یزدانه

صنایع فولادی برای بقا و رقابت به تکنولوژی روز نیاز دارند

محمود نوریان در گفت‌: در یزد با بیان اینکه زمان قناعت از داشته‌ها گذشته و برای بقای تولید و صنعت نیاز به روزآمدی و نوآوری است اظهار داشت: شناخت و بهره‌مندی از نوآوری‌های روز دنیا از لازمه‌های تولید و دستیابی…

یزدانه

محمود نوریان در گفت‌: در یزد با بیان اینکه زمان قناعت از داشته‌ها گذشته و برای بقای تولید و صنعت نیاز به روزآمدی و نوآوری است اظهار داشت: شناخت و بهره‌مندی از نوآوری‌های روز دنیا از لازمه‌های تولید و دستیابی به توسعه است اما این توسعه زمانی محقق می‌شود که قابلیت رقابت با سایرین را نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش آگاهی و سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت اضافه کرد: دستیابی به اطلاعات و فناوری همچنین نیاز به روزرسانی از لازمه‌های یک کسب و کار در حوزه تولیدات با حجم گسترده در عرصه صنعت و معدن است.

نوریان از دیگر ملزومات رشد و توسعه رقابت‌پذیر در صنایع معدنی را برنامه‌ریزی صحیح و اصولی درباره تجهیز، توسعه و مدیریت منابع معدنی در سطح کشور داست و افزود: با وجود سیاست‌های کلان و هدف‌گذاری‌هایی که بر مبنای برنامه ششم توسعه شده است هنوز هم مشکلات زیادی در پیش داریم که به نوعی مانع رشد و ترقی این صنعت به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با بیان اینکه معادن و صنایع معدنی در ایجاد اشتغال و توزیع ثروت در مناطق مختلف جایگاه ویژه‌ای دارند تصریح کرد: از جمله ویژگی‌هایی که صنایع معدنی و تکمیل زنجیره تولید می‌تواند در مناطق محروم داشته باشد ایجاد اشتغال است.

وی عنوان کرد: بخش اعظمی از معادن در نقاط بسیار دور از شهرها قرار دارند ضمن اینکه می‌توانند چندبرابر اشتغالزایی مستقیم، به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کنند از این رو برای حمایت از تولید و اشتغال باید برای طرح‌ها و برنامه‌های معدنی با نگاه توسعه اقدام کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید