رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان:

«قطعی بی برنامه برق» صنایع یزد را با مشکل روبرو کرده است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد گفت: هم اکنون ۳۴۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۰۰ واحد با کمتر از ظرفیت کامل فعالیت کرده یا نیمه فعال هستند و فعالیت ۳۰۰ واحد صنعتی نیز متوقف شده و راکد است.

به گزارش ایرنا مجتبی دستمالچیان در نخستین نشست خبری هیات رییسه جدید این اتاق با رسانه‌های استان، افزود: هیات رییسه جدید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده و هدف ما ارتباط مستمر با رسانه ها است تا پل ارتباطی با مردم برقرار شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد میزان خام فروشی و صادرات استان یزد، با بیان این که در مورد خام فروشی آمار دقیقی در اختیار نداریم زیرا بخش از آن در استان‌های دیگر ثبت می شود، افزود: یزد دومین استان صنعتی کشور و امسال کالای صادراتی یزد که در همین استان گواهی صادرات برای آن صادر شده، مبلغ ۷۷ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۸۸۷ دلار بوده است که تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ گواهی تایید شده صادراتی دارد و بیشترین کالا نیز کاشی و سر امیک، خشکبار، شیشه، کابل، پارچه و نخ، پودر شوینده و کامپاند است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد گفت: بخشی از صادرات استان از طریق استان‌های دیگر انجام می شود که آمار آن در دست نیست و مشتری ترجیح می دهد که از استان دیگر ترخیص شود و لذا رتبه ما در صادرات ر هشتم است و استان های دارای صادرات پتروشیمی و معدنی در رتبه های بالاتر از یزد قرار دارند.

دستمالچیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مشکل قطع برق صنایع، اظهار داشت: توقع این است که قطعی های برق از قبل به صنایع اعلام شود تا امکان برنامه ریزی وجود داشته باشد ولی الان اینگونه نیست و باعث ایجاد مشکل برای واحدهای تولیدی شده است، لذا هفته قبل با اداره توزیع برق نشستی برگزار و مقرر شد، جلسه در استانداری برای مدیریت هرچه بهتر این مسئله برگزار شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد افزود: همچنین بنا به پیشنهاد شرکت توزیع برق، تعدادی از صنایع نسبت به خرید دیزل ژنراتور اقدام کردند و مقرر شده بود گازوییل این واحدها تامین شود اما در عمل به مشکل خورد و در تامین گازوئیل مشکلاتی وجود دارد، لذا درخواست شد تا شرکت نفت نیز در این نشست حضور یابد تا موضوع حل شود.

دستمالچیان اظهار داشت: در شرایطی که کشور در تحریم و جنگ اقتصادی است توقع داریم دستگاه‌های اجرایی با صنایع همراهی بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید