سیلاب در جنوب کشور حادثه ساز شد/ هشدار پلیس به مسافران

طی خبرهای گوناگون از ابتدای هفته، سازمان هواشناسی هشدارهای گوناگونی درباره کاهش دما در نقاط مختلف کشور داده بود. این کاهش دما که از روز گذشته کاملا در کشور محسوس بود امروز در برخی شهرها به اوج خود رسیده به…

یزدانه

طی خبرهای گوناگون از ابتدای هفته، سازمان هواشناسی هشدارهای گوناگونی درباره کاهش دما در نقاط مختلف کشور داده بود. این کاهش دما که از روز گذشته کاملا در کشور محسوس بود امروز در برخی شهرها به اوج خود رسیده به طوری که با افزایش بارندگی ها، سیلاب به برخی نقاط کشور خسارت هایی وارد کرده است. 


شکستن سد در جهرم
فرماندار ویژه شهرستان جهرم از شکستن سد محمدآباد این شهرستان خبر داد. به گزارش ایسنا، علی‌رضا صحرائیان گفت: سد محمدآباد این شهرستان شکسته و احتمال خطر آبگرفتگی در مناطق پائین دست وجود دارد. وی اضافه کرد: اهالی فرهنگ‌شهر، زیباشهر و خارقان که در معرض خطر هستند، برای امنیت بیشتر این منطقه را تخلیه کنند. به گزارش ایسنا با تداوم بارندگی‌ها لوله اصلی انتقال آب شرب به این شهر آسیب دیده و آب بخشی از شهرستان قطع شده است.

آب یک نفر را درشیراز با خود برد
مدیرکل ستاد بحران استان فارس از مسدود شدن راه شیراز به مرودشت و غرق شدن یک موتورسوار در سیلاب خبر داد و به مردم توصیه کرد از تردد در معابر و پل ها و جاده ها پرهیز کنند.
به گزارش شبکه خبر، حسن فیاض پور، با اشاره به تداوم بارندگی ها در استان فارس و گسترش آن به مناطق مرکزی، تصریح کرد: از صبح امروز جمعه به علت اشباع زمین، آب باران در سطح زمین روان شده و در شهر شیراز با آبگرفتگی معابر مواجه ایم.
مدیرکل ستاد بحران استان فارس با بیان اینکه اغلب در جاده ها و محورهای مواصلاتی محدودیت هایی اتخاذ شده است، تاکید کرد مسیر شیراز به مرودشت را مسدود کرده ایم و انتظارمان از مردم این است که همکاری کنند و این توصیه ها را در جهت حفظ ایمنی خود بکار گیرند. او با تکذیب خبرهای مربوط به سرریز شدن سد سلمان تصریح کرد: با تمام بارندگی های این چند روز هنوز نیمی از گنجایش سد هم پر نشده و از این بابت هیچ گونه نگرانی نداریم.
وی با تائید جان باختن یک نفر در سیلاب این استان، اظهار داشت: در اثر بی احتیاطی، یک راکب موتورسیکلت جان خود را از دست داده است.این شهروند شیرازی به علت گرفتار شدن در سیلاب در منطقه قصرقمشه جان خود را از دست داده است.

وقوع سیل در هشت شهرستان بوشهر
مصطفی سالاری استاندار بوشهر، با اشاره به وقوع سیل در هشت شهرستان استان، گفت: از روز گذشته با شدت گرفتن بارش باران در استان، شاهد به راه افتادن سیل در هشت شهرستان استان بودیم که باعث شد راههای مواصلاتی قطع شده و دسترسی به برخی مناطق امکان پذیر نباشد. وی با اشاره به وقوع سیل در عسلویه، افزود: در حال حاضر مخابرات عسلویه و جم به علت آسیب دیدن زیرساخت ها قطع شده است. استاندار بوشهر با تائید قطع بودن برخی مناطق تاکید کرد: متاسفانه سیل تاکنون در این شهرستان جان یکی از شهروندان را گرفته است. سالاری با تاکید بر آمادگی برای امدادرسانی به سیل زدگان، ادامه داد: تمامی امکانات استان برای کمک به سیل زدگان نقاط مختلف آماده شده و تیم های امدادی مشغول کمک رسانی هستند.

۲۷۰ سد سیرجان سرریز شد
معاون عمرانی فرماندار سیرجان استان کرمان گفت: با توجه به حجم بالای بارش‌ها در سیرجان تمام رودخانه‌های فصلی سرریز شده و بیم جاری‌شدن سیل و خطر در بیش از ۱۰ روستا وجود دارد. به گزارش فارس، وی ادامه داد: بیش از ۲۷۰ سد و حوزه آبخیزداری ضمن آبگیری سرریز شدند و خطر ورود سیل و سیلاب به روستاهای مسیر وجود دارد.

مدارس و دانشگاه‌های گیلان فردا تعطیل شد
اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در اطلاعیه ای، اعلام کرد که به دلیل بارش برف و برودت هوا، فعالیت های آموزشی تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان برای فردا (شنبه ۳۰ بهمن ماه) تعطیل است. به گزارش ایرنا، این اداره در این اطلاعیه از رانندگان خواسته از سفرهای غیرضروری در سطح شهر و پارک خودرو به صورت طولانی مدت در خیابان های اصلی و فرعی جداً خودداری کنند.

هشدار برای سفر به ۸استان
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با هشدار به رانندگان محورها خبر از بارش برف در هشت استان کشور داد و تردد در محورهای این استانها را با زنجیر چرخ امکان پذیر دانست. به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، بارش برف هم اکنون در استانهای آذربایجان غربی و شرقی، خراسان شمالی و اردبیل ( اکثر محورها)، استان خراسان رضوی (محور قوچان -درگز)، استان کرمانشاه (محورهای روانسر – پاوه، سنقر گرده مله ماس و صحنه)، استان زنجان (محورهای زنجان – قزوین و زنجان – همدان) و استان مازندران (محور کیاسر- سمنان) جریان دارد.
برپایه این گزارش در استان های بوشهر ، سیستان و بلوچستان و کرمان (اکثر محورها) نیز شاهد بارش باران نزول رحمت الهی هستیم.
این مرکز همچنین محورهای مسدود را محور کرج – چالوس روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۲۰:۰۰ الی ۰۵:۳۰ روز بعد تا تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۰(به علت ایمن سازی تونل امیرکبیر)
استان های تهران و البرز، محور شمشک – دیزین 
استان های گیلان و اردبیل ، محور پونل – خلخال
محور اولنگ – شاهرود در استان گلستان و سمنان
استان های کردستان و کرمانشاه، محور سرو آباد – پاوه
جنوب استان سیستان و بلوچستان، محور چاهان – زرآباد
استان کهگیلویه و بویراحمد، سی سخت – پادنا
استان هرمزگان، محور بندر لنگه به بندرعباس ,محورهای فرعی بستک – مهران به خمیر، حاجی آباد – وکیل آباد، باغات – وکیل آباد و لنگه – بستک
استان کردستان، محورهای سقز – مریوان و محور فرعی دهگلان-حسین آباد
استان بوشهر، محور روستایی درودگاه – پل درودگاه و چاه پیر، طاهری – جم
استان فارس شمال، محور شیراز – جهرم
استان زنجان، محور تهم-چورزق
و استان چهارمحال و بختیاری، محور کوهرنگ – مسجد سلیمان (گردنه های چری و شاه منصوری) عنوان کرد.
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا همچنین سایر محورهای مواصلاتی کشور را دارای جوی آرام و ترافیکی روان اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید