عوارضی تنگه هرمز!

محمدعلی وزیری/جانم برایتان بگوید در طول عمر چنددهه ای بنده که همه آن هم در برهه حساس گذشت و آخرش هم به پیچ تاریخی رسیده، هربار که شایعه جنگ بالا می گیرد، صحبت از تنگه هرمز پیش می آید و…

محمدعلی وزیری/جانم برایتان بگوید در طول عمر چنددهه ای بنده که همه آن هم در برهه حساس گذشت و آخرش هم به پیچ تاریخی رسیده، هربار که شایعه جنگ بالا می گیرد، صحبت از تنگه هرمز پیش می آید و ایران می گوید: "می بندم!" و دشمن می گوید: "به جان ترامپ و به جان بن سلمان قسم که نمی گذاریم!"

جدیدا با گرم شدن دعواها، صحبت از گرفتن عوارض از کشتی های عبوری از تنگه هرمز پیش آمده و ذهن حقیر متوجه عوارضی قم-تهران شده است. حالا لابد باید وسط دریا و نبش تنگه هرمز، توالت و وضوخانه بزنیم و چندتا کیسوک و گیت و البته مامور لباس شخصی هم استخدام کنیم تا زیر چشمی همه چیز، خصوصا سرنشینهای مورددار کشتی ها که رنگ و رویشان عوض شده را چک کنند! همچنین باید با این صحنه مواجه شویم که ماموران بی اعصاب، دستها را برای گرفتن پول از باجه عوارضی دراز کرده و کاپیتان کشتی که تاکمر از کابین درآمده تا پول عوارض را بدهد و کاغذ رسید بگیرد، سر پول خُرد، غُر می زند!

همه اینها حله ولی در این فکرم که گداها و اسفند دود کن ها و دست فروش های سیار که به محض ترمز کشتی پای عوارضی تنگه هرمز، تا وسط عرشه کشتی می روند را چه کنیم؟ اینها قرار است روی آب راه بروند یا غواصی کنند؟! راستی مناقصه احداث عوارضی را شهرداری هرمزگان اعلام می کند یا….؟!

صدای غرغر بانو که می گوید "سیب زمینی ده هزارتومانی را چرا کهنه و پلاسیده خریده ای!؟ پس خوبهای آن چنده؟ این هم نصیب آقازاده ها می شود؟!»  مانع یافتن جواب ابهاماتم پیرامون برگزاری مناقصه و ساماندن متکدیان دریایی شد. ببخشید! خودتان این معادله چند مجهولی را حل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید