شناسایی دومین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهر یزد

علی‌اکبر حدادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به استقرار تیم‌های ثابت و سیار این سازمان برای مبارزه و کنترل این بیماری اظهار داشت: کانون بیماری در منطقه جنوب شرقی یزد و در بلوار صابر یزدی شناسایی…

علی‌اکبر حدادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به استقرار تیم‌های ثابت و سیار این سازمان برای مبارزه و کنترل این بیماری اظهار داشت: کانون بیماری در منطقه جنوب شرقی یزد و در بلوار صابر یزدی شناسایی شده که در حال حاضر ۱۹ تیم برای کنترل و جلوگیری از پیشروی آن در سطح منطقه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از شناسایی کانون دوم در استان اقدامات لازم برای قرنطینه، پاکسازی و معدوم‌سازی طیور آلوده آغاز شده اضافه کرد: در حال حاضر این منطقه در قرنطینه است و تا زمانی که پاکسازی و معدوم‌سازی به صورت کامل صورت نگیرد از قرنطینه دامپزشکی خارج نخواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد دلیل ابتلا به این بیماری را پرندگان مهاجر در استان برشمرد و ادامه داد: خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلای انسان به این بیماری در استان گزارش نشده و قابلیت انتقال به انسان را نیز ندارد و حتی مرغداری‌های صنعتی استان نیز از خطر این بیماری در امان بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح مرغداری‌ها باید از خرید هرنوع پرنده و آبزی خودداری کرد اظهار داشت: خانه‌هایی که در آن نیز طیور خانگی نگهداری می‌شود از خطر ابتلا در امان نبوده و اگر موردی از تلفات غیرعادی را مشاهده کردند به کارشناسان این اداره گزارش کنند.

هفته گذشته نخستین کانون ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در منطقه حسین‌آباد ریسمانی یزد مشاهده شد که تیم‌های ثابت و سیار منطقه را به طور کامل پاکسازی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید