فروش جعبه به قیمت شیرینی؛ یک تخلف پرتکرار در برخی شیرینی فروشی ها:

شیرینی فروش ها باید «وزن جعبه»را جدا از شیرینی محاسبه کنند

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: شیرینی فروشی ها باید وزن جعبه را از شیرینی کم کرده و سپس هزینه آن را محاسبه کنند در غیر این صورت تخلف بوده و مردم می توانند جهت بررسی به این اداره کل شکایت کنند.

حمید مطهری” در گفت و گو با ایرنا افزود: جعبه شیرینی باید از وزن آن کم شود و مبلغ آن را در حد عرف دریافت کنند که با صنف و اتحادیه نیز هماهنگ شده است.

وی ادامه داد: اگر در شیرینی فروشی مردم مشاهده کردند که جعبه با خود شیرینی یکجا وزن می شود می توانند به صورت مکتوب یا شفاهی به اداره استاندارد یزد اعلام کنند تا نسبت به بررسی اقدام شود، هر چند شیرینی فروشی های یزد عمدتا همکاری داشته و رعایت کرده اند.

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت: در مورد طلا نیز اگر عیار طلای فروخته شده کمتر از عیار اعلامی باشد تخلف محسوب می شود و کارشناسان اداره استاندارد نیز به صورت اتفاقی به طلا فروشی ها مراجعه داشته و ضمن نمونه برداری این اقدام را مورد بررسی قرار خواهند داد و با هر گونه کم فروشی برخورد خواهد شد .

مطهری ادامه داد: در مورد قطعات لوازم یدکی خودرو نیز مردم می توانند اصالت را با ارزیابی کد ۱۰ رقمی در علامت استاندارد و ارسال به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعلام کنند که اگر پروانه تعلیق یا ابطال شده و پاسخی برنگشت، مشخص است آن کالا جعلی و تقلبی است و به ما اعلام شود تا برخورد قانونی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: مردم بهترین ناظر هستند و می توانند به عنوان شهروند با ارسال کد ۱۰ رقمی محصولات دارای استاندارد اجباری و کد ۹ رقمی محصولات دارای استاندارد تشویقی به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اطلاعاتی مانند نام واحد تولیدی، نام محصول، نام استان و شهرستان محل تولید و وضعیت اعتبار یا عدم اعتبار پروانه استاندارد آگاه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید