لزوم بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها

«محمود شاکری‌شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری  در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با شهرداران سراسر استان به جمعیت استان در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد جمعیت استان در شهر سکونت دارند و در ۲۱ شهر استقرار یافتند . وی…

«محمود شاکری‌شمسی» مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری  در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با شهرداران سراسر استان به جمعیت استان در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد جمعیت استان در شهر سکونت دارند و در ۲۱ شهر استقرار یافتند .

وی اقدامات شهرداری‌های استان را با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی حاکم در شهرها خوب ارزیابی کرد افزود: شهرداری‌ها در محورهایی اعم از مشارکت دهی مردم، شکل‌گیری سازمان سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها و تلاش برای بهره‌برداری از درآمدهای پایدار تلاش‌های بسیاری کرده‌اند .

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اظهار کرد: برون‌سپاری و واگذاری بخش تصدی‌گری، مدیریت هزینه، استفاده از سیستم‌های نوین اداری و نرم افزارها، برگزاری آزمون با هدف عدالت استخدامی و توزیع قیر رایگان از دیگر اقدامات شایسته شهرداری‌های استان بوده است .

شاکری‌شمسی با اشاره به مشکلات کنونی شهرداری‌ها در مورد لایحه استخدامی گفت: با توجه به این که برخی شهرداران از کارکنان همان دستگاه دریافتی کمتری دارند، توجه بیشتر به این لایحه ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رویکرد دیوان محاسبات، نوع نحوه توزیع مالیات بر ارزش افزوده و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را از دیگر مشکلات شهرداری‌ها دانست و بیان کرد: برنامه ریزی برای رفع این مشکلات از جمله اقدامات ضروری و در دستور کار استانداری یزد است.  

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در پایان به اهمیت جایگاه شوراها در توسعه شهر اشاره کرد و خواستار ورود کاندیداهای دارای سابقه مدیریت اجرایی به پنجمین دورۀ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده شد .

گفتنی است؛ در این نشست شهرداران سراسر استان به بیان مشکلات مشترک شهرداری‌ها پرداختند و از آن میان به‌روزرسانی مقررات شهرداری‌ها، مصونیت حقوقی شهرداران، توزیع ارزش افزوده در شهرها، کاهش تنوع استخدامی شهرداری‌ها و کاهش تبعیض در منابع درآمدی ناشی از ارزش افزوده را خواستار شدند .

 

دیدگاهتان را بنویسید