سید مجتبی حسینی‌پور رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی يزد:

شناسایی برنامه‌های اقتصادی اولویت‌دار برای جهش تولید در استان

دستگاههای که در بهبود فضای کسب و کار و تسریع در انجام فرایندهای تولید و ارتقاء سرمایه گذاری در جهت جهش تولید در بخش های مختلف اقتصادی، نقش موثر دارند؛ برنامه های خود را ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان، سید مجتبی حسینی پور در دومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در محل تالار کوثر استانداری گفت :جلسات اقتصاد مقاومتی با موضوع شناسایی و تدوین برنامه های اقتصادی اولویت دار برای تحقق شعار سال برگزار می شود.

راهبری موضوع جهش تولید بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

وی گفت: بنا به تصمیم ستاد اقتصاد مقاومتی استان و برای پرهیز از موازی کاری، برنامه ریزی و راهبری جهش تولید در همین ستاد انجام خواهد شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان راهبری موضوع را برعهده خواهد داشت.
وی خاطر نشان ساخت: در دومین جلسه ستاد، دستگاههای که در بهبود فضای کسب و کار و تسریع در انجام فرایندهای تولید و ارتقاء سرمایه گذاری در جهت جهش تولید در بخش های مختلف اقتصادی، نقش موثر دارند؛ برنامه های خود را ارائه کردند.

فعالیت های اقتصادی اولویت دار در برنامه های مرتبط با جهش تولید

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه همچنین بخش صنعت و معدن، آب و کشاورزی، گردشگری و انرژی و نیز طرحهایی که تا پایان سال ٩٩ به بهره برداری می رسند را از دیگر فعالیت های اقتصادی اولویت دار در برنامه های مرتبط با جهش تولید در استان نام برد.
حسینی پور اضافه کرد: در جلسات آتی ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه های سایر دستگاههای مرتبط بررسی خواهد شد و در نهایت طرحهای اولویت دار استان جمع بندی و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین استفاده از مشارکت عمومی – خصوصی در بهره برداری از طرح ها و بالفعل نمودن ظرفیت های راکد و بلااستفاده را دیگر ملاحظات مربوط به طرحهای جهش تولید دانست.
دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی افزود: لازم است طرح و برنامه های دستگاههای اجرایی متناسب با دستور العمل ملی تدوین پروژه های جهش تولید تهیه گردد.


وی از مشارکت بخش خصوصی برای تحقق شعار سال بعنوان یکی از راهبردهای ستاد اقتصادی مقاومتی استان نام برد و خواستار مشارکت انجمن های خصوصی در حوزه تولید برای پیشبرد امور مرتبط با جهش تولید در استان شد. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین تدوین برنامه ها با توجه به مباحث پسا کرونا برای حفظ اشتغال و تولید را از دیگر موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصاد مقاومتی برشمرد

دیدگاهتان را بنویسید