قطعی برق خانگی به محلات یزد هم رسید

صالح مستوفیان/ یزدیها در روزهای گذشته برای ساعاتی در گرم ترین روزهای سال با قطعی برق مواجه شدند و بالاخره خاموشی خود را به یزد هم رساند. هرچند مسئولان توزیع برق استان میزان برق تولیدی درون استانی را برای تامین…

صالح مستوفیان/ یزدیها در روزهای گذشته برای ساعاتی در گرم ترین روزهای سال با قطعی برق مواجه شدند و بالاخره خاموشی خود را به یزد هم رساند. هرچند مسئولان توزیع برق استان میزان برق تولیدی درون استانی را برای تامین نیاز شهروندان کافی می دانند اما به نظر می رسد کمبود برق در سایر نقاط کشور در کنار خرابی نیروگاه ها زیر فشار تولید، باعث شده خاموشی شامل حال یزدیها هم بشود.

چند روزی است که وزارت نیرو با اعلام مصرف بیش از ۶ هزار مگاوات بالاتر از تولید برق در کشور هشدار داده است که اگر مردم تا ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی نکنند، خاموشی ها در تابستان ادامه خواهد داشت، خاموشی هایی که تا به امروز علاوه بر ایجاد اخلال در زندگی روزمره و چشاندن طعم گرمای بالای ۴۰ درجه به شهروندان، بسیاری را در شب های جام جهانی از دیدن فوتبال محروم کرده است.

در حالی که مصرف برق بخاطر اوج گرفتن گرما بالا رفته خبر می رسد هفته جاری، گرم ترین روزهای سال را درپیش خواهیم داشت و بر این اساس پیش بینی می شود اگر صرفه جویی بطور جدی در دستور کار مردم قرار نگیرد، قطعی برق در روزهای آینده قطعا بر تعداد و ساعاتش افزوده خواهد شد.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز با صدور اطلاعیه ای از شهروندان خواسته با انجام اقداماتی همچون خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم دمای کولر بین ۲۳ تا ۲۶ درجه و استفاده نکردن از لوازم پر مصرف برقی در ساعت‌های اوج مصرف، به پایداری شبکه برق کمک کنند تا امسال را بدون بحران جدی سپری کنیم.

 

بی برقی در یزد بخاطر مشکلات سراسری

مدیر دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان در گفتگو با بشارت یزد با اشاره به اینکه استان برای تامین برق مردم با مشکلی مواجه نیست، اظهار داشت: قطع برق خانگی در استان یزد بستگی به میزان مصرف برق و وضعیت سرویس دهی شبکه سراسری دارد. در روزهای اخیر مشکلاتی در نیروگاه های تولید برق کشور اتفاق افتاد و از طرف دیسپاچینگ ملی به شرکت توزیع برق یزد اعلام شد که به دلیل بالا رفتن مصرف برق و خارج شدن چند نیروگاه از مدار، محدودیت هایی در توزیع برق یزد اعمال شود.

محمد فراتی در ادامه افزود: در فصل تابستان هستیم و تجهیزات تولید یا توزیع برق با حداکثر ظرفیت بخاطر مصرف بالا در حال فعالیت آنهم در دمای  بسیار گرم هستند و بر این اساس احتمال خرابی و خارج شدن آنها از مدار سراسری وجود دارد که بتبع آن امکان تامین برق برای ساعاتی میسر نمی شود. در روزهای اخیر نیز از طرف شبکه سراسری به استان اعلام کرده اند که به دلیل تامین نشدن برق توسط نیروگاهی در یک نقطه کشور، کمبود وجود دارد که با قطع برق برخی نقاط شهر یزد این موضوع مدیریت شد.

وی با اشاره به اینکه اگر تنها ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی شود به هیچ وجه در کشور خاموشی نخواهیم داشت، گفت: تا به حال در یزد خاموشی نداشتیم و سعی کردیم در تعامل با صنایع استان و مدیریت بار، برق خانوار شهری را تامین کنیم.

فراتی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اعلام برنامه خاموشی به مردم یزد وجود دارد، اظهار داشت: قابل پیش بینی نیست که برق در هفته جاری بصورت برنامه ریزی شده در یزد قطع شود ولی باتوجه به مصرف بسیار بالای برق در کشور و احتمال بروز اتفاقات در سیستم توزیع برق سراسری، مردم یزد باید آمادگی قطعی برق را داشته باشند و خصوصا با صرفه جویی به تامین آن کمک کنند.

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید