مراسم سنتی عزاداری حضرت فاطمه (س) در یزد برگزار می‌شود

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم عزاداری و روضه‌خوانی همچنین مراسم سنتی کمچه‌زنی از سنت‌های دیرین یزدی‌ها در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در یزد برگزار می‌شود. این مراسم از سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه تا پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه…

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم عزاداری و روضه‌خوانی همچنین مراسم سنتی کمچه‌زنی از سنت‌های دیرین یزدی‌ها در ایام شهادت حضرت زهرا (س) در یزد برگزار می‌شود.

این مراسم از سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه تا پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

مراسم سنتی عزاداری حضرت فاطمه (س) در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ با سخنرانی حجج اسلام سیدعلی میرنژاد، سیدمصطفی حسینی، محمدمهدی حرزاده، سیدکاظم مدرسی و راشد یزدی و مداحی مهدی میرعلایی و محسن محمدی‌پناه برگزار می‌شود.

مراسم روز پنج‌شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) نیز صبح پنج‌شنبه با برگزاری مناجات حضرت امیر(ع) توسط حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری و اقامه نمازجماعت و سپس توزیع آش تبرکی حضرت فاطمه (س) برگزار خواهد شد.

این مراسم در جاده تفت، یک کیلومتر بعد از پلیس راه جاده تفت و در شرکت قند و نبات افضلی برگزار می‌شود.

مراسم کمچه‌زنی از سنت‌های دیرین یزدی‌ها در عزاداری حضرت فاطمه (س) است که در هنگام طبخ آش تبرکی موسوم به آش حضرت فاطمه (س) اجرا می‌شود.

این مراسم مدت‌ها است به شکل کمرنگ‌تری اجرا می‌شود و به منظور احیای این سنت قدیمی، امسال در این مراسم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید