عدم پیش‌بینی پارکینگ پیاده‌راه خیابان قیام را سواره‌رو کرد

خیابان قیام یکی از خیابان‌های قدیمی شهر یزد و خیابانی درست در مقابل نماد فرهنگ و تاریخ این شهر یعنی تکیه امیرچخماق است. این خیابان به دلیل وجود ورودی‌ها و خروجی‌های بازار خان و بازارچه‌های دیگر، مسجد تاریخی ملااسماعیل و…

خیابان قیام یکی از خیابان‌های قدیمی شهر یزد و خیابانی درست در مقابل نماد فرهنگ و تاریخ این شهر یعنی تکیه امیرچخماق است.

این خیابان به دلیل وجود ورودی‌ها و خروجی‌های بازار خان و بازارچه‌های دیگر، مسجد تاریخی ملااسماعیل و میعادگاه نمازجمعه، موزه و … از خیابان‌های بسیار مهم شهر یزد به شمار می‌رود.

از آنجا که تردد بیش از اندازه خودروها در این خیابان قدیمی، سبب شلوغی بیش از حد آن شده بود، مسؤولان امر در صدد تدبیری برای ساماندهی این خیابان برآمدند اما این تدبیر با بی‌تدبیری اجرا شد و نه تنها موجی از اعتراض‌های کسبه و بازاریان و مردم را به دنبال داشت، بلکه در عبور و مرور شهر اختلال جدی نیز ایجاد کرد.

البته مشکلات کسبه و بازاریان با برگزاری جلساتی برطرف و مقرر شد مسائل طبق نظر کارشناسان مدنظر بازاریان پیگیری شود اما آنچه این طرح را بیش از هر چیز دیگری به یک طرح شکست‌خورده تبدیل کرد، عدم پیش‌بینی پارکینگ بود.

اینکه یکی از خیابان‌های اصلی و تاریخی یزد به پیاده‌راه تبدیل شود، ایده بسیار خوبی بود اما با توجه به اینکه مسیرهای اطراف این خیابان، فضای کافی برای پارک خودروها ندارند، یکی از الزامات پیاده‌راه سازی این خیابان، احداث پارکینگ توسط شهرداری بود.

یکی از ایرادهای اصلی این طرح، عدم پیش‌بینی پارکینگ قبل از راه‌اندازی و افتتاح طرح است و این امر سبب شده، پیاده‌راهی که برای عابران پیاده و قدم زدن مردم و گردشگران در میانه این خیابان تعبیه شده، به محلی برای پارک خودروها تبدیل شود.

 

برچسب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید