طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج در یزد کلید خورد

طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج، زوج‌های جوانی که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه می‌کنند را موظف می‌کند تا در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کنند. بر اساس این طرح زوجین…

طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج، زوج‌های جوانی که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ازدواج و طلاق مراجعه می‌کنند را موظف می‌کند تا در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی شرکت کنند.

بر اساس این طرح زوجین ابتدا گواهینامه شرکت در دوره ۱۶ ساعته را به دفاتر ازدواج ارائه می‌کنند، سپس سند ازدواج به آنها تحویل خواهد شد.

این دوره‌ها قرار است به صورت رایگان برگزار شود و شرایطی برای تسهیل حضور زوجین در این دوره‌ها فراهم شده است.

این طرح به صورت پایلوت در یزد اجرا می‌شود و ابلاغ آن به دفترخانه‌ها انجام شده و از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به صورت رسمی اجرایی می‌شود.

طرح آموزش زندگی خانواده ویژه زوجین در آستانه ازدواج طی یک تفاهم‌نامه چهارجانبه با همکاری بهزیستی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، دفاتر ازدواج و طلاق و مراکز مشاوره بهزیستی اجرا می‌شود.

مراسم آغاز به کار این طرح با حضور رئیس مرکز پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مدیرکل بهزیستی استان یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از سردفتران و مشاوران مراکز مشاوره ازدواج استان یزد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید