یزدانه

کتاب‌های شیخ غلامرضا فقیه خراسانی تجدید چاپ می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تجدی چاپ کتاب‌های آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی خبر داد. حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در سال آینده در…

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از تجدی چاپ کتاب‌های آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی در سال آینده در یزد اظهار داشت: این کنگره با هدف معرفی شخصیت‌هایی است که در زمان خود منشأ خیر و برکات برای مردم و جامعه بوده و نقش تأثیرگذاری در زمان خود ایفا کرده‌اند.

وی بیان کرد: اثرگذاری این افراد سال‌ها بعد از درگذشت آنها همچنان ادامه دارد بنابراین لازم است شخصیت‌های برجسته برای مردم به ویژه نسل جوان در دوره‌های بعد از حیات علمای بزرگ، معرفی شود.

دبیر علمی کنگره ملی شیخ غلامرضا فقیه خراسانی با اشاره به فراخوان این کنگره و مقالات آن که شامل نظرات افراد صاحب‌نظر و صاحب اندیشه است،‌ افزود: مقالاتی که به این کنگره می‌رسد در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

حسینی کوهستانی با اشاره به محورهای مختلف این کنگره بیان کرد: زندگی و شخصیت آیت‌الله فقیه خراسانی، اندیشه‌های قرآنی و حدیثی، اندیشه‌های دینی و اجتماعی و … از بخش‌های مختلف این کنگره است.

وی با اشاره به اقداماتی که قرار است قبل از برگزاری کنگره انجام شود، افزود: قرار است به شاگردان ایشان و افرادی که تاکنون در مورد شیخ غلامرضا فقیه‌خراسانی با آنها مصاحبه نشده مراجعه شده و تاریخ شفاهی در این زمینه گردآوری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد یادآور شد: این کنگره استانی است اما فراخوان مقالات آن ملی است و با حضور چهره‌ها و شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی همچنین از تلاش برای تجدید چاپ کتاب‌های شیخ غلامرضا فقیه‌خراسانی خبر داد و افزود: کتاب‌ها با تدوین جدید منتشر خواهد شد ضمن اینکه سیره و سلوک این عالم ربانی به شیوه‌ای جدید برای نسل جوان منتشر خواهد شد.

آیت‌الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی (فقیه یزدی) از علمای بزرگ استان یزد و فرزند حاج ابراهیم یزدی بود که در سال ۱۲۹۵ هجری قمری در یزد متولد شد و در سال ۱۳۷۸ هجری قمری درگذشت.

آیت‌الله شهید صدوقی، سید علی‌محمد کازرونی، سید محمد مدرسی و سیدعباس خاتم یزدی از شاگردان این عالم جلیل‌القدر بودند.

دیدگاهتان را بنویسید