شکستن تابویی دیگر

/محمدعلی وزیری با انتصاب بانو زهره امیرچقماقی به سمت رییس اداره آموزش وپرورش ناحیه یک شهرستان یزد، وی عنوان اولین رییس زن در تاریخ آموزش و پرورش استان را به خود اختصاص داده و این انتصاب را می توان  اولین…

/محمدعلی وزیری

با انتصاب بانو زهره امیرچقماقی به سمت رییس اداره آموزش وپرورش ناحیه یک شهرستان یزد، وی عنوان اولین رییس زن در تاریخ آموزش و پرورش استان را به خود اختصاص داده و این انتصاب را می توان  اولین گام در مشارکت جدی بانوان درمدیریت های حوزه اداری آموزش نامید.

براساس تجربه سه دهه ای مدیریتم شهادت می دهم در هرپست مدیریتی، اجرایی و آموزشی  از زنان معلم مومن وکارآمد استفاده شده آنان با هنرمندی و ظرافت خاص عاشقانه پر تلاش و سرافراز ظاهر شده اند، لازم به ذکر است.

خانم امیرچثماقی که از خانواده های اصیل و فرهنگی یزدی است درحالی برکرسی مدیریت ناحیه یک  تکیه می زند که این اداره از لحاظ جمعیت دانش آموزی ومعلم و تعداد مدارس تقریبا برابر با یک چهارم آمار استان را در برمی گیرد و از محرومیت مضاعفی رنج می برد. بانو  امیرچقماقی باکوله باری از تجربه در مدیریت مدارس و مشاوره مدیر کل و به عنوان یکی از بانوان اصلاح طلب و  فعالان سیاسی اجتماعی یزد گام در این راه نهاده است.

اکنون که مدیرکل این حرکت نو و شجاعانه را انجام داده، لزوم مساعدت و هم اندیشی  و همکاری همه همکاران شاغل و بازنشسته و دیگر ادارات و نهادهای مرتبط با آموزش وپرورش درجهت موفقیت این بانوی صف شکن را بیش از پیش می طلبد  تا راه برای بروز توانمندی ها دیگر بانوان هموار کرده و  تابویی دیگر در این جامعه شکسته شود.

/

دیدگاهتان را بنویسید