیشتر از این به مشکلات آنها رسیدگی کنند اما مسئولین کجا هستند. همه هدف ما از این اعتصاب این بود که صدایمان به مسئولین برسد. آقای استاندار و فرماندار و شهردار چرا به تنها تیم استان در لیگ دو کمک نمی کنید.

امیدوارم به مسئولان بر بخورد و کاری کنند

وضعیت شهید قندی در بین تیم‌های دیگر لیگ دو چطور است؟

همه تیم ها از بازی کردن مقابل شهید قندی واهمه دارند. مثلاً فکر می‌کردیم تیم اترک بجنورد در مقابل ما نقشه دارد که در نیمه دوم حمله کنند اما متوجه شدیم که واقعاً آنها ترسیده بودند و قصد دفاع داشتند. می خواهم بگویم که هیچ تیمی به غیر از خود ما، حریف مان نبود و همین مسائل تیم را خراب کرد. از نظر فنی و همبستگی عالی هستیم اما این موضوعات پیش پا افتاده مشکل ساز شده است.

در پایان اگر صحبتی با مسئولان دارید بفرمایید؟

امیدوارم این شرایط به یکی از مسئولین بر بخورد و مشکلات تیم را پیگیری کند. از شما می‌خواهم صدای بازیکنان باشید تا مسئولان پای کار بیایند و حداقل برای بازی‌های باقی مانده لیگ اقدامی انجام دهند.

گفتنی است هفته قبل رضا حسن زاده سرمربی تیم فوتبال شهید قندی یزد در خصوص اعتراض جمعی بازیکنانش گفته بود: پس از بازی با بجنورد بازیکنان تیم به دلیل عدم پرداخت مبلغ قرارداد خود در تمرینات تیم حاضر نشده‌اند. درآمد این بازیکنان که اکثراً سرپرست خانوار هستند، از همین فوتبال است اما بیش از سه هفته است که حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و کادر فنی هم دو ماه است که هیچ‌گونه دریافتی نداشته است.

وی به انتقاد از بی‌توجهی مسئولین باشگاه پرداخت و گفت: مسئولین هم از اهمیت بازی ها می گویند اما فقط وعده می‌دهند. برای انجام مسابقات در شهرستان‌ها ۲۰ ساعت با اتوبوس در راه هستیم و هیچ مسئولی حاضر به شنیدن حرف‌های ما نیست. کسی اینجا مجبور نیست تیمداری کند و اگر واقعا نمی توانند، تیمداری نکنند.

شایان ذکر است تیم فوتبال شهید قندی یزد هم اکنون با ۳۲ امتیاز از ۲۲ بازی در جایگاه پنجم جدول رده بندی گروه دوم لیگ دسته دو فوتبال کشور قرار دارد و تا حدود زیادی شانس صعود به لیگ دسته اول را از دست داده است.

دیدگاهتان را بنویسید