فرماندار شهرستان اشکذر: دهن کجی دارخانه های اشکذر به مسئولان و مردم قابل تحمل نیست

یزدانه؛ علی مشیری نیا؛ در شهرستان اشکذر به غیر از داروخانه درمانگاه شبانه‌روزی این شهرستان؛ ۳ داروخانه به صورت خصوصی فعالیت دارند. بر غم تمام مشکلاتی که کرونا برای شهروندان شهرستان اشکذر به ارمغان آورد؛ عدم دسترسی به دارو در…

یزدانه؛ علی مشیری نیا؛ در شهرستان اشکذر به غیر از داروخانه

درمانگاه شبانه‌روزی این شهرستان؛ ۳ داروخانه به صورت خصوصی فعالیت دارند. بر غم تمام مشکلاتی که کرونا برای شهروندان شهرستان اشکذر به ارمغان آورد؛ عدم دسترسی به دارو در فرصت و وقت مناسب به علت کم کاری مسئولین این داروخانه‌ها تحمل درد و رنج بیماری را برای بیماران این شهرستان دوچندان کرده است.
در همین رابطه هادی هادی‌نسب فرماندار شهرستان اشکذر با اذعان به تلاش‌های متعدد برای همکاری داروخانه‌دارها؛ بیان داشت: مشکل تهیه دارو برای شهروندان شهرستان اشکذر مسبوق به سابقه است. اما در ایام شیوع ویروس کرونا و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی این مشکل برجسته‌تر شد. چرا که عبور و مرور برای شهروندان این شهرستان به مرکز استان و تهیه دارو؛ با محدودیت مواجه شد.
وی افزود: با مواجه شدن با این مشکل جلسه شورای تامین شهرستان اشکذر با حضور صاحبان ۳ داروخانه و سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان اشکذر تشکیل شد.
رئیس شورای تامین شهرستان اشکذر با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات شورای تامین شهرستان اشکذر گفت: در جلسه مذکور مقرر و مصوب شد داروخانه‌ها به صورت شیفتی به ارائه خدمات شبانه‌روزی به شهروندان شهرستان اشکذر بپردازند.
فرماندار شهرستان اشکذر با اشاره به امضای صورتجلسه توسط داروخانه داران این شهرستان بیان داشت: علی رغم پذیرش و امضای این مصوبه از سوی مسئولین این داروخانه ها؛ اما همچنان شاهد عدم همکاری داروخانه‌های شهرستان اشکذر در وضعیت سخت شیوع کرونا ویروس هستیم.
وی در این رابطه به اعلام همکاری دو نفر متخصص رشته داروسازی و بومی شهرستان اشکذر اشاره کرد و افزود: در صورت همکاری و صدور مجوز از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه شهید صدوقی یزد؛ میتوان یک داروخانه شبانه‌روزی، تخصصی و حرفه‌ای در این شهرستان تاسیس کرد تا زمینه ساز آسایش و رفاه شهروندان شهرستان اشکذر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید