علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد:

صنایع پردرآمد استان هم بدهی‌ گاز خود را پرداخت نمی‌کنند

مسئولان اجازه نمی‌دهند برای قطعی واحدهای صنعتی اقدام کنیم در حالی که در بخش خانگی این اتفاق میفتد. اگر مخالفت نکنند و جلوی ما را نگیرند قادر به وصول مطالبات شرکت گاز استان هستیم. متاسفانه شرکت های بزرگ استان هم که درآمد و ارزآوری زیادی دارند، کم لطفی می کنند و با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی کنونی کشور بدهی‌های شرکت گاز را به موقع پرداخت نمی کنند.

نشست خبری علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد صبح سه شنبه ششم آبان ماه در قالب سامانه آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد برگزار شد و آخرین اقدامات و برنامه‌های این شرکت به اطلاع اصحاب رسانه استان رسید.

به گزارش بشارت یزد مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه ۶۹۵ روستا در استان یزد واجد شرایط گازرسانی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴۶ روستا گازرسانی شده‌اند و عملیات شبکه گذاری و گازرسانی به ۱۲۵ روستای دیگر نیز در دست اجراست. در مناطق شهری ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی ۹۲ درصد پوشش شبکه گازی استان یزد بوده است و سعی داریم تا پایان سال جاری، ضریب پوشش گازی در روستاهای استان افزایش پیدا کند و ۹۹ درصد مناطق استان از نعمت گاز بهره مند شوند.
وی یزد را از جمله استان های سبز کشور در زمینه شبکه گازی برشمرد و افزود: اجرای ۱۰ هزار و ۵۱۰ کیلومتر شبکه گازرسانی و نصب ۲۵۱ هزار و ۴۰۶ انشعاب در سطح استان از جمله اقدامات انجام شده توسط شرکت گاز یزد در محدوده این استان است.

رشد ۱۳۹ درصدی گازرسانی به صنایع استان

علی اکبر میدانشاهی با اشاره به اجرای ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه و نصب بیش از ۲۵۱ هزار انشعاب برای حدود ۴۷۳ هزار مشترک خانگی در استان یزد، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۸۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ از نعمت گاز برخوردار هستند و در سال گذشته حدود ۴۰۰ واحد صنعتی گازدار شده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۱۳۹ درصد رشد داشته است.

وی به اهداف شرکت گاز استان در سال جاری و پروژه های برنامه ریزی شده آن اشاره و عنوان کرد: اجرای ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه، نصب ۶ هزار علمک، جذب ۱۷ هزار مشترک، گازرسانی به ٩٧ روستای واجد الشرایط در سطح استان، گازرسانی به ٢۶٠ واحد صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد و ظرفیت سازی برای صنایع استان به میزان ١٢٠هزار  مترمکعب بر ساعت از جمله اهداف و برنامه های ما هستند.

صرفه جویی ۱۰ درصدی گاز با اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها

میدانشاهی به تشریح طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه‌ها در استان یزد پرداخت و گفت: با توجه به عدم کیفیت مصالح و استانداردهای موجود، متوسط مصرف انرژی در ساختمان‌ها سه برابر متوسط جهانی است و اجرای این طرح در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی و ایجاد رفاه شهری و روستایی، موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در کشور خواهد شد. اولویت طرح فعلاً با مشترکین خانگی دارای موتورخانه بوده و این مشترکین می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران و پس از تکمیل اطلاعات درخواستی اطلاعات خود را ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مجری طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها برای تنظیم مشعل، عایق کاری موتورخانه و رسوب گیر الکترونیکی برآورد قیمت را انجام می دهد، اضافه کرد: در مرحله بعد ناظر شرکت گاز به موتورخانه مراجعه کرده و سقف مبالغی که می‌ توان در سه موضوع فوق هزینه شود را تعیین می کند و پس از اصلاحات در صورت حسن انجام کار، شرکت مجری هزینه این اقدامات را از شرکت گاز دریافت خواهد کرد.

وی افزود: از همه مشترکین دارای موتورخانه در استان یزد می خواهیم تا در این طرح ثبت نام کنند چرا که اجرای این طرح علاوه بر صیانت از گاز به عنوان سرمایه ملی و حفظ و انتقال آن به نسل‌های آینده، موجب صرفه جویی در این نعمت خدادادی و ایجاد ارزش افزوده برای استان خواهد شد.

پرداخت بدهی های گاز موجب افزایش خدمت رسانی به شهروندان خواهد شد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اعلام اینکه ۲۶ درصد مطالبات شرکت گاز استان مربوط به وزارت نیرو، ۱۶ درصد خانگی، ۴ درصد صنایع فولادی و ۸ درصد در بخش کشاورزی است، گفت: هرچه وصول مطالبات شرکت گاز دیرتر انجام شود، سرعت اجرای طرح‌ها و گازرسانی به مناطق دیگر استان، کاهش می‌یابد زیرا بخشی از منابع طرح‌ها از این طریق تأمین می‌شود.

وی به ۱۱ طرح گازرسانی در حال اجرا در سطح استان اشاره کرد و افزود: بودجه های شرکت گاز کاهش زیادی پیدا کرده و به همین دلیل برای اجرای این طرح‌ها نیاز به پرداخت هر چه سریعتر قبوض گاز از سوی مشترکین است. ضمن این‌که در سال جاری هیچ افزایش قیمتی در زمینه اشتراک گاز شهروندان نداشته‌ایم.

صنایع پردرآمد استان هم بدهی‌ خود را پرداخت نمی‌کنند

میدانشاهی با تاکید بر اینکه شهرداری حق ندارد نصب انشعاب را منوط به پرداخت بدهی شهروندان کند، یادآور شد: شهرداری ها نباید اداره گاز را وجه المصالحه قرار دهند و گاز رسانی را منوط به پرداخت بدهی های شهروندان به شهرداری کنند. تایید لوله کشی شبکه گاز به عهده نظام مهندسی ساختمان است که سعی داریم پروسه زمانی آن را کوتاه‌تر کنیم. در هر صورت اگر مجوز ها کامل باشد نهایتاً ۲۵ روز طول خواهد کشید تا کنتور وصل شود. ضمن اینکه شهروندان نباید هیچ هزینه‌ای به نصاب کنتور پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مکاتبات زیادی با فرمانداران استان برای پرداخت بدهی های بخش صنعت داشته‌ایم، گفت: اما واقعیت این است که جلوی ما را می‌گیرند و نمی‌گذارند برای قطعی واحدهای صنعتی اقدام کنیم در حالی که در بخش خانگی این اتفاق میفتد. اگر مسئولان مخالفت نکنند و جلوی ما را نگیرند قادر به وصول مطالبات شرکت گاز استان هستیم. متاسفانه شرکت های بزرگ استان هم که درآمد و ارزآوری زیادی دارند، کم لطفی می کنند و با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی کنونی کشور بدهی‌های شرکت گاز را به موقع پرداخت نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید