لزوم ایجاد پژوهشکده گردشگری در یزد/رشد ۸۰ درصدی گردشگری در سه سال

استاندار یزد با بیان ویژگی‌های گردشگری استان یزد گفت: شایسته‌ است تا با ایجاد پژوهشکده گردشکری در استان از فرصت‌های پیش‌روی این صنعت بهره‌بری لازم را داشته باشیم. سید محمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز نخستین همایش…

استاندار یزد با بیان ویژگی‌های گردشگری استان یزد گفت: شایسته‌ است تا با ایجاد پژوهشکده گردشکری در استان از فرصت‌های پیش‌روی این صنعت بهره‌بری لازم را داشته باشیم.

سید محمد میرمحمدی پیش از ظهر امروز در آیین آغاز نخستین همایش ملی گردشگری با موضوع مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها اظهار داشت: برای رونق گردشگری و صنعت توریسم لازم است موانع و مشکلات این صنعت شناسایی و رفع شود.

وی با بیان اینکه در کشور فرصت‌های زیادی در زمینه گردشگری از دست رفته و آنگونه که باید این صنعت مورد توجه نبوده است ادامه داد: به دلیل برخی تعصبات و دیدگاه‌های غیرکارشناسی که برخی افراد داشتند، نتوانستیم آنگونه که شایسته است از صنعت گردشگری برخوردار شویم.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها با خلق فرصت‌های گوناگون از ظرفیت‌های صنعت گردشگری به ویژه در حوزه اقتصادی بهره‌مند می‌شوند اضافه کرد: این در حالیست که ما با داشتن شرایط ویژه و ویژگی‌های منحصر به فرد نتوانستیم از فرصت‌های پیش‌رو در صنعت گردشگری بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی فرصت استفاده از ظرفیت‌های صنعت گردشگری در کشور فراهم نشد افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان انقلاب اسلامی را به سایر کشورها و خارج از مرزهای بین‌المللی صادر کرد بهره‌مندی از فرصت‌های حوزه گردشگری است که هم مزیت‌های اقتصادی را دارد و هم در حوزه فرهنگ موثر خواهد بود.

میرمحمدی با بیان اینکه صنعت گردشگری در حوزه اجتماعی و فرهنگی می‌تواند مردم ایران را بیش از هر چیری به جهانیان معرفی کند اظهار داشت: استان یزد با ویژگی‌های منحصر به فردی که در در خود دارد و بافت تاریخی آن در دنیا بی‌نظیر است یک فرصت ارزنده را در این حوزه در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به وجود میراث فرهنگی، هنرها و صنایع دستی متعدد، طبیعت بکر و کویری استان از جمله فرصت‌های حوزه گردشگری هستند گفت: خوشبختانه در سه سال گذشته حوزه گردشگری ما با رشد ۸۰ درصدی در جذب گردشگر همراه بوده است اما برنامه‌ای که برای امسال در جذب ۱۰۰ هزار گردشگر دیده شده آمار قابل توجهی را نشان می‌دهد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه یزد حداقل ظرفیت جذب ۱۰ میلیون گردشگری خارجی را در سال دارد اظهار داشت: لازم است با ایجاد پژوهشکده گردشگری در استان نسبت به توسعه زیرساخت‌های این صنعت پردرآمد اقدام شود.

 نخستین همایش ملی گردشگری با موضوع مدیریت فرصت‌ها و جاذبه‌ها با هدف رونق گردشگری از امروز آغاز شده و به مدت ۲ روز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید